Az Opelnél is bűzlik valami?
A német média most épp az Opel dízelbotrányát feszegeti
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Német sajtóértesülések szerint az Opeltől sem áll távol a motorok károsanyag-kibocsátási értékeinek manipulálása. A gyártó cáfol.
A német Automobilwoche szakmai hírportál a Spiegel magazin és az ARD tévécsatorna Monitor hírműsorának értesülését idéző cikke szerint az Opel a Volkswagenéhez hasonló eljárással manipulálta a motorok károsanyag-kibocsátási érdekeit - számolt be az MTI. A Spiegel és a Monitor saját kutatásaik eredményére alapozza állításait, miszerint az Opel dízelmotorjai "eddig nem ismert kikapcsoló szerkezettel" vannak ellátva. A készülékek feladata a motorok károsanyag-tisztító berendezéseinek működésének a korlátozása, a motorok tehát a gyárilag megadott értéknél valójában több káros anyagot bocsátanak ki. Ilyet nem csak a Volkswagen, a Fiat esetén is hallhattunk már. A hatóság sem vette észre?
Amennyiben a médiajelentések megalapozottnak bizonyulnak, az nemcsak az Opel korábbi állítására cáfol rá, hanem a német szövetségi minisztérium Volkswagen-botrány után indított vizsgálatának az eredményére is, ami "egyetlen járműnél sem" állapította meg tiltott eszközök használatát.
A Spiegel Online jelentésében idézi Martin Führ, a darmstadti főiskola környezetvédelmi joggal foglalkozó szakérőjének a szakvéleményét, miszerint "a Volkswagenhez hasonlóan az Opel is megteremtette az uniós előírásoknak megfelelő kipufogógáz-tisztítás megakadályozásának technikai feltételeit. Mindkét esetben egyfajta nem megengedett kikapcsoló mechanizmusról van szó".
Az Opel visszautasította a médiában elhangzott állításokat és hangsúlyozta, hogy semmiféle szoftvert nem alkalmaz a károsanyag-kibocsátási értékek módosítására.
“edményére is, ami “egyetlen járműnél sem” állapította meg tiltott eszközök használatát.”
Mert nem tiltott eszkoz, szabalyhoz kellene kotni, hogy mikor kapcsolhat le, es mikor nem, minden gyarto hasznalja, a katalizator(ok) vedelmeben szukseg is van ra.
Tokeletesem felesleges idekeverni a thermal window funkciot. Minden gyarto hasznalja, a Merci is “lebukott” csak ez egy teljesen legalis kiskapu, a baj azzal van, hogy nincs szabalyozva a homerseklet, hogy mikor szabad lekapcsolnia es mikor nem.
Ugyhogy, nem, ez nem olyan csalas mint a VW eseteben, nem is ertem miert kell ezt irni.
Ezen jot nevettem! A baj az hogy telleg igy van…
Az nem számít senkinek. Az a lényeg, hogy 4-5 litert egyen a traktor, és közben te légy a belső sávok királya.
Az, hogy tödőrákos lesz az ember az meg kit érdekel.
Éljenek a traktorok… ismét.
Maga a szabvány vicc valóban. Inkább a valós értékek átlagát kellene venni valamilyen formában, az sokkal életszerűbb lenne. Ennek módját az erre szakosodott mérnökökre bíznám.
“Az Opel visszautasította a médiában elhangzott állításokat és hangsúlyozta, hogy [b]semmiféle szoftvert[/b] nem alkalmaz a károsanyag-kibocsátási értékek módosítására.”
Nemcsak szoftverrel lehet elérni. Tehát ő is csalt?
Amúgy nagyon bosszantó, hogy a [b]lényeget [/b]– azaz a levegőbe mennyi halált is okozó méreganyag kerül – senki nem nézi, mert az nem számít csak a törvénynek elég megfelelni.
Agyatlanság.
Elég faramuci helyzet lenne, ha az amerikai központú GM is belekeveredne a dízelbotrányba az Opel által:)