Sürgeti a budapesti útdÃj bevezetését a LevegÅ‘ Munkacsoport
Elérkezettnek látta az idÅ‘t a LevegÅ‘ Munkacsoport, hogy felgyorsÃtsa az útdÃj bevezetését Budapesten, avagy közkeletűbb nevén a dugódÃjat. Beszámolójuk szerint a rossz budapesti levegÅ‘ miatt évente mintegy 2500-an halnak meg idÅ‘ elÅ‘tt és 200 000 ember betegszik meg. A szennyezett levegÅ‘ ugyanis növeli a szÃv- és érrendszeri betegségek, az asztma és a rák kockázatát, illetve káros hatással lehet magzatok fejlÅ‘désére az anyaméhben. Egyes számÃtások szerint a gépjárművek okozta összes környezeti és egészségügyi kár meghaladja az évi 1000 milliárd forintot.
Az útdÃj a tervek szerint segÃthet a légszennyezettség csökkentésében
PetÃciót indÃtanak tehát annak érdekében, hogy a FÅ‘polgármesteri Hivatal megkezdje a budapesti útdÃj bevezetésének érdemi elÅ‘készÃtését. Mintaként tekintenek az autópálya- és főútvonali szakaszokból álló mintegy 7100 kilométeres hálózatra, amelyen már kilométer- és szennyezésarányos útdÃjat kell fizetni a legalább 3,5 tonnás teherautók után. Ezt a rendszert terjesztenék ki elÅ‘ször a budapesti utakat használó teherautókra, majd a személygépjárművekre is. Az útdÃjból befolyó összeget pedig a közlekedési infrastruktúra karbantartására, a közösségi közlekedés fejlesztésére, illetve a rászorulók támogatására kellene fordÃtani az elképzeléseik alapján. A fizetendÅ‘ dÃjnak a LevegÅ‘ Munkacsoport szerint öt tényezÅ‘tÅ‘l kellene függenie: a megtett út hosszától, a jármű környezetvédelmi besorolásától, a jármű tengelyterhelésétÅ‘l, az útvonaltól (például a belvárosban magasabb, mint a külvárosban), végül az idÅ‘szaktól (csúcsidÅ‘ben magasabb, mint azon kÃvül). A petÃció már elérhetÅ‘ a LevegÅ‘ Munkacsoport honlapján.
Az útdÃjból befolyó összeget többek között az úthálózat fejlesztésére fordÃtanák
csak hogy tisztán lássunk, a mostani városvezetés, szándékosan lehetetlenÃtette el az autóval való közlekedést. ElÅ‘re kifontolt intézkedésrÅ‘l van szó. Amikor a 4-es metrót épÃtették (és 167 milliárdot lenyúlt a városvezetés) feltétel volt a dugódÃj. Jelenlegi fÅ‘polgármesternek (KG) nincs jogosÃtványa (se nyelvvizsga, se semmiféle szakképzettsége városvezetésre), emiatt szánt szándékkel “káoszt” okoz Budapest útjain. (Mondani se kell, hogy KG saját elmondása szerint, annyira alkalmatlan, hogy Zugló lakossága fel@kasztaná, taps hogy megszavaztátok. Csak Å‘ket kellett vna anno megkérdezni).
Ennek következtében civil szervezetek, akarják a dugódÃjat, Ãgy sunyi módon megsarcolják a lakosságot,autósokat.
Csak gratulálni tudok, akik széles mosollyal X-eltek bal oldalra 2019-ben, nesztek, élvezzétek:)
és akkor nem is beszéltünk a be nem váltott ÃgéretekrÅ‘l…
RIP BUDAPEST