Kizárólag Kínának készül, Kínában, mégis érdekes a Voyah Dreamer, az egyterűek új királya
A BMW mémekhez hasonló, ténylegesen eltúlzott óriás hűtőrács mögött egy brutális villanymotor bújik meg, a hátsó tolóajtók mögött pedig királyi luxust találunk
Talán nem célszerű egy Európában
"no name" modellel kezdeni, de ez az autó akkor is az egyik legérdekesebb az összes közül. Kínában még mindig tombol az egyterű-láz, így érthető, hogy kizárólag ide készült a Voyah Dreamer, ami a legvadabb elképzeléseidet is felülmúlja. A villanyhajtású egyterű 5,9 másodperc alatt éri el állórajtból a 100 kilométeres óránkénti sebességet, bent pedig olyan luxus fogadja az utasokat, amelynek láttán a legtöbb európai prémiumgyártó jogosan sárgulna el az irigységtől. A legmodernebb technológiai újdonságok mellett hátul is különálló, fűthető és hűthető masszázsüléseket találni benne, amelyek kézzel varrott bőrborítást kaptak.
Egy jóval ismertebb márkával folytatjuk a sort, ám ők alapesetben nem autókat gyártanak: íme a Huawei, a Changan és a CATL új autója, az Avatr 11 tanulmányautó
Itt a belteret és a technikai hátteret egyaránt homály fedi, de a forma és a teljesítményadatok mindenképp lenyűgözőek
Az egyik itt bemutatkozó új márka az Avatr, ami azért érdekes, mert a Changan Automobile és a CATL akkumulátorgyár mellett a Huawei is részt vett a márka megalapításában, ezzel a számítástechnikai óriás is beszállt az autóiparba. Éppen emiatt szomorú, hogy sem a beltérről, sem annak technológiai vívmányairól, de még a hajtáslánc specifikációiról sem esett szó. Amit viszont hangsúlyoztak az Avatr standjánál, az a 700 kilométeres hatótáv és a 4 másodperc alatti 0-100 sprint.
A következő egy koreai csoda, amit sokan már ismernek. Vagy mégsem? A Genesis GV70 villanyhajtással érkezett a rendezvényre!
A külső és a belső is nagyjából azonos maradt, a koreai modell tisztán elektromos változata valószínűleg más piacokon is felbukkan majd
A Hyundai IONIQ 5 és a Kia EV6 E-GMP platformján bemutatott GV60-nal ellentétben a GV70 nem egy kizárólag elektromos új modell, a koreaiak a G80 villanyváltozatához hasonlóan kicserélték a benzines GV70 erőforrását egy akkucsomag és két villanymotor kombinációjára. Az elektromos Genesis SUV emellé egy
"boost módot" is kapott, ezt aktiválva 483 lóerőt és 700 Nm forgatónyomatékot szabadíthatunk az összes kerékre. Ha nincs igény ilyen teljesítményre, és a tapadási viszonyok is megfelelőek, akkor a GV70 a G80-hoz hasonlóan lekapcsolja az egyik tengely motorját, az összkerékhajtás ugyanis ekkor feleslegesen növelné a fogyasztást.
A Mitsubishi Airtrek is csak Kínának készül, a neve viszont közel sem új, Japánban egy rövid időre ezzel a plakettel forgalmazták az Outlandert
Bent első ránézésre az egyszerűség az úr, de aztán rájössz, hogy csak azért, mert mindent felzabált a modern technika: a műszeregység az első kameraképre vetíti a GPS utasításokat
Vad, modern külső, egyszerű beltér, megemelt hasmagasság: első ránézésre az Airtrek is csak egy Mitsubishi, amit bárhol forgalmazhatnának. Mindez amúgy igaz is, ráadásul a teljesítményadatok sincsenek elszállva, ennek ellenére csak Kínában tervezik piacra dobni. Ehhez mérten technológiaorientált a SUV beltere, a hatalmas infotainment képernyőre és a kormányra került szinte minden funkció vezérlése. A 4,63 méter hosszú és 1,92 méter széles, 1900 kilót nyomó crossover egy 69,9 kWh kapacitású akkucsomagot és egy 181 lóerős villanymotort kap, ami a helyi mérési sztenderd szerint 520 kilométeres hatótávhoz elegendő.
Az utolsó a listánkon egy Audi, ami nagyjából Volkswagen: a Q5 E-tron a kínai piacon elérhető VW ID.6 prémium testvére
Méretek terén nem ad sok újdonságot, ám a beltere látványosan minőségibb, és az Audi dizájnját követi
Már Shanghaiban beharangozták, később a fotói is kiszivárogtak, egyértelmű volt, hogy a Q5 e-tron érkezik erre a rendezvényre, és így is lett. 4,876 méter, azaz milliméterre akkora, mint a VW testvére, ugyanígy a 2,965 méteres tengelytáv sem tér el, mindkettő hétszemélyes. Ha a "40" logó kerül egy Q5 e-tron hátuljára, akkor csak hátul hajt, ha viszont "50" olvasható rajta, akkor összkerekes az adott példány. Az előbbi esetben 201 lóerőt, az utóbbi esetben pedig 302 lóerőt tudhat magáénak, az akkucsomag pedig mindkét esetben 83,4 kWh kapacitású.