A szinte teljesen magyar gyártmányú Volvo, amelyet akár Csepelnek is nevezhettek volna (fotó: Kisalfold.hu)
Az 1900-as évek önkényuralmi Magyarországáról számtalan rettegett autót lehetne felsorolni, hiszen akkoriban egyetlen rossz mondat is elég volt ahhoz, hogy éjjel megjelenjen a "fekete autó". A Kádár-rendszerben már kevésbé volt elterjedt ez a szokás, Ãgy ebbÅ‘l az idÅ‘szakból kevésbé félelmetes járművek is fennmaradtak. Egy kiemelkedÅ‘ példány közölük az a Laplander, amely jelenleg a gyÅ‘ri Volvo múzeumban található szinte eredeti állapotában.
Juhos Sándornál, a kollekció tulajdonosánál aligha ismeri bárki jobban a konkrét járművet, hiszen ez volt a gyűjteményének az elsÅ‘ darabja, és az évek során kÃnosan ügyelt rá, hogy a lehetÅ‘ legjobb állapotban maradjon fent majdnem úgy, ahogyan Kádár János hagyta. Az egykori pártvezér a videóban szereplÅ‘ Laplanderrel járt vadászni, de nem csak emiatt értékes a svéd márka nevével fémjelzett modell. Bár elsÅ‘re apróságnak tűnik, mégis fontos, hogy ezen kÃvül csupán egyetlen egy példányban található meg a Csepel autógyár leltárszámát jelzÅ‘ plakett - a másik ilyen Laplander szintén az akkori kormányhoz köthetÅ‘, ugyanis azt Czinege Lajos használta. A Kisalföld videójában nem csak a jármű történetére derül fény, hiszen a tulajdonos elárulja, miért inkább magyar, mintsem svéd ez a Volvo, elvégre a hajtásláncon kÃvül szinte minden egyes alkatrészt itthon gyártottak hozzá.
Az “aljas, népnyúzó, elnyomó diktátor”!
Vadászni járt?!!!
Bezzeg “szegény” “királyunk”, épp hogy éldegél a csáláddál!