A Toyota gyári csapata a múlt hónapban az utolsó elÅ‘tti futamon, a Fuji Speedway-en, hazai pályán már megszerezte a gyártók világbajnoki cÃmét a Hypercar kategóriában a Ferrari, a Porsche, a Cadillac, a Peugeot és a Vanwall ellenében, a november 4-én, Bahreinben tartott szezonzárón már csak a pilóták bajnokságát kellett eldönteni.
A 7-es rajtszámú Toyotát vezetÅ‘ Mike Conway, Kobajasi Kamui és José MarÃa López új WEC-rekordot akart felállÃtani az egy szezonon belül elért öt gyÅ‘zelemmel, miközben négy szezon alatt már a harmadik világbajnoki cÃmért küzdöttek. Bizakodva várták a versenyt, az elÅ‘zÅ‘ fordulóban aratott gyÅ‘zelmükkel ugyanis 15 pontra csökkentették a bajnokságban a különbséget a csapattársak, a 8-as Toyotát vezetÅ‘ Sébastien Buemi, Brendon Hartley és Hirakawa Ryo mögött.
Buemiék úgy biztosÃthatták volna be zsinórban a második világbajnokságukat, ha az elsÅ‘ vagy a második helyen végeznek Bahreinben, függetlenül a többiek eredményétÅ‘l. Azonban a Toyota Gazoo Racing sorozatban ötödik pilóta bajnoki cÃme még nem is volt teljesen biztos a hétvége elÅ‘tt, hiszen matematikailag még mindkét ferraris alakulatnak volt rá esélye: az 50-es autó legénysége 36 ponttal, mÃg az 51-es autóé 31 ponttal volt lemaradva, miközben összesen 39-et lehetett még szerezni.
Az 5,412 km-es bahreini pálya sok sikert hozott már a Toyotának az évek során. 2012 óta a 11 megrendezett versenybÅ‘l nyolcat megnyert itt a japán csapat, amely sorozatban a hetedik itteni gyÅ‘zelmet, illetve a hatodik kettÅ‘s gyÅ‘zelmet tűzte ki célul a hétvége elÅ‘tt. A 15 kanyarból álló aszfaltcsÃk különösen rosszul bánik a gumikkal, és az is fejtörést okozott a mérnököknek és versenyzÅ‘knek, hogy a hÅ‘mérséklet napnyugta után gyorsan csökken. Pénteken Hartley szerezte meg a pole pozÃciót 1:46,564-es körével, Kobajasi 0,489 másodperccel lemaradva a második lett a 7-es autóval. Ez volt a Toyota ötödik pole-ja és harmadik elsÅ‘ soros rajtja a hét hétvégébÅ‘l álló szezonban.
A 8-as autó pole pozÃciója azt jelentette, hogy a Buemi/Hartley/Hirakawa trió már a verseny elÅ‘tt 16 pontra növelte elÅ‘nyét a bajnokságban a csapattársakkal szemben, vagyis elég lett volna szombaton csak a dobogón végezniük ahhoz, hogy megvédjék a pilóták világbajnoki cÃmét. Végül azonban az elsÅ‘ helyrÅ‘l indulva simán megnyerték a versenyt, amivel megszerezték egymás után a második világbajnoki cÃmüket. Buemi és Hartley új rekordot állÃtott fel fejenként négy-négy pilóta bajnoki cÃmmel, mÃg Hirakawa immár mindkét szezonjában cÃmet nyert a Hypercar kategóriában.
Bár a Conway/Kobajashi/López hármasnak gyÅ‘zelemre volt szüksége a bajnoki cÃmhez, az elsÅ‘ kanyarban történt incidenst követÅ‘en meg kellett elégedniük a második hellyel, amivel a második helyet szerezték meg a bajnokságban. A Toyota Gazoo Racing megerÅ‘sÃtette az ötödik, egymást követÅ‘ világbajnoki dupláját a gyártók és a pilóták között, Ãgy Bahrein tökéletes befejezése volt annak a szezonnak, melyben a visszatért Ferrari és Porsche, valamint a Glickenhaus, a Peugeot és a Vanwall is a korábbiaknál sokkal keményebb küzdelemre kényszerÃtette a japán csapatot.
Forrás: Smarter Média