Kiszáll az Audi a versengésből, nem lesz RS8
Nem veszélyezteti az S 65 AMG trónját az Audi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bármennyire is szeretnék a Ronin-hÃvÅ‘k, nem lesz a korai S8-ashoz hasonló kiemelkedÅ‘ teljesÃtményű luxuslimuzinja az Audinak. Az S8-ast nem fenyegeti veszély, de RS8-ast nem terveznek a tÃpusból.
Nem mintha az Audi S8-as 520 lóerős győri motorja ne lenne elég erős, de ha megnézzük a konkurenciát, a négykarikás márka igencsak elmarad a stuttgartiaktól, és a bajoroknak is van a gyárhoz közelálló tuningja.
A Mercedes-Benz S 65 és S 63 AMG modelljei 630, illetve 585 lóerÅ‘sek, a BMW Alpina B7 tuningolt modellje 540 (Az Abt Sportsline tuningja révén az S8-as teljesÃtménye 620 lóerÅ‘sre fokozható.), a Maserati Quattroporte pedig 530 lóerÅ‘s. Házon belül jelenleg az Audi RS7 a legerÅ‘sebb a maga 560 lóerejével, az Audi R8 V10 Plus Coupé vérbeli sportkocsi csak 550 lóerÅ‘s. Nem úgy a VW-csoporton belül, hiszen a Bentley Continental Flying Spur hatliteres W12-ese 625 lóerÅ‘t teljesÃt.
A német gyártók egymásra licitálnak, senki nem gondolja komolyan, hogy kihozták volna az A7-est, vagy a 6-os Gran Coupét, ha a Mercedes-Benz nem dobja piacra a CLS négyajtós kupét. Az Audi ezúttal nemet mondott a luxusbatár teljesÃtményfokozásának felkérésére. A Car and Driver szaklapnak nyilatkozó audis vezetÅ‘k megerÅ‘sÃtették, nem tervezik egy erÅ‘sebb RS8 modell gyártását. Stephan Reil, az Audi quattro sportrészlegének vezetÅ‘je a lapban elmondta, hogy egy RS modell legalább 20-25 százalékkal erÅ‘sebb kell, hogy legyen, mint az S sportváltozat. Az RS8 esetében az elvárt teljesÃtmény 630-655 lóerÅ‘ lenne, amely szerinte ma értelmetlennek látszik. Biztos izgalmas, meg vad, de üzletileg nem megalapozott - vélekedett az ingolstadti szakember. Pedig 2010-ben levédték az RS8 nevet, Ãgy még várható pálfordulás az ügyben.
Az RS2 Avant 1990-es évekbeli megjelenése óta az Audi lépést tartott az AMG és a BMW M részleg autóival, sőt, néhány modellel azok előtt jár. Ilyenek az RS Q3, illetve az SQ5 TDI quattro.
“..Nem úgy a VW-csoporton belül, hiszen a Bentley Continental Flying Spur hatliteres W12-ese 625 lóerÅ‘t teljesÃt.”
Tudtommal a VW-konszernen belül van a Lamborghini és a Bugatti, amiknek a legerősebb modelljük 700 illetve 1200 lóerős
most akkor nem lesz W12 6.0. motorja ?? WTF ?! Audi wtf are you doing ??
“…. a négykarikás márka igencsak elmarad a stuttgartiaktól, és a [b]bajoroknak is van a gyárhoz közelálló tuningja.[/b] A Mercedes-Benz S 65 és S 63 AMG modelljei 630, illetve 585 lóerÅ‘sek, a [b]BMW Alpina B7 tuningolt modellje 540[/b], a Maserati Quattroporte pedig 530 lóerÅ‘s.”
Na és ez akkor azt jelenti hogy az S8-nak nincs gyárhoz közelálló tuningja?
[url]http://www.abt-sportsline.hu/webshop-hirek/webshop-hirek/topmodell-abt-s8[/url]
“Az ABT POWER-nek köszönhetÅ‘en legalább 620 LE-t ill. 456 kW-t hoz az AS8, amikor is még nincs vége a maximális teljesÃtménynövelésnek, sÅ‘t még fokozható.”
“A gyÅ‘ri V8-as 520 lóerÅ‘s, átdolgozott változata Lamborghinikben is dolgozik” – ezt a képaláÃrást nem értem. Az Audi Hungaria csak V10-es motort szállÃt a Lamborghininek, V8-ast nem. A képen szereplÅ‘ V8 TFSI a cikkben emlÃtetteknek megfelelÅ‘en Audin kÃvül még Bentley-be kerül.