Legalább 600 lóerő és 2015-ös gyártás – ilyen lesz a Ford GT

Az eddigi legerősebb EcoBoost V6-ossal mutatkozott be a Ford GT koncepció

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Ford megcsinálta. A Detroiti Autószalon legfontosabb tanulmánya még az idén gyártásba kerül, vele a kék ovál újra beszáll a csúcsligába.


Nagyobbat szólt, mint vártuk, így a Honda NSX mellett a Ford GT a Detroiti Autószalon két legmenőbb sportautója. Míg előbbi már szériakész, addig a Ford GT még csak tanulmány, de az amerikai mamutvállalt szándéka szerint már 2015-ban bemutatják a végleges változatát. A kocsi formavilága a korábbi ígéret szerint szakít az előd retrós hangulatával, viszont a vonalakból azért visszaköszön valami az eredeti, 1964-es GT40 dizájnjából is. A Ford saját értelmezése szerint így kell ma kinézzen egy ultra nagy teljesítményű szupersportkocsi.
Hirdetés


Az autó megjelenésében van némi agresszívitás, legalábbis, ha a farát nézzük, de az orra talán kevésbé lett attraktív. A lényeg, hogy szinte minden részlet áramlástanilag optimalizált, a leszorítóerő növeléséhez formázott, a hátsó szárny a sebesség függvényében nyílik ki. A kétüléses felfelé nyíló ajtókat kapott, hogy az amúgy alacsony autóba be lehessen szállni a magasan futó oldalmerevítőktől - az utastér körüli rész egyébként karbonszálas erősítésű műanyagból épül fel. A könnyű anyagok más részeknél is fontosak: a futóművek alumínium segédkerete és a karbon külső karosszériaelemek is jót tesznek a tömegcsökkentésnek.


A Ford kiváló tömeg/erő arányt ígér, a GT motorja V6-os EcoBoost turbós, középre építik be. Teljesítményét legalább 600 lóerősre ígérik, ami a hátsókerékhajtással kombinálva a klasszikus autóépítés receptje szerinti kialakítás. Az erő önmagában persze nem elég, az útra is kell vinni, ehhez egyrészt 20 colos kerekek és Michelin Pilot Super Sport Cup 2 gumik segédkeznek. Meg aztán ott a hétfokozatú duplakuplungos váltó is a csomagban, amit transaxle rendszerben nem építenek össze a motorral, hanem attól eltolva, a jobb tömegeloszlásért hátrébb helyeznek el. A kabin mondható kissé spártainak is, a kormánykerék Forma-1-es hangulatú, a mögötte lévő műszerek meg teljesen digitálisak, és személyre is szabhatóak. A végleges változat jövő év végi megjelenéséig persze még sok minden változhat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?