Nagy hibrid – nagy veszély?
Törésteszten a Volvo hibrid teherautója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Fél tonnás akkucsomag, 600 Volt üzemi feszültség: egy dízel-elektromos teherautóval karambolozni nem tréfadolog. A Volvo töréstesztjén azonban kiderült, nincs mitől tartani.
Igen ám, csakhogy egy hibrid teherautó esetében többféle biztonsági szempontot is figyelembe kell venni, amelyek nem is annyira a kettős üzemből, mint a nagy haszonjárművek különleges szerkezetéből adódnak. A létravázas konstrukció nem igazán ad más lehetőséget a hatalmas akkumulátorcsomag elhelyezésére, mint a központi gerinc két oldalán, vagyis ott, ahol a kamionok üzemanyagtartályukat is cipelik. Mint a hibrid személyautók esetében, itt is rendkívül robusztus védőkeret veszi körbe a cellákat – ez olyannyira masszív, hogy a biztonsági burkolat valójában nehezebb, mint maga az akkumulátorcsomag, holott önmagában az is negyed tonnát nyom. Bármilyen védett azonban, statisztikailag mégis csak a teherjármű egyik legsérülékenyebb pontján található ez a nagy tömegű, magasfeszültség alá helyezett (a hajtáslánc 600 volton üzemel) szerkezet: a városi forgalomban, a lámpaváltásoknál gyakran előforduló oldalirányú balesetek a teherautókat sem kímélik.
forrás: ECO Hírügynökség