Napelemek borítják ezt a Priust, mozgás közben is töltődik
Fejlődhet a napelemes töltéstechnológia, a Toyotánál most egy Priuson tesztelik
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Személyautóknál még gyerekcipőben jár a napelemes töltéstechnológia, már ami az autókba épített telepeket illeti. A Toyota most ezzel előreléphet, tesztelnek egy napelemekkel borított Priust.
Sokat javíthat a Toyota legújabb fejlesztése azon, hogy egy elektromos autó, vagy akár egy hibrid használatát takarékosabbá, hatékonyabbá és kényelmesebbé varázsolják. Napelemekkel kísérleteznek és most egy kicsit nagyobb volumenre érdemes gondolni. A Prius konnektorról is tölthető verziójához már most is elérhető a tetőbe épített napelem, ám az naponta legfeljebb 6,1 kilométernyi hatótávolsággal képes feltölteni az autó akkumulátorát, és azt is csak parkoláskor, menet közben csak a fedélzeti rendszereket ellátó 12 Voltos akkumulátort táplálja.
A Japánban használatban lévő prototípusukon jól láthatóan nem csak a tetőt, de a motorháztetőt és a teljes csomagtérfedelet is napelemek borítják. Ezeket a Sharp szállította a Toyota számára, akik olyan töltési rendszert alakítottak ki a prototípushoz, mely nem csak álló helyzetben, de menet közben is képes tölteni az autó villanymotorját tápláló akkumulátorba. A 860 Watt energiát termelő napelempanelek 4,8-szor több energiát termelnek, mint a sorozatgyártott autó panelei, és 34 százalékkal hatékonyabbak is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy naponta 44,5 kilométernyi hatótávra elég energiát termelnek, ami már egy napi ingázásra is teljesen elég lehet. A panelek még túl nagyok a sorozatgyártáshoz, ahhoz kompaktabb és kevésbé sérülékeny elemekre lesz szükség, ám ezzel a megoldással jelentősen csökkenhet a tisztán elektromos hatótávolság kapcsán érzett félelem.