Szétszórt fazon a Volvo alapú Lynk & Co
Megérkezett a Lynk & Co első modellje, Volvo technika lapul a különc külső alatt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Túlgondolt fazonnal érkezett a kínai Lynk & Co első modellje. A 01-et kereskedések nélkül akarják értékesíteni, a megrendelő otthon összeállíthatja, milyet szeretne, a gyártó pedig házhoz szállítja.
A márka formatervezési vezetője a korábban volvós Peter Horbury, így nem meglepő, hogy bent már több a hasonlóság a svéd márka modelljeivel, kicsit még mindig bonyolultabb annál, de már első ránézésre is komfortosnak tűnik. A Lynk & Co különlegessége, hogy bár Európában, Amerikában és persze Kínában is elérhető lesz, kereskedések nélkül fogja forgalmazni a 01-et. A vásárló otthon összeállítja álmai Lynk & Coját, a gyártó pedig házhoz szállítja. A szerviz is hasonlóképpen működik majd, az autók élő internet kapcsolatban lesznek a forgalmazóval és szólnak, ha szerviz esedékes. Olyankor eljönnek az autóért, majd készen visszahozzák - amíg nem lesznek autóik önvezetők.
Jogos a kérdés, hová is viszik szervizelni, ezt nagy valószínűséggel a Volvo márkaszervizek bonyolítják majd. Kérdés, ki vesz úgy autót, hogy nem is látta még, igaz a Volvóhoz hasonló anyagminőség és technika sokat ígér, valamint azt is ígérik, az árát is a svéd modellek alá lövik majd be. A nagy leleplezésre még egy szedán tanulmányautóval is érkeztek, több futurisztikus megoldással, valószínűleg viszontlátjuk még a Lynk & Co palettáján 02, 03 vagy 04 néven, ugyanis ezek lesznek a következő modelljeik.
Lehet hogy még nem szoktunk hozzá jellegzetes kínai formákhoz, de én kapásból valami koreai autóra gondoltam volna, Mondjjuk harmónikusabb, mint a Volvo 40 concept, a amivel elvileg közös a platform.
Ezt még mindig Peter Horbury tervezi?
Összességében emészthető és nem arcátlanul valamira hasoníltani akaró autó, de szeritnem inkább bízzák a hódítást a Volvóra… 🙂
Én sem hátrányként róttam fel neki, de tagadhatatlan, hogy vannak ismerős részletek. Én a cég helyében SUV-ken kívül mást nem is gyártanék. Minek?
Így képekről csak az első kerekek mögötti folt nem tetszik.
Biztos, hogy bele lehet látni típusokat, de engem nem érdekel: ha tetszik, akkor magáért, összességében tetszik.
Nagyon bejön. Lássuk csak: van benne egy kis új Sportage, Cayenne/Macan, Tivoli, és C4 Cactus. Jó lenne, ha Kína végre produkálna valami nemzetközi szinten is értékelhetőt, talán ez lesz az.