Azonos sebességgel mozgó akadállyal is vizsgálni fogják a félátfedéses ütközést
A töréstesztek metódusai az autóiparral együtt alakulnak, a Euro NCAP (ejtsd: juró enkep) most nagyobb volumenben alakÃtja át az eljárását. Az új autóknál már nem csupán az ütközéskori utasvédelem a fÅ‘ szempont, a gyalogos-, vagy kerékpáros-gázoláskori védelem mind a bent ülÅ‘k, mind a sértettek szempontjából kiemelkedÅ‘en fontos. Az új vezetéstámogató rendszerek megjelenésével ezek vizsgálatát is bevette a Euro NCAP a vizsgálati rendszerbe, most ezek továbbfejlesztését is elvégezték többek között.
A vészfékezÅ‘ rendszerek, sebességmérséklÅ‘ megoldások, ráfutásgátlók, tolatáskori és kanyarodáskori vészfékezÅ‘ rendszerek vizsgálatát kibÅ‘vÃtették 2020-ra. Új szempontként lépett be a baleset utáni utasvédelem, illetve a mentési lehetÅ‘ségek, hogy mennyire könnyen juthatnak a sérült utasokhoz a tűzoltók, küld-e vészhÃvást az autó automatikusan, ki lehet-e nyitni az elektromos kilinccsel szerelt ajtókat, de azt is pontozzák, melyik gyártó mennyire pontos leÃrást ad az adott modellrÅ‘l a katasztrófavédelem és a tűzoltók számára a mentésekhez.
A kerékpáros és gyalogosvédelem is kiemelt figyelmet kap
A vészfékasszisztenseket és a baleset utáni védelmet is pontozni fogják
Új töréstesztbábút is fejlesztettek, a Thor névre keresztelt baba sokkal több szenzort tartalmaz, ezzel jóval bÅ‘vebb információval szolgálhat a sérüléseket illetÅ‘en. Új metódussal bÅ‘vül a bent ülÅ‘kre vonatkozó vizsgálat, az ütközés pontjától távolabb ülÅ‘k sérüléseit, és a más utasoknak okozott sérüléseket is vizsgálják. Sok esetben ugyanis maguk az utasok okoznak egymásnak sérüléseket, ezeket egyes gyártók már középre épÃtett légzsákkal védik, az új vizsgálati rendszerben ezek nagy szerepet kapnak.
Az autó törési vizsgálatában is érkezik egy új pont, melyet az eddigiek megtartása mellett vesznek bele a vizsgálatba. A félátfedéses frontális ütközés vizsgálatát már mozgó akadállyal is el fogják végezni, mely közelebb kerül a valódi helyzetekhez, valamint a mozgó akadályon is reálisabb sérülések vizsgálhatóak. Az új vizsgálati szempontokkal jelentősen átalakult a rendszer, a gyártók vállára most nagyobb teher feszül, de az is igaz, hogy az új menetbiztonsági rendszerekről sokkal többet fogunk megtudni.