Bal oldalon a Citroën, jobb oldalon a Polestar logója látható. A BÃróság döntésének értelmében a kettÅ‘ összetéveszthetÅ‘, Ãgy a Polestar kárpótlásra kötelezhetÅ‘ (Fotó: Carscoops)
2017-ben jelezte a Citroën elÅ‘ször az aggályait a Polestar logójával kapcsolatban, ekkor azt kérték, hogy a cég hagyjon fel annak használatával, de ezt a svédeknek természetesen eszük ágában sem volt meglépni. Ezt követÅ‘en a Citroën az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalához fordult, ahol az indÃtványukat elutasÃtották. Végül hazai pályán, egy franciaországi bÃróságon sikerült gyÅ‘zedelmeskedniük a Polestar felett. Az Ãtélet szerint a svéd cég 150 000 euró kárpótlást kell, hogy fizessen, valamint a 70 000 eurós perköltség is Å‘ket terheli. A tisztánlátás kedvéért: ez az összeg a svéd autógyártó franciaországi reklámbüdzséjének mindösszesen 0,05 százaléka. A nagyobb probléma, hogy mindemellett 6 hónapig nem használhatják a védjegysértÅ‘ Polestar logót Franciaországban. A hÃreket a Polestar is megerÅ‘sÃtette, kijelentették:
"Jelenleg nem forgalmazunk autókat Franciaországban, és nincs is tervben ilyesmi, az országban ugyanis per zajlik ellenünk, hála a Citroënnek."
A Polestar hivatalos nyilatkozata az Autocar megkeresésére szabad fordÃtásban:
"A per jelenlegi állását nem kÃvánjuk részletezni, de kiállunk a márka és az embléma mellett. Egy új és izgalmas gyártó vagyunk, ambiciózus tervekkel az elektromos autók piacának megerÅ‘sÃtésére, Ãgy tisztában kell lennünk azzal, hogy mindez a régebbi, nagy nevű vállalatok figyelmét is felkeltheti. A per és az ahhoz kapcsolódó döntések csak Franciaországot érintik." Hogy hosszútávon hová vezet majd ez a nézeteltérés, illetve hogy mi várható Franciaországban, amikor januárban lejár az embléma tilalma, azt még csak sejteni sem lehet. Mindenesetre a két logó összehasonlÃtását mindenkinek csak ajánlani tudom. Mivel nem vagyok a szellemi tulajdon területén jártas jogi szakértÅ‘, Ãgy csak annyit tudok javasolni, hogy mindenki döntse el magának: összetéveszthetÅ‘k-e az emblémák, vagy sem.
Össze nem téveszthető, de, hogy a Citroentől nyúlták, az azért elég egyértelmű.
Hogy a fenébe lenne egyértelmű? Az egyik egy fogaskerék, a másik meg egy csillag.
Nem ezt a Citroen logót kellett volna mellé tenni, hanem eggyel korábbi verziót, ami nem volt Ãgy kerekÃtve, domborÃtva. Még a 3D kialakÃtás is hasonló. Kb. azt csinálták, hogy egy Xsara-ról leszedték a logót, majd a két részét letették az asztalra, csak éppen egy kicsit más elrendezésben.