Fejvédővel szerelik az új F2 autókat
Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.
A Formula-1 monzai versenyhétvégéje elÅ‘tt leplezték le a GP2 utódjaként jövÅ‘re debütáló F2 széria elsÅ‘ hivatalos versenyautóját. 2018-tól ugyanis már F2-nak hÃvják a Száguldó Cirkusz elÅ‘szobáját, az elsÅ‘ évadhoz pedig vonzó kasztnit rittyentett a Dallara. Hosszabb és 32 kilóval nehezebb az új bumszli orrú formulaautó, a legnagyobb megdöbbenést mégis az F1-ben oly sokat vitatott Halo bevezetése jelenti. Az F1-nek nem kellett, az F2 viszont jó tesztüzem lehet az új fejlesztésű fejvédÅ‘nek, ami a tesztelésében résztvevÅ‘ pilóták visszajelzései szerint zavaró a kilátásban, mÃg a rajongók a csúcskategória ismételt túlbiztosÃtását kritizálták. Bár fontos a biztonság, a Formula-1 valóban elvesztette rajongótábora azon jelentÅ‘s részét, akik a veszélylehetÅ‘ség miatti adrenalinért követték a konfliktusokkal teli világbajnokságot.
Sajnos az eddigi sikÃtó szÃvó V8-asokat is leváltják. A Mecachrome 3,4 literes turbósai érkeznek helyettük az új F2 autókba, amik beszédes 8750-es fordulaton fogják teljesÃteni az Ãgért 620 lóerÅ‘t. Minden elektronikán frissÃtettek, Ãgy a nyitható hátsó szárnyakon és a virtuális safety caron is. Hogy ne szálljanak el a gyártási költségek, az átgyúrt vezérlést csak 2019-re vezetik be, utóbbiakat a Magneti Marelli szolgáltatja majd, mÃg a váltó, a fékrendszer és néhány felfüggesztés-alkatrész marad a régi. Ahogy felületein is mutatja, a fÅ‘ abroncsbeszállÃtó marad a Pirelli, ami 2016-os specifikációjú F1 gumikkal fogja ellátni a sorozatot. Az új aerodinamikai megoldásoktól még több elÅ‘zést várnak a pályákon, az elsÅ‘ autókat 2018 januárjában fogják leszállÃtani.