Hirdetés

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.

Olaszország legendás versenypályáján leplezték le az első hivatalosan is Halo-fejvédővel szerelt formulaautót, ami jövőre az F2-ben debütál

A Formula-1 monzai versenyhétvégéje előtt leplezték le a GP2 utódjaként jövőre debütáló F2 széria első hivatalos versenyautóját. 2018-tól ugyanis már F2-nak hívják a Száguldó Cirkusz előszobáját, az első évadhoz pedig vonzó kasztnit rittyentett a Dallara. Hosszabb és 32 kilóval nehezebb az új bumszli orrú formulaautó, a legnagyobb megdöbbenést mégis az F1-ben oly sokat vitatott Halo bevezetése jelenti. Az F1-nek nem kellett, az F2 viszont jó tesztüzem lehet az új fejlesztésű fejvédőnek, ami a tesztelésében résztvevő pilóták visszajelzései szerint zavaró a kilátásban, míg a rajongók a csúcskategória ismételt túlbiztosítását kritizálták. Bár fontos a biztonság, a Formula-1 valóban elvesztette rajongótábora azon jelentős részét, akik a veszélylehetőség miatti adrenalinért követték a konfliktusokkal teli világbajnokságot.

Hirdetés

Széles orr, alacsonyra húzott keskeny szárny és cápauszony. Néhol vonzóbb az új F2 autó, mint a mostani F1 autók. Csak az a fejvédő ne rondítana bele a képbe!

Sajnos az eddigi sikító szívó V8-asokat is leváltják. A Mecachrome 3,4 literes turbósai érkeznek helyettük az új F2 autókba, amik beszédes 8750-es fordulaton fogják teljesíteni az ígért 620 lóerőt. Minden elektronikán frissítettek, így a nyitható hátsó szárnyakon és a virtuális safety caron is. Hogy ne szálljanak el a gyártási költségek, az átgyúrt vezérlést csak 2019-re vezetik be, utóbbiakat a Magneti Marelli szolgáltatja majd, míg a váltó, a fékrendszer és néhány felfüggesztés-alkatrész marad a régi. Ahogy felületein is mutatja, a fő abroncsbeszállító marad a Pirelli, ami 2016-os specifikációjú F1 gumikkal fogja ellátni a sorozatot. Az új aerodinamikai megoldásoktól még több előzést várnak a pályákon, az első autókat 2018 januárjában fogják leszállítani.

Vége a V8 korszaknak, érkeznek a 620 lovas turbómotorok a GP2-be, vagyis bocsánat, az F2-be. Hány világhíres motorsport-agyat tudunk megszámolni a motor körül?

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?