0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Minden ötödik használtautó-vásárló külföldit vett tavaly

Megint nagyot nőtt a használtautó-import - íme, a kedvenc márkák és modellek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több mint negyedével nőtt a használtan behozott, egészen pontosan forgalomba helyezett autók száma tavaly. Mutatjuk, hogy mire vágynak a vevők.

Megingathatatlan a BMW 3-as sorozatának első helye a használtan behozott autók listáján. Az 1991-től gyártott E36 és az 1998-ban megjelent E46 mellett egyre többen választják − engedhetik meg − a 2004-ben debütált E90-est (a képen)

Megingathatatlan a BMW 3-as sorozatának első helye a használtan behozott autók listáján. Az 1991-től gyártott E36 és az 1998-ban megjelent E46 mellett egyre többen választják − engedhetik meg − a 2004-ben debütált E90-est (a képen)

Tavaly nem csak az itthoni (új és használt) autóvásárlások száma nőtt, a behozatal is. A 2014-es mennyiségnél 21,1%-kal több, összesen 122 620 használt, jellemzően Nyugat-Európából származó személyautót regisztráltak hazánkban. A behozottak száma még ennél is magasabb, hiszen temérdek autó csak alkatrésznek "jön". Azt pedig csak nagyon halkan merem megjegyezni, hogy magát megnevezni nem kívánó informátorunk szerint állítólag olyan is előfordul, hogy egy hazai (rendszámmal rendelkező) autó kiváltására érkezik típusazonos külföldi, azaz a lopott autók legegyszerűbb legalizálási módjának (külföldiként, eredetiségvizsga nélküli forgalomba helyezésének) a fordítottja is működik. De hagyjuk is inkább a simlisségeket, nézzük most azt, hogy milyen autóra vágynak a hazai használtautó-vásárlók, akik az összes használtautó-tulajdonosváltás, illetve az import hányadosa alapján minden ötödik esetben külföldről frissen behozott autót választanak, netán saját maguk hozzák be a vágy(ott )autót a határon túlról.

Volkswagen Passat B6, Ford Focus, Volkswagen Golf V − frissnek néznek ki, de már mind lehetnek 10 évnél idősebbek, jönnek is szép számmal Volkswagen Passat B6, Ford Focus, Volkswagen Golf V − frissnek néznek ki, de már mind lehetnek 10 évnél idősebbek, jönnek is szép számmal Volkswagen Passat B6, Ford Focus, Volkswagen Golf V − frissnek néznek ki, de már mind lehetnek 10 évnél idősebbek, jönnek is szép számmal

Volkswagen Passat B6, Ford Focus, Volkswagen Golf V − frissnek néznek ki, de már mind lehetnek 10 évnél idősebbek, jönnek is szép számmal

Audi A4, Mercedes-Benz A-osztály, BMW 5-ös − a prémiummárkák korosan is kapósak, ám vigyázat, üzemeltetésük nem olcsó mulatság Audi A4, Mercedes-Benz A-osztály, BMW 5-ös − a prémiummárkák korosan is kapósak, ám vigyázat, üzemeltetésük nem olcsó mulatság Audi A4, Mercedes-Benz A-osztály, BMW 5-ös − a prémiummárkák korosan is kapósak, ám vigyázat, üzemeltetésük nem olcsó mulatság

Audi A4, Mercedes-Benz A-osztály, BMW 5-ös − a prémiummárkák korosan is kapósak, ám vigyázat, üzemeltetésük nem olcsó mulatság

Tavaly végképp kifutott az Opel Zafira, importból használtan kedvelt, miként a tavaly kifutott Ford Mondeo és a már 1000 euróért is simán megkapható Opel Corsa C is Tavaly végképp kifutott az Opel Zafira, importból használtan kedvelt, miként a tavaly kifutott Ford Mondeo és a már 1000 euróért is simán megkapható Opel Corsa C is Tavaly végképp kifutott az Opel Zafira, importból használtan kedvelt, miként a tavaly kifutott Ford Mondeo és a már 1000 euróért is simán megkapható Opel Corsa C is

Tavaly végképp kifutott az Opel Zafira, importból használtan kedvelt, miként a tavaly kifutott Ford Mondeo és a már 1000 euróért is simán megkapható Opel Corsa C is

A használtként forgalomba helyezett autók zöme (55%-a) 11 év feletti, negyede több mint 16 éves, logikusan 30%- 11-15 év közötti. A 4-6 és a 7-10 éves autók aránya egyaránt 20-20% és mindössze 5% a 3 évnél fiatalabb − a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elemzése szerint. Az import tehát, bár akár tehetné, nem fiatalítja a hazai autóparkot, sok idős, kiszolgált autó érkezik. A vásárlók jellemzően nem úgy indulnak neki a vásárlásnak/autóválasztásnak, hogy adott összegért a lehető legfiatalabb, legjobb állapotú példányt keresik, jellemzően erős márka/modellpreferenciával rendelkeznek.

Közel 20 esztendős modell, 1997-ben jelent meg a "szappan" Audi A6, a 11. legkedveltebb importmodell. Ma is üde forma, ám sokat lehet rá költeni

Közel 20 esztendős modell, 1997-ben jelent meg a "szappan" Audi A6, a 11. legkedveltebb importmodell. Ma is üde forma, ám sokat lehet rá költeni

Nagyot nőtt a Mazda6, az átlagosnál szerényebben a Merecedes E-osztály behozatala, a Volkswagen Poloé pedig nagyjából annyit, mint a piac Nagyot nőtt a Mazda6, az átlagosnál szerényebben a Merecedes E-osztály behozatala, a Volkswagen Poloé pedig nagyjából annyit, mint a piac Nagyot nőtt a Mazda6, az átlagosnál szerényebben a Merecedes E-osztály behozatala, a Volkswagen Poloé pedig nagyjából annyit, mint a piac

Nagyot nőtt a Mazda6, az átlagosnál szerényebben a Merecedes E-osztály behozatala, a Volkswagen Poloé pedig nagyjából annyit, mint a piac

A fenti pápaszemes E-osztályhoz hasonlóan nem túl jó hírnevű az ezredforduló C-osztályos Mercije, de legalább olcsó. Utóbbi a hírénél jobb autónak számító Renault Scénic nagy erénye is. A Mazda3-nak pedig a híre is jó, és maga az autó is A fenti pápaszemes E-osztályhoz hasonlóan nem túl jó hírnevű az ezredforduló C-osztályos Mercije, de legalább olcsó. Utóbbi a hírénél jobb autónak számító Renault Scénic nagy erénye is. A Mazda3-nak pedig a híre is jó, és maga az autó is A fenti pápaszemes E-osztályhoz hasonlóan nem túl jó hírnevű az ezredforduló C-osztályos Mercije, de legalább olcsó. Utóbbi a hírénél jobb autónak számító Renault Scénic nagy erénye is. A Mazda3-nak pedig a híre is jó, és maga az autó is

A fenti pápaszemes E-osztályhoz hasonlóan nem túl jó hírnevű az ezredforduló C-osztályos Mercije, de legalább olcsó. Utóbbi a hírénél jobb autónak számító Renault Scénic nagy erénye is. A Mazda3-nak pedig a híre is jó, és maga az autó is

Galaxy vagy Sharan − mindegy, csak olcsó legyen, így jönnek be dögivel a koros nagyméretű egyterűek. Az első Audi A3 szintén kedvező belépőt jelent a négykarikások világába − a Golf IV technikájával Galaxy vagy Sharan − mindegy, csak olcsó legyen, így jönnek be dögivel a koros nagyméretű egyterűek. Az első Audi A3 szintén kedvező belépőt jelent a négykarikások világába − a Golf IV technikájával

Galaxy vagy Sharan − mindegy, csak olcsó legyen, így jönnek be dögivel a koros nagyméretű egyterűek. Az első Audi A3 szintén kedvező belépőt jelent a négykarikások világába − a Golf IV technikájával

A legnépszerűbb importmárka tavaly is a Volkswagen volt, közel 16 ezer VW érkezett használtan. A 2014-es évhez hasonlóan a Ford volt a második legtöbbször választott márka, a harmadik helyre viszont feljött az Opel, hiszen átlag feletti növekedést ért el az importban. Tízezer példány feletti behozatalt még egy márka, a BMW tudott felmutatni. Nem meglepő, hiszen modellszinten a 3-as sorozat (zömében E46 és E90) számít a legnépszerűbbnek.

Top 20 importmárka
Márka Behozatal 2015-ben Behozatal 2014-ben Változás
1. Volkswagen 15 840 13 599 14,1%
2. Ford 12 514 9 810 21,6%
3. Opel 12 422 9 091 26,8%
4. BMW 10 776 9 580 11,1%
5. Audi 8 771 7 410 15,5%
6. Mercedes-Benz 8 458 6 899 18,4%
7. Renault 6 253 5 310 15,1%
8. Mazda 5 991 3 839 35,9%
9. Toyota 5 067 3 268 35,5%
10. Peugeot 4 524 3 163 30,1%
11. Citroën 3 461 2 732 21,1%
12. Fiat 3 441 3 133 9,0%
13. Honda 3 080 1 924 37,5%
14. Volvo 2 044 1 672 18,2%
15. SEAT 1 948 1 690 13,2%
16. Nissan 1 865 1 325 29,0%
17. Alfa Romeo 1 819 1 411 22,4%
18. Skoda 1 717 1 253 27,0%
19. Mitsubishi 1 638 1 242 24,2%
20. Hyundai 1 606 1 001 37,7%
21. Suzuki 1 266 1 143 9,7%
22. Kia 1 159 648 44,1%
23. Chrysler 896 838 6,5%
24. smart 722 611 15,4%
25. Mini 617 425 31,1%
26. Chevrolet 516 293 43,2%
27. Lancia 490 513 -4,7%
28. Land Rover 433 375 13,4%
29. Lexus 397 237 40,3%
30. Dacia 395 217 45,1%
31. Jeep 292 262 10,3%
32. Porsche 276 190 31,2%
33. Subaru 245 250 -2,0%
34. Daihatsu 244 180 26,2%
35. Daewoo 236 179 24,2%
36. Jaguar 197 193 2,0%
37. Saab 183 169 7,7%
38. Rover 175 167 4,6%
39. Dodge 75 58 22,7%
40. Lada 73 45 38,4%
41. SsangYong 73 44 39,7%
42. Infiniti 67 48 28,4%
43. MG 31 33 -6,5%
44. Maserati 29 9 69,0%
45. Cadillac 25 19 24,0%
46. Vauxhall 21 11 47,6%
47. UAZ 16 9 43,8%
48. Lincoln 13 22 -69,2%
49. Ferrari 13 18 -38,5%
50. Isuzu 13 6 53,8%
(Forrás: DATAHOUSE Kft)

A modellek körében fix a Volkswagen Passat második helye is, a Ford Focus azonban a piac átlagát meghaladó erősödéssel lett harmadik. Népszerűségben előbbre került a Mercedes-Benz A-osztály és az Opel Zafira is. Utóbbi újonnan épp tavaly futott ki a piacról, potenciális vásárlóinak egy része akár az import mellett is dönthetett. Hogy egy modell szerepel a legnépszerűbb behozott autók listáján, az egyértelműen népszerűséget jelent, ha számai a piaci átlagnál nőttek, vélhetően megítéltsége is javult. A leginkább feltűnő kilengést a Mazda6 és a top20-ba most bekerült Mazda3 esetén láthatunk. Az import pörgetője persze a külföldi árak jelentős esése is lehet.

Top 20 importmodell
Modell Behozatal 2014-ben Behozatal 2014-ben Különbség (%)
1. BMW 3-as sorozat 5 736 5 609 2,2%
2. Volkswagen Passat 5 042 4 563 9,5%
3. Ford Focus 4 316 3 049 29,4%
4. Volkswagen Golf 4 152 3 829 7,8%
5. Audi A4 3 689 3 352 9,1%
6. Mercedes-Benz A-osztály 2 635 2 130 19,2%
7. BMW 5-ös sorozat 2 376 2 184 8,1%
8. Opel Zafira 2 367 1 668 29,5%
9. Ford Mondeo 2 296 1 941 15,5%
10. Opel Corsa 2 147 1 652 23,1%
11. Audi A6 2 132 1 742 18,3%
12. Mazda6 1 996 1 126 43,6%
13. Mercedes-Benz E-osztály 1 673 1 408 15,8%
14. Volkswagen Polo 1 599 1 239 22,5%
15. Mercedes-Benz C-osztály 1 572 1 308 16,8%
16. Renault Scénic 1 481 1 155 22,0%
17. Mazda3 1 392 762 45,3
18. Ford Galaxy 1 331 1 242 6,7%
19. Audi A3 1 324 1 033 22,0%
20. Volkswagen Sharan 1 296 1 185 8,6%
(Forrás: DATAHOUSE Kft)

%KA%2012-ben jelentősen csökkent a regisztrációs adó, azóta túl is lépi a használtan behozott autók száma az újonnan forgalomba helyezettekét%KA%

2012-ben jelentősen csökkent a regisztrációs adó, azóta túl is lépi a használtan behozott autók száma az újonnan forgalomba helyezettekét

Megéri külföldi autót venni?
Ha úgy vesszük, a használtautó-import növekedése egyenes következménye annak, hogy a 2008-as válságot követően egykori csúcsértékéhez mérten csaknem negyedére esett vissza a hazai újautó-értékesítés. A használtautó-vásárlók itthon sokszor nem találják meg az igényeiknek megfelelő járművet. Sokak bíznak abban, hogy külföldön a hazainál lelkiismeretesebb karbantartást kaptak az autók, jobb utakon futva kevésbé koptak. Ez nem mindig igaz, továbbá számolni kell azzal, hogy több országban a hazaiaknál jelentősebb a páratartalom, illetve az utak sózása, gyorsabban korrodálódnak az autók. Számolni kell azzal is, hogy például a biztosítótársaságok szemében negatív szorzó a külföldi múlt. Hiába gondoljuk mi úgy, hogy a külföldön vásárolt autó többet ér, mint az itthon forgalomba helyezett, a biztosító kevesebbet fog érte fizetni, ha például totálkárosra törik, netán ellopják. Számolni kell azzal is, hogy míg a hazai autók esetében ma már van némi múlt a korábban (2012-ig visszakövethető, műszaki vizsgán, illetve tulajdonosváltáskor) regisztrált óraállások kapcsán, a használtan behozottak az első forgalomba helyezéskor "tiszta lappal" indulnak, így tehát bekerülhet a KEKKH adatbázisába 150 ezer kilométeres "kezdő" óraállással is egy tíz esztendős, amúgy 500 ezer kilométert futott autó. Ez persze nem jelenti azt, hogy nincs jó portéka külföldről, csupán a leinformálásra, illetve az átvizsgálásra érdemes az átlagosnál nagyobb figyelmet fordítani. Ha van szervizkönyv, próbáljunk meg kapcsolatba lépni az abban szereplő műhellyel, amúgy sem fog ártani, ha tudjuk, mikor, mit javítottak, cseréltek az autón. Ha pedig a múlt kifürkészhetetlen, de persze amúgy is, tudomásul kell venni, a használtautó-vásárlás rizikó, annak mértéke persze modellenként, példányonként változó. Tudni kell, hogy nekünk mennyi (nem csak kockázat, hanem potenciális vásárlás utáni ráfordítás) fér bele, és a biztonság kedvéért hagyjunk még arra is ráhagyást!

Ez is érdekes lehet:
 

Piaci körkép: automataváltós családi autók 1,79 millió forint alatt

A családi autó leginkább kényelmes kell legyen, annak pedig sokak számára alapfeltétele az automata...

Chervolet Lacetti 1.6 16V Elite Automata, 2010 - használtteszt

Többszörösen is bácsiautó a próbált, 6 éve forgalomba helyezett, de 8 éve gyártott Lacetti. Egy...

Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen...

BMW 440i Cabrio M Sport xDrive teszt

Ennél följebb már csak az M4 van, bepróbáltuk, milyen a második legerősebb benzines 4-es kabrió...

Igazoltatás elől próbált megszökni egy taxis Budapesten

Filmekbe illő autós üldözés alakult egy igazoltatási kísérletből a fővárosban. Egy taxis próbált...

Lexus RX 400h 2006 – használtteszt

11,5 éves az első hibrid SUV, mi pedig egy éppen tíz esztendős példányt kaparintottunk meg, hogy...

9-es sorozat lehet a Mercedes-Maybach vetélytársa

Nem logikus, mégis elképzelhető, hogy valóban egy újabb, méghozzá a 9-es sorozattal bővül a BMW...

30 éves a Renault 21

Újabb szülinaposunk nem egyszerű lélek, egy igazi bűvész. Azt hinnéd, ismered, de sosem tudhatod...

Egy kis háttér videó a több darabból összerakott 7-es BMW-ről

Minden használtautó-vásárló rémálmát mutatja meg részletesen egy orosz szerelő, vagy inkább mondhatnánk...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (77 db)

gacsfalvirobert írta: 7 hónapja

Egy baj van a Magyar sznob mert azért vesz BMW-t, hogy lássák milyen jó kis gazdag ember:-) Pedig mondjuk egy új Vitara sokkal jobb :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
norbea írta: 7 hónapja

Sajnos, hogy ez a helyzet, de azért egy dolgot ne felejtsünk el: külföldön NEM spórolnak az extrákon. Nálunk, ha valaki új autót vesz NEM tudja megfizetni az extrákat. Amikor pedig használt autóként szeretné értékesíteni semmit nem kap érte, mert a piac tele van hasonló korú, de jobban felszerelt autókkal. A hazai használt autó kereskedők is mélyen ár alatt veszik be, mondván a piacon jobban felszerelt autók is vannak már ilyen áron. Én például az autómat Németországban adtam el, mert ott a piaci árat kaptam érte, itthon pedig a felét sem. Ennyit a hazai használt autó kereskedésekről. ( TISZTELET a kivételnek! )

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 8 hónapja

A nyugati hasznalt szarok lerakata vagyunk mi itt keleten. Ez van. Nem csak mi magyarok kapjuk meg a regi autoikat, amiket mar i gyartunk, nekik. Nyugatra nem adhatjak el a hasznalt szarjaikat csak a kozeli jo szomszedoknak. Csak itthon vannak akik folyton hazankat szidjak, pedig nem csak itthon megy ez igy.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Diószegi István írta: 8 hónapja
zsoca82 írta: 8 hónapja

Elég baj ez,hogy az átlag Magyar embernek csak ilyenekre van pénze.Hozzuk befelé a több százezer km-t futott nyugaton már leselejtezett bontószökevényeket meg Angliából a sok szar használt ruhát ez Magyarország.


Előzmények megtekintése

Pont úgy mint a többi volt szocialista ország Románia, Bulgária, Lengyelország stb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
brit1980 írta: 8 hónapja
zsoca82 írta: 8 hónapja

Elég baj ez,hogy az átlag Magyar embernek csak ilyenekre van pénze.Hozzuk befelé a több százezer km-t futott nyugaton már leselejtezett bontószökevényeket meg Angliából a sok szar használt ruhát ez Magyarország.


Előzmények megtekintése

Nem! Itt az emberek felfogásával van a baj mert pl.: egy tizenéves min.300ezer Km-et futott német foscsotrogány (ami kitudja hányszor volt törve meg kitudja hányan b*sztak a hátsó ülésen...) mire "lepapirozza" ugyan annyiba kerül mint egy olcsóbb új autó! Plussz költ rá még egy csomót aztán az a f*sza soha el nem autó... Szerinte! De meg is érdemli a sorsát aki ilyen kramancokat megvesz... Ráadásul a szégyentelenek azthiszik menők... Röhej.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zsoca82 írta: 8 hónapja

Elég baj ez,hogy az átlag Magyar embernek csak ilyenekre van pénze.Hozzuk befelé a több százezer km-t futott nyugaton már leselejtezett bontószökevényeket meg Angliából a sok szar használt ruhát ez Magyarország.

A válaszoláshoz belépés szükséges
tesó írta: 8 hónapja
Xtom írta: 8 hónapja

Szörnyű a behozott autók átlagéletkora. 55% 11 év feletti?, 30 % 16 év (!) feletti? Ez sajnos a magyar életszínvonalat tükrözi a teljes valójában. Ebben én sehol sem látom jelen kormányunk eszményien dübörgő gazdaságát, büszke gazdasági mutatóit! Én inkább ennek a statisztikának hiszek, mert ez sajnos a kemény valóság! Körülbelül így részesedünk a "nemzetgazdaságunkból" is.


Előzmények megtekintése

Évekkel nőtt a hazai autópark átlagéletkora, és a behozottaké is. Ezt én sem nevezném sikernek. De elég a királyi tv-t rádiót hallgatni, elolvasni a mi pénzünkből minket hülyének néző plakátokat, vagy éppen a csuti itteni helytartójának beírásait... és láthatjuk: Magyarország jobban teljesít. :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 8 hónapja
Kempelen írta: 8 hónapja

Eddig volt ingyenes koma, mostantól fizetős. vegyük ezt egy gesztusnak tőlem, neked.

Pont.


Előzmények megtekintése

Nem ertem mi volt eddig ingyenes.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 8 hónapja
ppgergő írta: 8 hónapja

2008 ota NyE-ban sem cserélik már le 5évente az autójukat, máskülönben nem tudnának idősebb autókat behozni. Odakint a szervizelési költségek magasak, a rezsióradíj sem a 10 éves autókra van szabva, kormányok részéről büntetőadók az idős autókra, ezért adja le a . Ha tudom hogy el fogom adni a gépet, nem fog rá ezer eurót sem költeni, idehaza a többségnek meg nincs rá keret, bontóból tartja életben, használt gumi kukázás, etc.



A karbantartás csak egy ideig költséghatékony, idővel gazdaságtalan lesz, teljesen mindegy hol van az autó.


Előzmények megtekintése

Sztem pperego-nek mind a 2 hszben igaza van. Ez a valosag.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 8 hónapja
Kempelen írta: 8 hónapja

"Szervizeltem becsületesen, vigyázok rá,"



Ez lenne a megoldás. Bármilyen autó remek műszaki állapotban tartható, ha a tulajdonos áldoz rá. És ezen a ponton borul meg a hazai autópark.



Az első gondolataid viszont messze állnak a valóságtól.


Előzmények megtekintése

2008 ota NyE-ban sem cserélik már le 5évente az autójukat, máskülönben nem tudnának idősebb autókat behozni. Odakint a szervizelési költségek magasak, a rezsióradíj sem a 10 éves autókra van szabva, kormányok részéről büntetőadók az idős autókra, ezért adja le a . Ha tudom hogy el fogom adni a gépet, nem fog rá ezer eurót sem költeni, idehaza a többségnek meg nincs rá keret, bontóból tartja életben, használt gumi kukázás, etc.

A karbantartás csak egy ideig költséghatékony, idővel gazdaságtalan lesz, teljesen mindegy hol van az autó.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Nem e világi - BMW X4 M40i teszt

Tökéletes ajánlat önfegyelmet gyakorlóknak - BMW X4 M40i

Sokan, sokszor írtak már a M-es BMW-k, köztük az X4 M40i frenetikus menettulajdonságairól, élvezetes vezethetőségéről, stílusos egyéniségéről. Így ezekről itt most alig esik szó.


Mercedes-Benz C 300 Cabrio teszt

Neveletlen hercegnő - Mercedes C kabrió

Kabrióként vallott a legújabb C Merci. Egy igazi ékszer, főleg ebben az összeállításban. Szinte minden egyes rá költött forint ordít róla. De vajon van olyan jó, amilyennek látszik?


Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Egy Golf, ami a dízelnél is takarékosabb

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen, olcsóbb vele autózni, mint a dízellel.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Önvezető drónon dolgozik az Airbus

Önvezető autó után önvezető repülő? Vagy motor?

18 órája – Sztori

A repülőgépiparban jártas Airbus szerint akár tíz éven belül sorozatgyártású lehet a néhány személy szállítására alkalmas önvezető drón. Más motorral próbálkozik.


Rendhagyó amerikai reklám bukókerettel és egy Suzukival

Hogyan élj túl egy zuhanást egy Suzukiban? Bukókerettel. Videó

2 napja – Sztori

A bukókeret hasznosságát régóta ismerik már az autóversenyzők, itt viszont egy extrém változatot tettek próbára, látványosan.


50 éves a világ legnépszerűbb autója, a Toyota Corolla

Szinte minden volt már a vevők kedvence

2 napja – Sztori

Volt már hátul hajtó kupé, összkerekes kombi és temérdek más is, ma viszont már csak egy szedán a Toyota Corolla. Túl 50 éven és 44 millió példányon.


Használtautó.hu

MAZDA 2 1.4 i. CE Pro. 51001 km

MAZDA 2 1.4 i. CE Pro....

Ár: 2.400.000 Ft

Évjárat: 2011

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CHEVROLET LACETTI 1.6. szervízkönyv. klíma

CHEVROLET LACETTI 1.6....

Ár: 970.000 Ft

Évjárat: 2006

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

HONDA CR-V 2.0 i. automata. MO-i

HONDA CR-V 2.0 i. auto...

Ár: 1.949.000 Ft

Évjárat: 2003

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!