Te is feltépheted az aszfaltot ezzel az 1073 lóerős Škodával!

A bitang erős Škodát bárki meghajthatja, csupán egy játékkonzolra lesz szükség

Elképesztő koncepcióautót villantott a Škoda, amely négy villanymotorjának köszönhetően 1073 lóerős teljesítményre képes 1020 newtonméteres nyomaték társaságában.

Már csak azért is különleges a videojátékok világa, mert akár több millió dolláros autók volánja mögé is "bepattanhat" a játékos, és még csak attól sem kell tartania, hogy esetleg anyagi kárt okoz. Az esport felvirágzásával a márkák is egyre nagyobb figyelmet szentelnek a virtuális versenyzésnek, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a Škoda a csak a PlayStation játékkonzolon elérhető Gran Turismo széria számára külön lefejlesztett egy koncepcióautót.
Hirdetés
Korábban a sorozat egyetlen illesztésében sem szerepelt a márka, így rögtön egy igazi különlegessel rukkoltak elő. A 4,41 méter hosszú modell a szó legszorosabb értelmében sofőrközpontú, hiszen csupán egyetlen ülés található benne, az is középen. Valószínű a fizikai térben a légellenállással sem lenne gondja az autónak, hiszen mindössze 94,9 centiméter magas, a karosszéria pedig ránézésre is az aero hatékonyság szellemében készült.
A hajtásláncot sem vették félvárról, rögtön négy villanymotor is került a Vision Gran Turismóba, amelyek egyenként 268 lovasak (200 kW), az összteljesítményük pedig 1073 lóerő (800 kW), emellett a rendszer 1020 newtonméteres nyomatékra képes. Bár a virtuális térben ez kevésbé jelentős, a márka azt is elárulta, hogy a tanulmányautóban egy 87 kilowattórás akkumulátor található, ám ennél fontosabb, hogy mindössze 1300 kilogramm, emellett szintén az autó versenyképességeit javítják a Formula E-ben is alkalmazott felfüggesztések.
Hirdetés
Érdekesség, hogy nem a semmiből tervezték meg a Vision GT-t, hanem egy korábbi, történelmi jelentőségű Škodából inspirálódtak. Az ihletet az 1957-es Skoda 1100 OHC Spider adta, amelyet a márka a 24 órás Le Mans-i autóversenyre fejlesztett, de politikai okokból sosem vehetett részt a viadalon. Abból az autóból akkor mindössze 2 készült nyitott tetővel (kupé kivitelben további kettő), ezek egyikét ma a brit Skoda képviselet őrzi, míg a másik a cseh anyavállalat tulajdonában áll. A kupékat sajnos az évek során összetörték, de 2021-ben arról számolt be a márka, hogy a restaurátorok dolgoznak az egyik helyreállításán.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.04.25. at 12:37
    Permalink

    Kíváncsi leszek hogy elkészítik-e élőben is, mint sok virtuális társát a GTből. Már egy tucat ilyen autóval sikerült már találkozni (persze többségük makett volt), szerintem remek dekoráció bármelyik kiállításra.
    Bár a Skoda múltja hosszú azért nagyon nem mérhető a nagy márkákhoz. Ugyanakkor dicséretes hogy mennyire odafigyelnek a múlt ápolására. Ezt a piros kupét pl egy éve Brüsszelben láttam az Autoworld Skoda kiállításán, de a Skoda gyári támogatással volt kint a Techno Classicán tavaly, és a Retromobile-on.
    Persze nyilván nem ebből él a márka de ilyen apróságok jól jelzik hogy a márkának van egy erős tartása és a cégnél komolyan gondolják a műszaki hátteret.

Vélemény, hozzászólás?