0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Gáztöltéssel spórol - Opel Astra EcoFlex LPG teszt

Opel Astra 1.4 Turbo LPG Sport teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Opel legújabb mutatványa, hogy gyári gázosítást kínál. A rövidesen csaknem az összes modellhez elérhető költségcsökkentőt először egy turbós Astrában próbálhattuk.

Teszt
Műszaki adatok

Ötajtós Astra LPG-vel: a lényeg a lemezek alatt található

Ötajtós Astra LPG-vel: a lényeg a lemezek alatt található

94,5 literrel csökkenti a csomagtér méretét a fánk alakú gáztartály

94,5 literrel csökkenti a csomagtér méretét a fánk alakú gáztartály

Számtalanszor járt már nálunk Opel Astra, volt három és öt ajtóval, szívómotorral, turbóval, dízellel, kombiként, és stop-startosként is ismerjük kívülről, belülről, alulról és felülről, de ilyet még mi sem láttunk. Mostani ötajtós, fekete, Sport felszereltségű tesztautónk ugyanis a már szintén jól ismert 1,4 literes turbómotorja mellé gyárilag beszerelt, s a többi részegységhez hasonlóan két év garanciával fedett LPG-rendszert is kapott. A fogyasztást növelő, üzemeltetési költségeket mégis hatékonyan csökkentő kiegészítés ára 420 000 forint, ami azért jóval több, mint amennyit az utólagos beszerelést végző műhelyek kérnek azonos motor esetén.

Farmozaik: ez is EcoFlex, de nem stop-starttal, hanem LPG-vel nyirbálja utazási költségeinket Farmozaik: ez is EcoFlex, de nem stop-starttal, hanem LPG-vel nyirbálja utazási költségeinket Farmozaik: ez is EcoFlex, de nem stop-starttal, hanem LPG-vel nyirbálja utazási költségeinket

Farmozaik: ez is EcoFlex, de nem stop-starttal, hanem LPG-vel nyirbálja utazási költségeinket

Utastér-fotó alapján nem könnyű megállapítani, hogy Astrával van dolgunk

Utastér-fotó alapján nem könnyű megállapítani, hogy Astrával van dolgunk

Hogy ne ismételjük magunkat, ami eme autó esetében nem lesz könnyű, most érintetlenül hagyjuk az Astra sokak szerint sportos, szerintem pusztán aerodinamikus formáit, nem fogok a kárpitokon és gombokon rugózni, de mielőtt rátérek a lényegre, gyors ismertető a felszereltséggel kapcsolatban. Jól működő navigáció, automata, de nem kanyarodó xenon-fények, nappali menetfény, ködlámpa, kétzónás klíma külön befújással a hátul ülőknek, tárolós könyöktámasz elöl-hátul, utóbbi pohártartókkal, krómkeret az ablakok körül. Azok, mármint az ablakok egy nyomásra jönnek-mennek, elöl aktív fejtámlák védenek ostorcsapás ellen, a sofőroldali kapaszkodó valójában szemüvegtartó. A hosszú utak monotonitását 7 hangszórós hifi és tempomat segít elviselni, a sofőr kényelmét ergonomikus sportülés hivatott fokozni: én nem nagyon találtam meg az igazán kényelmes beállítást, egy ismerősöm simán németesként jellemezte a jó oldal- és combtámasztásra kialakított, de túl keményre tömött széket, és ez igen találó kifejezés rájuk.

Hely is van, a vezetőoldalon 6 irányú állíthatóság is, valahogy mégsem adja Hely is van, a vezetőoldalon 6 irányú állíthatóság is, valahogy mégsem adja

Hely is van, a vezetőoldalon 6 irányú állíthatóság is, valahogy mégsem adja

A komfortcsomagot kormány- és ülésfűtés teszi teljessé, a komor külsejű fekete autó utasterét napfénytetővel deríthetjük. Nemcsak fény, hanem szellőztetés szempontjából is hasznos ennél a színnél a tetőablak, mivel induláskor sokkal hatékonyabban lehet kétoldalt és felül is kitárt nyílásokkal átszellőztetni a belsőt, mint amikor csak az oldalablakok állnak rendelkezésre. A kilátás a gömbölyded karosszériából továbbra sem első osztályú, erre az elöl és hátul egyaránt működő parkolóradarok kínálnak megnyugtató megoldást.

Belső tárhelyből jól áll az Astra. Hogy mi van a kis kék zsákban? Hamarosan kiderül Belső tárhelyből jól áll az Astra. Hogy mi van a kis kék zsákban? Hamarosan kiderül Belső tárhelyből jól áll az Astra. Hogy mi van a kis kék zsákban? Hamarosan kiderül

Belső tárhelyből jól áll az Astra. Hogy mi van a kis kék zsákban? Hamarosan kiderül

De lendüljünk túl az apróságokon, és koncentráljunk a lényegre, ami jelen esetben a csomagtartóban, az autó alján, illetve a motortérben található. A normál esetben a pótkerék elhelyezésére szolgáló üregbe rejtette az LPG-tartályt az Opel: űrtartalma 49 liter, ami azt jelenti, hogy a gázos autóknál szokásos, maximum 80%-os töltöttséggel 39,2 liter gázt vihetünk magunkkal. Azért nem töltik tele a tartályt, hogy a fellépő hőmérséklet-ingadozással és a gáz ezzel járó tágulásával szemben védett legyen az amúgy a legnagyobb európai gyártótól, az olasz Landirenzótól származó rendszer.

A fánkságot rejtő tető alatt helyezkedik el a 30 fokban döntve beépített multiszelep. A gáztartályokat előírás szerint 10 évente kell vizsgáztatni A fánkságot rejtő tető alatt helyezkedik el a 30 fokban döntve beépített multiszelep. A gáztartályokat előírás szerint 10 évente kell vizsgáztatni

A fánkságot rejtő tető alatt helyezkedik el a 30 fokban döntve beépített multiszelep. A gáztartályokat előírás szerint 10 évente kell vizsgáztatni

A reduktor, mellette a befecskendezésre kerülő gáz tisztaságát biztosító LPG-szűrő

A reduktor, mellette a befecskendezésre kerülő gáz tisztaságát biztosító LPG-szűrő

A tartályból egy több feladatot ellátó multiszelepen át távozik a gáz: van egy főcsapja, amivel egész egyszerűen elvágható az üzemanyag útja, innen indulnak a védekezési céllal gumiburkolattal bevont rézcsövek a motortér irányába, és velük párhuzamosan elvezetve az elektromos kapcsolatot biztosító vezetékek a speciális LPG-vezérlőegységbe. A csövek és vezetékek az autó alján az előírásnak − gázcső és kipufogó távolsága minimum 10 cm − tökéletesen megfelelően, szépen elvezetve futnak végig a motortérig, ahol becsatlakoznak a reduktorba. A reduktor amolyan nyomásszabályzó berendezés, ami gondoskodik arról, hogy a tartályból érkező gázt megfelelő nyomáson továbbítsa a rail-sornak hívott LPG-befecskendezéshez.

A rail-szelepsor

A rail-szelepsor

A rendszer még egy fontos elemet tartalmaz, a speciális gázkompjútert, melynek szerepe megegyezik az autó saját vezérlő-elektronikájával: a befecskendezési idők és mennyiségek megadásával irányítja a rail-szelepek munkáját. Kicsit olyan, mint egy élősködő, mivel a normál kompjúterhez csatlakoztatják, és annak jelei alapján adja a parancsokat a gázrendszernek, miközben az alapvezérlés továbbra is úgy gondolja, hogy ő irányít. A kenést nem igazán biztosító LPG üzemhez megerősítették a szelepeket és a szelepfészkeket, arról pedig, hogy épp milyen üzemanyaggal akarunk haladni, az utastérben található kapcsolóval dönthetünk. Azt fontos tudni, hogy a gázos autókban mindig kell, hogy legyen benzin is, egyfelől azért, mert minden esetben ezzel indul a motor, s amíg a gáz nem éri el a kompjúteren beállított 30-40 Celsius fok körüli üzemi hőmérsékletet, addig azzal is forog. A másik ok, hogy nagy fordulatszámon turbós motorba nem tud elegendő gázt fecskendezni a rendszer, ezért ilyenkor kis spriccekben benzin is jut a hengerekbe.

Üzemmódváltó kapcsoló és a szépen beszerelt gázkompjúter Üzemmódváltó kapcsoló és a szépen beszerelt gázkompjúter

Üzemmódváltó kapcsoló és a szépen beszerelt gázkompjúter

Ez található a kis kék szütyőben, gáztöltéskor kell elővenni

Ez található a kis kék szütyőben, gáztöltéskor kell elővenni

A harmadik ok, amiért érdemes mindig hagyni pár litert benzint, akkor is ha csak LPG-vel közlekedünk, az az, hogy az Astra ugyanazon a szintjelzőn jeleníti meg a tartályokban levő benzin és gáz mennyiségét, de míg előbbi viszonylag pontos képet ad a rendelkezésre álló naftáról, a gáz esetében jobb az óvatosság. A multiszelep belógó végén ugyanis a wc-tartályokban is látható, úszó jellegű szintjelző kart alkalmaznak, ami elég pontatlan, sőt, megbízhatatlan a tartályban maradó gáz mennyiségét illetően, ez természetesen az anyag eredendően nem folyékony halmazállapotának is köszönhető. Útközben simán volt olyan, hogy már a kútra akart zavarni, de még vígan futott gázzal, majd egyszer csak magához tért, és megmutatta, hogy még legalább 10 liter LPG lötyög a fánkban. Az autóval általunk felkeresett váci Gázautós-Centrumban elmondták, hogy ez normális és nehezen elkerülhető jelenség, ők LED-es szintjelzőket szoktak beépíteni, ami a gáz mennyiségét illetően nem túl informatív, de a végkimerülés kezdetét megbízhatóbban mutatja.

LPG-üzemben érezni némi szagot, de hangban és teljesítményben nincs semmi különbség

LPG-üzemben érezni némi szagot, de hangban és teljesítményben nincs semmi különbség

Amikor kifogy a gáz, és betérünk a töltőállomásra, akkor az autóhoz mellékelt töltőszelepet kell becsavarnunk a benzinbetöltő lyuk mellett elhelyezett gáztöltő nyílásba. Ahogy a töltőfejre is kiírják, LPG-t önállóan nem, csak a kutas közreműködésével tankolhatunk. A 80%-os töltöttséggel nem kell óvatoskodni, az LPG-kútfej automatikusan leáll, amikor elegendő gáz került a tartályba. Mivel a tartály elfoglalja a pótkerék helyét, ezért ezekhez az Opelekhez defektjavító szettet adnak, ami az első ülés alatti fiókban található. Felmerülhet, hogy miért nincs az autó elején és hátulján a gázautókra kötelező piros LPG-feliratú matrica, erre az Opelnél sem tudtak válaszolni, az autó levizsgázott, megkapta a szükséges dokumentumokat, de a szélvédő-plecsni elmaradt.

Nem sportos, csak kecses, finom ívekkel Nem sportos, csak kecses, finom ívekkel Nem sportos, csak kecses, finom ívekkel

Nem sportos, csak kecses, finom ívekkel

Már említettük, hogy a gyári garancia a gázrendszerre is vonatkozik, csak nem szabad elfelejteni, hogy a gázautók szerelése külön engedélyt, speciálisan kialakított műhelyt és szerszámokat igényel. Az Opel szervizhálózatában jelenleg 8 ponton tudják fogadni az LPG-s ügyfeleket, de ezek bővítése folyamatban van, s hamarosan további műhelyekben is megteszik a szükséges lépéseket, egy-két éven belül a 20-at is elérheti az opeles gázszerelők száma. És akkor térjünk át a mennyi? kérdésre, azaz arra, hogy milyen előnyöket jelent anyagilag a gázautó használata. Mivel az autót többen használtuk, és nem mindannyian LPG-vel, ezért benzinre vetítve, forintban tudjuk megadni az értékeket.

Olcsó vagy drágám?

Olcsó vagy drágám?

A teszthét alatt 439 kilométert tett meg az autó, a végelszámolásnál tankoltunk bele 14,83 liter 95-öst 6420, és 29,18 liter LPG-t 7292 forint értékben. Ez összesítve 13 172 forintnyi üzemanyagköltséget jelent, ami benzinárral leosztva 31,76 literes teljes fogyasztásnak felel meg, ami 7,2 l/100 km-es benzines átlagot ad. Ha ugyanebbe a képletbe az LPG literárát helyezzük, akkor pontosan 12 l/100 km az autó fogyasztása, a lényeg azonban leginkább a futásköltség, ami tesztünk alapján 100 kilométerenként 3000 forintra adódott, az pedig 6,9 l/100 km-es benzines fogyasztással egyező, magyarán 140 lóerős turbómotortól kedvező. Ezt körülbelül 20% országúti és 80% városi közlekedéssel sikerült összehozni. Az Opel által megadott vegyes érték benzinnel 6, LPG-vel 7,9 l/100 km; városra 7,9 literes benzin- és 10,6 literes gázfogyasztást prognosztizálnak, azaz az Astra egész jól hozta a gyári értékek alapján várható valós átlagot.

Negyedével csökkentett befogadóképességű csomagtér, magas a tartály Negyedével csökkentett befogadóképességű csomagtér, magas a tartály

Negyedével csökkentett befogadóképességű csomagtér, magas a tartály

A fánk körüli tér körbepakolható, de nem rendszerezhető

A fánk körüli tér körbepakolható, de nem rendszerezhető

A gázüzemre való átállás erősített hátsó futóművet is hozott, a defekteket a már említett ülés alatti fiókban található javítószettel lehet elhárítani. Az Astra LPG körülbelül 59 000 kilométer alatt hozza vissza felárát, az 1,4-es turbós benzineshez képest 15%-kal kedvezőbb CO2-kibocsátás mellett. Elsősorban tehát az átlagnál többet autózók számára térülhet meg a kettős üzemű Astra használata, a flottavásárlóknak nyújtott kedvezményekkel pedig akár már 50 000 km alatt is pozitív lehet a mérleg. Jelenleg a várakozásokhoz képest egész nagy az érdeklődés az Opel által kínált LPG-s változatokra, bár az is igaz, hogy az LPG árának emelésére vonatkozó legutóbbi tervek kicsit visszavetették a kedvező literáron kínált üzemanyagra váltók számát. Nem szabad elfelejteni azonban, hogy nemcsak menet közben, hanem a csomagtartónál is apasztott literekkel kell számolni.

Értékelés

Pozitív
Sima váltás üzemmódok között, jó felszereltség, kedvezőbb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás
Negatív
Pontatlan gázszintjelzés, 300 liter alá csökkenő csomagtartó, kilátás

Árak

Tesztmodell alapára 6 020 000 Ft (2012. augusztus 6.)
Tesztmodell ára 7 629 000 Ft (2012. augusztus 6.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4419 mm
Szélesség: 1814 mm
Magasság: 1510 mm
Saját tömeg: 1393 kg
Össztömeg: 1925 kg
Terhelhetőség: 532 kg
Tengelytáv: 2685 mm
Karosszéria-kivitel: 5 ajtós ferdehátú
Csomagtér: 275,5 liter
Belső szélesség elöl: 1540 mm
Belső szélesség hátul: 1420 mm
Belmagasság elöl: 900-1050 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 215 mm
Ülőlap hossza elöl: 540 mm
Ülőlap hossza hátul: 530 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1030 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1030 mm
Csomagtér hossza: 750 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1550 mm
Raktérnyílás szélessége: 960 mm
Raktérnyílás magassága: 730 mm

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: 5
Hengerűrtartalom: 1364 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 200 Nm 1850-4900 1/min-nél
Teljesítmény: 103 kW (140 LE) 4900-6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 202 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,9 s
CO2-kibocsátás: 129-147 g/km
Fogyasztás a használónál: Benzin 7,2 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 68 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Saab 9-3 SportCombi 2.0 TS, 2006 - használtteszt

Újkorában különlegességnek számított, ma is tisztességes autó, használtan persze a megjelenésen...

A Nissan önreklámot csinált a celebfenékből

Vannak vicces kollégák a Nissan nemzetközi kommunikációs osztályán. Twitteren közölték: a GT-R...

30 éves a Mercedes-Benz W124-es, azaz a taximerci

Csak egy régi E-osztály lenne, ha 30 éves korára nem ért volna "legendává" a típus. 1984-ben...

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik...

Ken Block Mustanggal veret a Gymkhana 7-ben

Eddigi legdurvább és egyben leginkább egyedi autójával eddigi legkomolyabb mutatványait hozza...

Mindent túlél? Saab 9-3 - második generáció

Ha itthon nem is kapható, de a feltámasztott Saab egyetlen mai modellje a második generációs...

Ennél jobb forgatókönyvet írni sem lehetett volna

A svéd katasztrófavédelem embere épp a csúszós utak kapcsán adott interjút, amikor a háttérben...

Használtteszt: Citroën Xsara Picasso 1.6 16V, 2008

Taxi, gázos, de ha ezektől eltekintünk, akkor a fólia alatt kiviláglik milyen a Xsara Picasso...

Újabb örömhír, még olcsóbb lesz a benzin és a gázolaj is

Újabb mélyrepülésbe kezdtek az üzemanyagárak, a szerdai ármérséklést pénteken újabb követi.
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (16 db)

Pali982 írta: 2013 március 06., szerda 18:48:37

Nagyon örülök ennek a cikknek,mert eddig már sok gyárilag LPG-re átalakított autóról olvastam,csak olyanról nem ahol megerősített hengerfejjel szerelik az autókat.Eddig majd' minden cikkben agyonhalgatták a gázos üzem többletfogyasztását és mindíg a "tiszta", a "motor kopását csökkentő üzem"-et szajkózták. A gáz elég komoly károkat tehet egy arra előre fel nem készített hengerfejben.Szóval végre megtaláltam a megfelelő autót,kár hogy számomra elérhetetlen ára van. Ők miért nem csinálnak "roncsautó programot" mint a Citroen?Engem úgy mint leendő vásárló érdekelne:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 14., kedd 10:37:38
saabracinghungary írta: 2 éve

ki van találva a rendszer csak akkor lehet elérni valamit ha mi autósok motorosok teherautósok buszosok összefogunk és fáklyával vasvillával csákánnyal lapáttal vagy ami kezünk be akad elmegyünk a parlamentbe és kiüldözzük az országból az egész kormányt úgy ahogy van és választunk egy újat. fejétől bűzlik a hal és ezt a fejet már nagyon el kéne tüntetni mert elviselhetetlenül büdös


elüldözzük a kormány?Eddig már a létező összes párt volt hatalmon, de mi változott?
Az a baj az új alakult pártokba is ugyanazok ülnek akik kiléptek más pártokból.
Arról nem is beszélve hogy pártérdekek vannak, és nem emberi érdekek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
saabracinghungary írta: 2012 augusztus 10., péntek 07:13:39

ki van találva a rendszer csak akkor lehet elérni valamit ha mi autósok motorosok teherautósok buszosok összefogunk és fáklyával vasvillával csákánnyal lapáttal vagy ami kezünk be akad elmegyünk a parlamentbe és kiüldözzük az országból az egész kormányt úgy ahogy van és választunk egy újat. fejétől bűzlik a hal és ezt a fejet már nagyon el kéne tüntetni mert elviselhetetlenül büdös

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 08., szerda 21:15:28

jó, jó, szivassanak...de jelenleg kit szivatnak a benzinárral?
És mondá az úr, emeljük meg a jövedéki adót..és ? legyen a gáz ára jövő ilyenkor 300-320Ft.. a benya mennyi lesz? 480? :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
lrob írta: 2012 augusztus 08., szerda 14:09:02
saabracinghungary írta: 2 éve

az lessz a gázzal is mint az etanollal meg fognak szivatni titeket is gázos pajtások!!! ennyi erre kell számítanotok. aztán kitalálnak valami újat nevezzük új speciális üzemanyagnak. mindenki átlakít rá először a feltalálók aztán a szervizek keresik gennyesre magulkat átalakításon jogdíjon stb aztán majd állambácsi aki szépen egekbe emeli az árát ennyi viszlát ez egy körforgás és semmit se lehet tenni ellene el kell fogadni ez a rendszer és semmit se tehetünk ellene mert ha próbálkozunk bedarál kész passz


Ez tömör és odabaszós!

És mondá az úr!

az lessz a gázzal is mint az etanollal meg fognak szivatni titeket is gázos pajtások!!! ennyi erre kell számítanotok. aztán kitalálnak valami újat nevezzük új speciális üzemanyagnak. mindenki átlakít rá először a feltalálók aztán a szervizek keresik gennyesre magulkat átalakításon jogdíjon stb aztán majd állambácsi aki szépen egekbe emeli az árát ennyi viszlát ez egy körforgás és semmit se lehet tenni ellene el kell fogadni ez a rendszer és semmit se tehetünk ellene mert ha próbálkozunk bedarál kész passz

ÁMEN! :)))

A válaszoláshoz belépés szükséges
saabracinghungary írta: 2012 augusztus 08., szerda 13:53:56

az lessz a gázzal is mint az etanollal meg fognak szivatni titeket is gázos pajtások!!! ennyi erre kell számítanotok. aztán kitalálnak valami újat nevezzük új speciális üzemanyagnak. mindenki átlakít rá először a feltalálók aztán a szervizek keresik gennyesre magulkat átalakításon jogdíjon stb aztán majd állambácsi aki szépen egekbe emeli az árát ennyi viszlát ez egy körforgás és semmit se lehet tenni ellene el kell fogadni ez a rendszer és semmit se tehetünk ellene mert ha próbálkozunk bedarál kész passz

A válaszoláshoz belépés szükséges
hkrisztian írta: 2012 augusztus 08., szerda 09:06:52

Úgy látom, hogy a cikk írója és néhány kommentelő is vakon van gáz témában. Én 10 éve járok gázzal, mindkét autónk gázos. Ha valaki azt mondja, hogy nem éri meg gázzal járni, az vagy nem ért hozzá, vagy rosszul van beállítva a rendszere. Tudom ajánlani a Zavoli rendszert, ami engedi a gázzal indítást (vészindítás). Indítózás közben lenyomva kell tartani a kapcsolót és rögtön gázzal indul. Mínusz 5 fokig így indítok, semmi gond vele. Néha azért megyek pár km-t benzinnel is, egy dinamikusabb előzésnél pedig automatikusan benzinre vált 5500 rpm felett. 2-3 havonta tankolok néhány liter benzint, alig fogy belőle. Így fogyaszt 8-8,5 liter LPG-t 10-15 km-es távokon használt 1,6-os autóm. Nálunk most 207 forint a gáz, a benzin több, mint duplája. Lehet számolni. Egy 400 km-es tesztből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni. Én kb. 200 000 km gázzal autózás után azt, mondom, hogy csak gázos autóm lesz ezek után is. A pontatlan visszajelzőről írt megjegyzés indoklása úgy hülyeség, ahogy van...

A válaszoláshoz belépés szükséges
preventív írta: 2012 augusztus 07., kedd 22:31:10

Én egy céges Dacia Dustert vezetek. LPG-ből vegyes használattal 10 litert fogyaszt. Teljesen automata Landi rendszer van benne, melyet 200.000,- szereltek be. Egy tele tank benzint 15000!!! km alatt szopogat el.

Lehet tankolni LPG-t 242,- árban, de a múlthéten 205,- Ft-ért tankoltam Kiskunhalason. Így a gázról visszaszámolt fogyasztása 5,5-6 literre jön ki. Ez egy 1,6 literes, klimás, 4x4 hajtású terepjárótól kiváló!

Ja és a Duster nagyon-nagyon kellemes autó!!!

Ez a cikk meg megint egy csomó hülyeség.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kukac írta: 2012 augusztus 07., kedd 20:58:40

hali mindenkinek. Én nemrég kb fél éve váltottam gáz-ra . azt kell mondanom megérte és sporoltam vele 200000e ft ott. A tesztről meg anyít ,hogy 430-km hez kb 1l benzin kell. így másabb lenne a gáz fekvése.

A válaszoláshoz belépés szükséges
pkrt írta: 2012 augusztus 07., kedd 17:56:55
vöpi írta: 2 éve

Hát ez a gázos autó nagy szemfényvesztés az biztos. Alapból az a baj az ilyen autóval, hogy mindíg benzinnel indít és csak egy bizonyos hőmérséglet és fordulatszám után kapcsol gázra ,ha 50 literes gáztartályod van akkor nyáron kb. 8-10 L , télen 18- 20 benzint adj hozzá és úgy számold ki az átlag fogyasztást. Egy nagyon jó japán autóba rakattuk bele a gázt (5 éves autó) és végén kiderült, hogy kidobott pénz volt, mert ahogy mi használjuk az autót viszonylag rövid távon (20km) napi 4-6 inditás pont annyit fogyasztott az autó benzin+gázból mitha elötte mikor csak benzint kapott. Külföldi utazásnál már jó volt egyhuzamba 2800km és külföldi gázból persze. Csak az vegyen vagy rakasson gázt az autójába aki legalább 100km megy egyhuzamban, de a diesel még mindíg olcsobb főleg , ha jövőre emelig agáz árát.


Hogy 100 km feletti táv esetében éri csak meg az autógáz használata? Hm... Én naponta használok gázos autót (hengerenkénti injektoros, számítógép vezérelt) és a városon belüli 3 - 5 km-es utakon is igen sokat megy autógázzal. A mostani kánikulában sokszor vagy rögtön gázzal indul vagy pár méter után vált át gázra. Az őszi hidegekben kb. egy - két km után váltott át a rendszer. Télről még nincs tapasztalatom. Akkor nyilván több idő illetve nagyobb távolság kell majd, hogy bemelegedjen a motor. A kocsi fogyasztása benzinből kb. 10 - 10.5 liter és az elmúlt fél év tapasztalatai alapján gázból is kb. ennyi. Legutóbb 53 liter autógáz tankolását követően 520 km-t mentem (természetesen ebben volt benzines indítás is) és még volt a tartályban kb. 7 - 8 liter gáz.
És hogy jövőre emelik az árát? Én legutóbb 250 Ft-ért tankoltam az autógáz literjét. Most 255-ért. Közben eltelt több mint egy hónap és azalatt kb. háromszor változott a benzin ára. Jövő ilyenkorra a kétszeri jövedéki adó emeléssel és a szokásos újévi áremeléssel kb. 300 Ft-ra taksálják az autógáz literjét. Na és a benzin? Az se marad az idei szinten. Tegyük fel azt a csodát, hogy benzin ára egy év múlva pontosan annyi lesz mint most. Akkor az üzemanyagköltségem 100 km-re benzinből 4300 Ft körül alakulna. Ugyanez a "szörnyen" megemelt (az átalakítási kedvet visszavető) autógázból 3000 Ft lenne. Vagyis kb. háromnegyed áron járnék akkor is. Vagy ha úgy nézem ugyanazon az áron 100 helyett 130 km-t tehetnék meg.
Abban pedig egyetértek az előttem szólókkal, hogy a gázos autót meg kell tanulni használni. Ahogy a dízelt sem pörgetjük tiltásig, ahogy a hibridet sem gyorsulási versenyre használjuk úgy a gázos autót is tudni kell használni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Nissan X-Trail dCi 130 All Mode 4x4 teszt

Lehet, hogy crossover-érett lettem? - Nissan X-Trail teszt

Vannak kedvenc autóink, de mindnél bele kell éljük magunkat a leendő vásárlóik bőrébe. Az X-Trail engem beszippantott a saját világába.


Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Még a Golfot is lenyomja? Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik meglepetése, annyira jó.


Renault Twingo 1.0 SCe teszt

Csók a hatvanas évekből - Renault Twingo teszt Videó

Négy üléssel, négymillióért súlyos eset az új Twingo. Jó kocsi? Farmotoros, csinos, de ezzel az árral nagyon nem a "mi autónk".

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Már hazánkban is rendelhető az új 5 ajtós Mini

Itton is elérhető az ötajtós gokart

7 órája – Újdonság

A napokban debütált itthon a Mini Cooper vadonatúj ötajtósa. Tágasabb és praktikusabb lett. De biztos, hogy elég lesz öt személynek?


Kínai Guinness rekord: szűk parkolás Minivel

Ezt csináld utána! Megdőlt a szűk parkolás rekordja Videó

Tegnap – Sztori

Az autónál alig 8 centivel nagyobb helyre tud beparkolni a rekorder. Kérdés, hogyan áll ki? Egyáltalán hallottál már a kínai drifterekről?


A hibridek már köztünk járnak, hamarosan talán búcsút is inthetünk a belső égésű motoroknak

Tényleg megvan a kőolaj nélküli autózás titka? Meglehet!

Tegnap – Sztori

Ma még a mind szerényebb fogyasztási értékeknek tapsolunk, a jövőben pedig a benzin és a gázolaj már nem lesz téma, igény sem lesz rá.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL ASTRA 1.6

OPEL ASTRA 1.6

Ár: 265.000 Ft

Évjárat: 2000 / 11

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA Caravan 1.7 CDTI Elegance ISUZU japán dízel

OPEL ASTRA Caravan 1.7...

Ár: 1.348.000 Ft

Évjárat: 2005 / 2

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

OPEL ASTRA 1.4 GL

OPEL ASTRA 1.4 GL

Ár: 160.000 Ft

Évjárat: 1997

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó