Tudtad, hogy az új Opelek zömébe magyar motor kerül?
Idén már 650 ezer motor készül Szentgotthárdon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új igazgatót kapott az Opel szentgotthárdi gyára. Grzegorz Buchal sok érdekességet elárult az Opel legmodernebb és legjelentősebb motorgyáráról.
Grzegorz Buchal februártól vezeti az azóta Év Autójának is választott Astra K motorjait is gyártó szentgotthárdi üzemet
Miként arról korábban írtunk az Opel szentgotthárdi üzemét 2010-2015 között vezető Solt Tamás a márka ausztriai üzemének élére került. Szentgotthárd pedig február 1-jétől új vezetőt kapott a lengyel Grzegorz Buchal személyében. Az 1997-ben, a napjainkban az Év Autója díjas Astrát összeszerelő gliwicei üzemben rendszermérnökként kezdő szakember az elmúlt években számos Opel létesítménynél is dolgozott - Lengyelországból indulva a spanyolországi Zaragozán át a németországi Rüsselsheimig, egyre magasabb pozíciókba lépve. Volt például a szintén lengyelországi Tychy motorgyárgyár igazgatója is. Jelen kinevezése előtt Grzegorz Buchal az Opel/Vauxhall gyártási stratégiáért és tervezésért felelős igazgatójaként globális munkakörben tevékenykedett, gyakorlatilag azon matekozott, hogy melyik modell, hol, mikor, milyen mennyiségben készüljön. Mint azt elárulta, az íróasztali munka után örömmel tért vissza egy valódi üzembe.
Többször hallhattuk már, hogy Magyarország fontos az Opelnek, a cég már több mint 25 éve jelen van, ma pedig a legtöbb új Opelbe Magyarországon gyártott motor kerül
A szentgotthárdi motorgyár természetesen nem csupán egy üzem, az Opel legjelentősebb és legmodernebb motorgyára. Tavaly 511 ezer motor készült ott, de idén már 650 ezer fog. A jelenlegi méret mellett kapacitása maximumát közelíti így a gyár, de azért még van némi tartalék.
Az új Astra motorjai csakis Szentgotthárdon készülnek, de az összes mai Opel 60-70 százaléka is magyar motort kap.
Kisebb részük a korábbi Family 1 motorcsaládból (tavaly mintegy 100 ezer ilyen készült), zömük pedig az újabb Flex motorcsaládból. Naná, hogy az Opel legkelendőbb és így legfontosabb modellje, az Astra K utóbbiakból kap. A Family 1 motorcsalád termelése ma már csökkenőben van, az újabb motorokból viszont egyre több készül. Nagy előny, hogy a termelés hétről hétre rugalmasan változtatható az összesen 9 szerelősoron. [BANNER type="1"] A vezérigazgató elmondta, hogy a termelésnövekedés mellett a létszámbővülés is folyamatos a gyárban, a felvétel napjainkban is tart. A szentgotthárdi gyár mintegy 2100 embernek ad munkát, ebből 1600-nak közvetlenül. A gyárban alkalmazott 1600 emberből mintegy 300 kölcsönzött munkaerő. Nem titok, hogy az Opel számára sem egyszerű a megfelelő munkaerő megtalálása, ezért is dolgozik együtt a kormánnyal a munkaerő mobilitásának javításán.Világszerte siker az Astra K, így szokatlan módon a várakozási idők is az Opeltől megszokottnál jelentősebbek, a Sports Tourer kombi esetén közel fél év, a képen látható ötajtósnál szerényebb
Nem csupán az Opel motorgyártási darabszáma, a márka eladásai is emelkednek hazánkban. Igaz, az elmúlt 5 évben piacvezető márka idén nem tudott olyan mértékű növekedést elérni, mint a piac egésze - ezt már láthattuk is a féléves eladási eredményekből. Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója ugyanakkor elmondta, hogy a márka számára most a pénzügyi eredmény fontosabb, mint a darabszám, abban pedig jelentősen tudtak javulni, a magánvásárlók körében pedig továbbra is erős a márka. Most a már kombiként is kapható új Astra a sláger, de a magánvásárlók piaci visszatérése miatt mind jelentősebb a két éve érkezett Corsa is. Ősszel már itthon is látható lesz az új Zafira és vele a márka online szolgáltatásrendszere, az OnStar, a legnagyobb durranás, az Astrához hasonló előrelépést ígérő új Insignia pedig a jövő év elejére tartogat további keresletfokozást.





