Ismét van élet az autópiacon – júniusban 30% feletti a növekedés

Félévkor a vártnál nagyobb dinamikát mutat az autópiac

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hónapról hónapra rekordokat döntöget a hazai autópiac. A júniusi adatok csaknem harmadával, az évesek közel negyedével nőtték túl a tavalyiakat.


Immár több éves trend az autópiac bővülése. Igaz, a 2009-es, 2010-es mélyrepülés után van is honnan visszajönni. Viszont az idei első félévben eladott csaknem 46 ezer és a csak júniusban regisztrált közel tízezer személyautó már felettébb biztató. Június a személyautók piacán 31,8%-os bővülést hozott, de 27,5%-kal nőttek a kishaszonjármű-eladások is. Júniusban pangott ugyanakkor a buszpiac, míg a nagyhaszonjárművek és a motorkerékpárok eladásai csaknem ötödével nőttek a tavalyaikhoz képest.
2016. VI. (db) 2015. VI. (db) Különbség (%)
Személygépkocsi 9685 7347 31,8
Kishaszonjármű 1859 1458 27,5
Nagyhaszonjármű 499 417 19,7
Busz 32 40 -20
Motorkerékpár 305 255 19,6
Összesen 12 380 9517 30,1
Éves szinten is a személyautó-eladások mutatják a legkomolyabb, csaknem 25%-os bővülést, alig kisebb a kishaszonjárművek kereslettöbblete. Az első félév adatai alapján a buszoknál is látható közel 10%-os élénkülés, 12%-os a motorkerékpároknál. Viszont a nagyhaszonjárműveknél a júniusi bővülés ellenére is csak stagnálás (2,7% többlet) látható a 6 hónap átlagában.
2016 (db) 2015 (db) Különbség (%)
Személygépkocsi 45 959 37 023 24,1
Kishaszonjármű 10 121 8179 23,7
Nagyhaszonjármű 2632 2564 2,7
Busz 224 205 9,3
Motorkerékpár 1383 1234 12,1
Összesen 60 319 49 205 22,6
Hirdetés
A személyautók márkaversenyében júniusban az Opel nyert, de éves összesítésben a Suzuki áll az élen, és második helyre szorult a korábbi 5 évben első Opel. Ha a személyautó-kishaszonjármű együttest nézzük, most is a Fordé az elsőség. A féléves értesítő után van még persze esélye javítani az Opelnek, lemaradása mindössze 595 autó. Mindenhol szoros persze a verseny, a második helyezett Skoda és a negyedik Ford számaira pillantva sem látható komolyabb differencia. Odébb van az ötödik Volkswagen és a jelentős százalékos erősödéssel hatodik helyre jutott Toyota is, utóbbi nyomában viszont erősen ott van a Dacia, ami júniusban a Dusterrel a harmadik legnépszerűbb modell címet is vihette.
Top 10 márka és modell - 2016. június
Helyezés Márka Darabszám Helyezés Modell Darabszám
1. Opel 1078 1. Suzuki Vitara 635
2. Suzuki 1049 2. Skoda Octavia 527
3. Ford 1024 3. Dacia Duster 315
4. Skoda 814 4. Ford Focus 269
5. Volkswagen 707 5. Opel Astra K 250
6. Dacia 646 6. Kia cee'd 229
7. Toyota 488 7. Volkswagen Passat 215
8. Renault 464 8. Opel Astra J 212
9. Kia 454 9. Opel Corsa 199
10. Nissan 351 10. Volkswagen Golf 190

Éves összesítésben a Suzuki Vitara elsősége biztosabb, mint a márkáé, a Skoda Octavia második helye szintén betonozottnak tűnik. Az Opel Astra az első félévben még a kifutó J-vel fogyott jobban, feljövőben van azonban a már kombiként is hódító, Év Autója díjas K.
Top 10 márka és modell - 2016. január-június
Helyezés Márka Darabszám Helyezés Modell Darabszám
1. Suzuki 5241 1. Suzuki Vitara 3363
2. Opel 4656 2. Skoda Octavia 2544
3. Skoda 4349 3. Opel Astra J 1418
4. Ford 4278 4. Ford Focus 1364
5. Volkswagen 3671 5. Volkswagen Passat 1209
6. Toyota 2520 6. Dacia Duster 1045
7. Dacia 2336 7. Volkswagen Golf 920
8. Kia 2081 8. Fiat 500 884
9. Renault 2071 9. Suzuki Swift 832
10. Nissan 1673 10. Opel Mokka 779

Az első félévben eladott több mint 45 ezer autó és a piac erőteljes lendülete az év végére biztossá teszi a 90 ezer példányos személyautó-piacot, de több mint valószínű az is, hogy ismét 100 ezer példány fölé nő az autóeladás hazánkban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Vitara. Kicsinek, nagynak kicsi. Nem sok autóformája van. Városiaknak jó teszkóba járni. Műszakilag biztos rendben van, de terepre ne ezzel menjetek. Mostanában egyre több önelégült pöffeszkedő vitarást látok az utakon, mintha ők lennének az utak császárai. Maradok a 17 éves Nissan Pickupomnál.

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Azt kéne végre a magyaroknak megérteni, hogy nincs már román autó – csak román márkanév van, ami alatt budget-Renault-kat gyártanak Romániában és Marokkóban is. Más kérdés, hogy az anyacég járműveinek sincs túl jó híre, ez igaz, de javulófélben vannak. Az viszont mindkettőben közös, hogy nagyon-nagyon sokat kell tenniük azért, hogy visszaszerezzék a vevők bizalmát:)

  • 2017.10.28. at 03:52
    Permalink

    Nincs mit magyarázni rajta, a(z egyik) legjobb a lista élén tanyázik továbbra is. A magyar tudja, mit kell venni.

    Íme egy újabb tény neked, Nagy Krisztiánka, amit boxzsáknak használhatsz:)

Vélemény, hozzászólás?