Városi cirkáló – Mercedes A-osztály használtteszt
Mercedes-Benz A150, 2006 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Alap, 1.5-ös szívómotorjával, tízévesen teszteltük a Mercedes-Benz városi kisautóját. Lássuk, megér-e manapság egy ilyen csöppség 1,5 milliót?
Manapság igen népszerű az importautók körében a Mercedes-Benz A-osztály második generációja. Ezúttal egy hazai példányt vettünk szemügyre közelebbről
1997 őszén a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a Mercedes-Benz W168 kódjelű újdonsága, az A-osztály. Gömbölyded, szappantartóra emlékeztető formája merőben más volt az akkor megszokottakhoz képest. Az utakon is csodálkozva tekintettek rá, hogy mi ez a pici gömböc közlekedési eszköz. Ha a Mercedes-Benznek a feltűnőség volt a célja a modellel, akkor elérte azt, sőt igazi kedvenccé vált. [BANNER type="1"]
A kormány, a váltó és a kézifékkar kopásán kívül hibátlan állapotban van a belső. Látszik, hogy vigyáztak rá
Jól mutatja ezt az a tény is, hogy az elmúlt években igen népszerűnek számít az importautók listáján. Főként női vezetőket láthattunk és láthatunk jelenleg is vele, ami nem véletlen. Ez a modell valóban a városban közlekedő hölgyeket célozta meg. Az általunk kipróbált tízéves példánnyal is főként női tulajok rótták a kilométereket. Érdekessége, hogy a jelenlegi tulajdonos immár második alkalommal birtokolja a tesztelt A-osztályt. Lássuk, milyen életutat futott be újkora óta.
Az ülések meglehetősen puhák és kényelmesek. Külső méretéhez képest a beltér kellő helykínálatot ad négy személynek
Ezt a példányt 2006 októberben Magyarországon helyezték forgalomba, az első tulajdonos 41 ezer km és kerek három év használat után vált meg tőle. 2009-ben vette meg kb. 2,7 millió forintért a második tulajdonos. Ő 2013-ig használta és 40 ezer km-t autózott vele a négy év alatt. Ezután ismerősi berkeken belül került a harmadik tulajhoz, aki napi szinten hosszabb távon használva három év alatt 70 ezer km-t tett bele, és idén tavasszal 151 ezer km-rel újra eladósorba került az autó. Az új és egyben régi, immár negyedik tulajdonos ugyanaz a személy, aki korábban eladta, így második alkalommal - immár 1,5 milliós vételáron - került a második és egyben negyedik tulajhoz az A-osztály. Bízom benne, hogy követhető volt a nem mindennapi sztori, aminek a lényege a használtautó-vásárlás legfontosabb szabálya: az ismert előélet aranyat ér.
A csomagtartó is kellően tágas, ha pedig több helyet szeretnénk, akkor az ülések ledöntésével méretes helyet kapunk. Ráadás, hogy a padlót kb. 10 centivel mélyebbre süllyeszthetjük
Az A150 1,5 literes szívó motorjával a belépő a benzinesek között, így ne várjunk el tőle sokat, már ami a menetdinamikát illeti. 95 lóerős teljesítménye és 140 Nm forgatónyomatéka városi használatra bőven elegendő. Ha mozgékonyságban nem is, kényelemben és vezethetőségben ugyanakkor sokat ad a kis városi Merci. Viszonylag magas az üléspozíció, ami miatt kifelé jól körbelátunk. Méretének köszönhetően pedig könnyen manőverezhető a szűk helyeken és a parkolások során.
10 év után kisebb parkolási malőrök okozta karcok láthatók a karosszérián
A felszereltségre sem lehet panasz. Bőrkormány, bőr váltógomb jár hozzá, amelyek a 10 év alatt már némileg megkoptak. Ezen felül ülésfűtés, gerinctámasz, fűthető külső tükrök, multifunkciós kormány, tempomat, klíma és a bézs belsőhöz tökéletesen passzoló fabetét is megtalálható benne. Természetesen nem egy full extra, de 2006-ban egy ilyen felszereltség igenis jónak számított, sőt még ma is kielégíti az alapvető igényeket.
A kézifék krómbevonata és a váltógomb bőrözése némileg megkopott az idő alatt. Utóbbi nem csoda, egy városi autóban viszonylag sokszor kell a váltóval dolgozni
Néhány apróbb külső parkolási sérülést és a korábban említett kormány- és váltógomb-, valamint kézifékkar-kopást leszámítva makulátlan állapotnak örvend az autó, valóban látszik, hogy nemcsak egy használati tárgyként tekintettek rá, hanem óvták, vigyáztak rá. Jól mutatja ezt a végig, márkaszervizben vezetett szervizkönyv is. Egyetlen hátrány van, a picivel 8,5 liter feletti fogyasztás. 1,5 literes motorhoz képest ez sok, ugyanakkor ha azt nézzük, hogy csak városban használják, akkor ez az érték abszolút elfogadható.
A csomagtérajtó belső fele rozsdásodásnak indult, ezt ugyanakkor garanciában javította a márkaszerviz
Ezeket leszámítva valóban nem lehet rá panasz, a 10 év során sem jött elő semmi nagyobb meghibásodás. Egyetlen garanciális javítás volt rajta: a csomagtartófedél belső felén elindult a rozsdásodás, amit garanciában javítottak. Ennél nagyobb baj ne is legyen! Ilyen korú és hasonló futással bíró A-osztályt a hasznaltauto.hu kínálatában 1,3 milliótól már találni. Ha a további évek során is ilyen megbízhatóan üzemel a modell, akkor megéri az árát, főleg, ha valaki mindenáron Mercedesben szeretné élni a mindennapokat. Az A-osztály használtan a modernebb Mercedesek belépőmodellje, miként ez a példány is mutatja: koros autónál a turbódízelnél jobb választás lehet az egyszerűbb benzines.
Nem csoda, hogy népszerű importautó a Mercedes-Benz A-osztály, kicsi, ugyanakkor tágas, praktikus városi autó, amiért nem csak a női tulajok rajonghatnak



































Nekem 8-éve van 71000 km mentem vele gond nélkül.Én szeretem tágas fürge jó a felszereltsége.Sport futóművel rendelkezik ezért kissé kemény.Hátrány nagyon alacsony könnyen koppan az alja még egy elméretezett fekvő rendőrnél is.Nem terepre készült nálam bejött.
1x volt egy ilyenhez szerencsem. A futomu nincs a helyzet magaslatan es akkor meg szepen fogalmaztam, olyan erzes volt mintha minde egyes uthiban le akarna dobni magarol a kocsiszekrenyt. Fertelemes egy tehnika. Be ulni sem szeretnek egy ilyenbe nemhogy brtokolni…
6000 km-t mentem az utóbbi 3 hónapban egy pontosan ugyanilyen A-osztállyal, egy 163 le-s turbódízel autóból átülve is normálisan, kellemesen használható ez az autó. Abszolút nem nyomatékszegény, és nagyon keveset fogyaszt, 6-7 liter között vegyes használattal. Kényelmes, csendes, igen masszív benyomást kelt az egész autó.