Városi cirkáló – Mercedes A-osztály használtteszt

Mercedes-Benz A150, 2006 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alap, 1.5-ös szívómotorjával, tízévesen teszteltük a Mercedes-Benz városi kisautóját. Lássuk, megér-e manapság egy ilyen csöppség 1,5 milliót?

Hirdetés

1997 őszén a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a Mercedes-Benz W168 kódjelű újdonsága, az A-osztály. Gömbölyded, szappantartóra emlékeztető formája merőben más volt az akkor megszokottakhoz képest. Az utakon is csodálkozva tekintettek rá, hogy mi ez a pici gömböc közlekedési eszköz. Ha a Mercedes-Benznek a feltűnőség volt a célja a modellel, akkor elérte azt, sőt igazi kedvenccé vált.
Hirdetés


Jól mutatja ezt az a tény is, hogy az elmúlt években igen népszerűnek számít az importautók listáján. Főként női vezetőket láthattunk és láthatunk jelenleg is vele, ami nem véletlen. Ez a modell valóban a városban közlekedő hölgyeket célozta meg. Az általunk kipróbált tízéves példánnyal is főként női tulajok rótták a kilométereket. Érdekessége, hogy a jelenlegi tulajdonos immár második alkalommal birtokolja a tesztelt A-osztályt. Lássuk, milyen életutat futott be újkora óta.

Ezt a példányt 2006 októberben Magyarországon helyezték forgalomba, az első tulajdonos 41 ezer km és kerek három év használat után vált meg tőle. 2009-ben vette meg kb. 2,7 millió forintért a második tulajdonos. Ő 2013-ig használta és 40 ezer km-t autózott vele a négy év alatt. Ezután ismerősi berkeken belül került a harmadik tulajhoz, aki napi szinten hosszabb távon használva három év alatt 70 ezer km-t tett bele, és idén tavasszal 151 ezer km-rel újra eladósorba került az autó. Az új és egyben régi, immár negyedik tulajdonos ugyanaz a személy, aki korábban eladta, így második alkalommal - immár 1,5 milliós vételáron - került a második és egyben negyedik tulajhoz az A-osztály. Bízom benne, hogy követhető volt a nem mindennapi sztori, aminek a lényege a használtautó-vásárlás legfontosabb szabálya: az ismert előélet aranyat ér.

Az A150 1,5 literes szívó motorjával a belépő a benzinesek között, így ne várjunk el tőle sokat, már ami a menetdinamikát illeti. 95 lóerős teljesítménye és 140 Nm forgatónyomatéka városi használatra bőven elegendő. Ha mozgékonyságban nem is, kényelemben és vezethetőségben ugyanakkor sokat ad a kis városi Merci. Viszonylag magas az üléspozíció, ami miatt kifelé jól körbelátunk. Méretének köszönhetően pedig könnyen manőverezhető a szűk helyeken és a parkolások során.

A felszereltségre sem lehet panasz. Bőrkormány, bőr váltógomb jár hozzá, amelyek a 10 év alatt már némileg megkoptak. Ezen felül ülésfűtés, gerinctámasz, fűthető külső tükrök, multifunkciós kormány, tempomat, klíma és a bézs belsőhöz tökéletesen passzoló fabetét is megtalálható benne. Természetesen nem egy full extra, de 2006-ban egy ilyen felszereltség igenis jónak számított, sőt még ma is kielégíti az alapvető igényeket.

Néhány apróbb külső parkolási sérülést és a korábban említett kormány- és váltógomb-, valamint kézifékkar-kopást leszámítva makulátlan állapotnak örvend az autó, valóban látszik, hogy nemcsak egy használati tárgyként tekintettek rá, hanem óvták, vigyáztak rá. Jól mutatja ezt a végig, márkaszervizben vezetett szervizkönyv is. Egyetlen hátrány van, a picivel 8,5 liter feletti fogyasztás. 1,5 literes motorhoz képest ez sok, ugyanakkor ha azt nézzük, hogy csak városban használják, akkor ez az érték abszolút elfogadható.

Ezeket leszámítva valóban nem lehet rá panasz, a 10 év során sem jött elő semmi nagyobb meghibásodás. Egyetlen garanciális javítás volt rajta: a csomagtartófedél belső felén elindult a rozsdásodás, amit garanciában javítottak. Ennél nagyobb baj ne is legyen! Ilyen korú és hasonló futással bíró A-osztályt a hasznaltauto.hu kínálatában 1,3 milliótól már találni. Ha a további évek során is ilyen megbízhatóan üzemel a modell, akkor megéri az árát, főleg, ha valaki mindenáron Mercedesben szeretné élni a mindennapokat. Az A-osztály használtan a modernebb Mercedesek belépőmodellje, miként ez a példány is mutatja: koros autónál a turbódízelnél jobb választás lehet az egyszerűbb benzines.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 05:14
    Permalink

    Nekem 8-éve van 71000 km mentem vele gond nélkül.Én szeretem tágas fürge jó a felszereltsége.Sport futóművel rendelkezik ezért kissé kemény.Hátrány nagyon alacsony könnyen koppan az alja még egy elméretezett fekvő rendőrnél is.Nem terepre készült nálam bejött.

  • 2017.10.28. at 05:14
    Permalink

    1x volt egy ilyenhez szerencsem. A futomu nincs a helyzet magaslatan es akkor meg szepen fogalmaztam, olyan erzes volt mintha minde egyes uthiban le akarna dobni magarol a kocsiszekrenyt. Fertelemes egy tehnika. Be ulni sem szeretnek egy ilyenbe nemhogy brtokolni…

  • 2017.10.28. at 05:14
    Permalink

    6000 km-t mentem az utóbbi 3 hónapban egy pontosan ugyanilyen A-osztállyal, egy 163 le-s turbódízel autóból átülve is normálisan, kellemesen használható ez az autó. Abszolút nem nyomatékszegény, és nagyon keveset fogyaszt, 6-7 liter között vegyes használattal. Kényelmes, csendes, igen masszív benyomást kelt az egész autó.

Vélemény, hozzászólás?