Hivatalos: itt a következő generációs Audi A4
Leleplezték a vadiúj Audi A4-et
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
120 kg-os tömegcsökkenéssel, sportos külsővel és nagyautós extrákkal érkezik az Audi új generációs középkategóriás limuzinja.
Bizonyára sokan várták már az új A4-es érkezését. Itt van, megérkezett, ősztől pedig már a márkakereskedésekben is látható lesz
Azok után, hogy számos kémfotó és pletyka jelent meg az új generációs Audi A4-ről, a német gyártó hivatalosan is lerántotta a leplet a B9 kódjelű modellről. A szedán változat mellett egyidejűleg a kombi is bemutatkozott. A külsőt az elődhöz képest élesebb vonalak uralják, ami által sportosabb, az A6-osra emlékeztető megjelenést kapott az autó. A hűtőrács szélesebb lett, a lámpák formája is átalakult, melyekben a már jól megszokott LED-es nappali menetfény világít. Oldalnézetből a markáns övvonal és a kerékjárati ívek kiszélesedése teszi még sportosabbá a megjelenést. Hátul szintén LED-esek a lámpák, az Avanthoz pedig egy tetőre szerelt hátsó légterelőt is kapunk
[BANNER type="1"]
Sokan azt mondhatják, hogy az új A4 csupán egy ráncfelvarrott modellként hat, valójában teljes egészében megújult. A B9 25 mm-rel hosszabb és 16 mm-rel szélesebb lett, a tengelytávja pedig 12 mm-rel nőtt. A teljes hossza így 4,73 méter, a szélessége 1,84 méter, míg a magassága 1,43 méter, tengelytávja pedig 2,82 méterre változott. A légellenállási együttható tovább csökkent, a limuzin esetében 0,23, míg a kombinál 0,26 értékek adódnak, melyek természetesen hozzájárulnak a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztáshoz is.
Akárcsak az újdonsült Q7, az A4 is könnyebb lett a korábbi modellhez képest. Egyes modelleknél akár 120 kg-os fogyás is tapasztalható, a belépőszintű 1.4 TFSI szedán vezető nélkül 1320 kg-ot nyom. Az Avant csomagtartója 15 literrel nőtt, így már 505 literes térfogat áll rendelkezésre, a 40:20:40 arányban lehajtható hátsó ülések előre döntésével pedig 1510 literesre bővíthetjük a rakteret.
A belső több pontos is hasonlít a nem rég bemutatott Q7-re. A 12,3 colos vezető előtti kijelző teljes egészében vetített és jól személyre szabható a megjelenése
A beltér némileg tágasabb lett, köszönhetően a tengelytáv növekedésnek, a hátsó lábtér 23 cm-rel lett nagyobb. A bent ülőkre teljesen új tervezésű ülések várnak, a fejtámlát pedig a magassága mellett távolságban is állíthatjuk. A belső fényekért felelős LED-eket nem kevesebb, mint 30 különböző színben állíthatjuk. A vezető előtti műszerfal akárcsak a Q7-ben teljes egészében vetítetté vált. A 12,3 colos kijelző tartalma többféleképpen variálható, akár a Google Maps alapú navigációt 3D nézetben is megjeleníthetjük magunk előtt. A műszerfal középső részén egy 8,3 colos kijelző kapott helyet, amely támogatja a hangvezérlést, WiFi hotspotként is funkcionál, továbbá az Android vagy iOS alapú okostelefonunk képernőnyjét is képes klónozni. A hátul ülők oldalanként egy-egy 10,1 colos táblagépen élvezhetik a szórakoztató elektronikát, a zene rajongói pedig akár Bang & Olufsen hangrendszeren keresztül hallgathatják kedvenceiket.
A jelenlegi motorpalettán a 272 lóerős TDI személyében egyetlen hathengeres található, az összes többi benzines és dízel is négy hengert kapott
Motorizáció szempontjából négy- és hathengeres erőforrások közül válogathatunk, utóbbi csak a 3.0 literes TDI esetén érhető el. Benzinesek közül a belépőszint az 1.4 TFSI lesz 150 lóerővel és 250 Nm forgatónyomatékkal. A következő szint a 2.0 TFSI 190 és 252 lóerős változatban. Előbbi nyomatéka 320 Nm, utóbbié 370 Nm. Dízel fronton a 2.0 TDI 150 lóval és 320 nyomatékkal lesz az alap. Ugyanebből a motorból lesz egy 190 lovas verzió is 400 Nm forgatónyomatékkal. A csúcs dízel a 3.0 TDI lesz 272 lóerővel és brutális, 600 Nm nyomatékkal.
Az Avant kínálatában megjelenik a g-tron CNG-s kivitel is, amely egy 2.0 TFSI 170 lóerős, 270 Nm-t mozgósító motorral van felszerelve. Az autó alatti tank 19 kg földgázt képest tárolni 200 bar-os nyomáson, amely 500 km-es hatótávra elegendő. A tartály kiürülése után lehetőség van benzines módban továbbautózni, ilyenkor további 450 km-t tehetünk még meg.
A TFSI és a négyhengeres dízelek alapesetben egy újratervezett, 16 kg-os tömegcsökkenésen átesett hatfokozatú kézi váltót kapnak. A 272 lóerős dízelt kivéve az összes motorhoz elérhető lesz a 7 fokozatú S tronic duplakuplungos, míg a csúcs dízel egy szintén áttervezett 8 fokozatú tiptronic váltóval fog érkezni. Az új A4 Sedan és Avant idén ősszel érkezik a márkakereskedésekbe.
Az első és hátsó lámpákat a markáns oldalsó övvonal köti össze. Az éles vonalak hátul is megfigyelhetők, melyek sportos megjelenést kölcsönöznek az autó farának









Engem az jobban zavar, hogy elölről simán össze lehet keverni az előző A4-el…. A designerek enyhén szólva nem erőltették meg magukat ismételten…
A hátsó lábtér 23 mm-re(l??) nőtt; 8 fokozatú t(r)ipt(r)onic váltóval… Kicsit összeszedettebben ! 🙂
Amúgy az A4 nem rossz, csak a hátulja néz ki kissé ostobán, a downsizing pedig borzasztó… csupa 4 hengeres motor – kivéve a 3.0 tdi-t -, hát mi ez ???!…