Nismo áradat a Nissantól
Kettős teljesítményfokozással jön a Nissan Juke, lesz Nismo a 370Z-ből is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Európába is érkeznek a Nissan sportos Nismo verziói, a Juke 200-230 lóerőt tudhat, a 370Z teljesítményét pedig 344 lóerőre állítják be a gyáriak.
Alapból sem barátságos autó a Juke, a Nismo verzió pedig igazi ragadozó
Nem új hír, hogy idén már az európai kereskedésekben is elérhető lesz a Juke-R-rel jól felépített imidzsű, ahhoz mérten visszafogott, a többi Juke-hoz mérten tüzes Juke Nismo, mely 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű turbómotorjából 200 lóerőt hoz ki, s kézi (6 fokozatú váltóval) első, CVT-vel összkerékhajtású. Legfontosabb menetdinamikai értéke, azaz 100 km/órára gyorsulása kézi váltóval 7,8, automatával 8,2 s, a végsebességek 215, illetve 200 km/órásak, az ígért vegyes fogyasztás 6,9 és 7,4 l/100 km, a CO2 emisszió 159 és 169 g/km.
Kívülről szárnyak, diffúzor, egyedi spoilerezés, belülről sportülés és alcantarába varrt sportkormány különbözteti a többi Juke-tól
A Juke Nismo sportosságát természetesen lökhárítóival, küszöbeivel, színezett tükörházaival és 18 colos alufelnijeivel, belül vastag és alcantarába varrt kormányával és sportüléseivel is mutatja. A legfrissebb, egyelőre meg nem erősített információk szerint a még többre vágyók számára egy még tovább fokozott teljesítményű változattal, 230 lóerővel, 298 Newtonméteres nyomatékkal és még egy kevéssel sportosabbra hangolt futóművel is érkezni fog.
[BANNER type="1"]
Ültetett futómű, 19 colos egyedi felni, speciális lökhárítók és teljesítményfokozás, a Nismo recept a 370Z esetében is adott, a hajtás itt csakis a hátsó kerekeké
Fix hátsó szárny: növelt leszorító erő
Sportos újdonságainak sorában ráadásul nem csak az egyedi, de alapvetően Micra alapú crossovert fogja hozni idén a Nissan, hanem előbbi és a szintén megújuló GT-R szupergép közé hozza még a 370Z Nismót is a nyáron. Miként a Juke Nismo esetén is láthatjuk, a motor az "alapmodellben" is szolgáló, ám itt a 3,7 literes V6-os teljesítményét 328-ről 344-re húzzák a gyáriak, a 362 Newtonméteres nyomatékot pedig 370 Nm váltja fel. A gyáriak élénkebb gázreakciót, s már alacsony fordulaton is fokozott nyomatékot ígérnek, s természetesen a külső módosításokat sem spórolják el. A nagyobb teljesítményhez nagyobb, kipufogóvégeket is rejtő diffúzor, szélesebb küszöbspoiler és fix hátsó szárny is jár, s nem meglepő módon e modellnél is egyediek a lökhárítók. Nagyobb a leszorítóerő, nagyobbak az alapárasnál a 19 colos, elöl 245/40-es, hátul 285/35-ös, Bridgestone Potenza abroncsokkal szerelt alufelnik is, a futómű 10 mm-rel ültetett, a rugók és a lengéscsillapítók pedig ehhez hangoltak, a fékek pedig a motorerővel arányosan fokozott teljesítményűek.
Utasterében a 370Z Nismo fekete alcantarával kárpitozott sportkormányt és vörös-fekete Nismo sportüléseket tartogat vevői számára, akik a Juke Nismóhoz hasonlóan várhatóan az év közepétől fogják tudni majd megrendelni. Az árak egyelőre nem ismertek, a Nissan még pergetteti a dobokat.













