A cégvezetÅ‘ egyelÅ‘re csak szóbeli leÃrást adott a következÅ‘ nagy Ford projektrÅ‘l, de ez alapján úgy tűnik, az Explorer sikerét szeretnék megismételni, csak elektromos hajtással. Erre utal, hogy hétüléses, elektromos hajtásÅ‘ SUV-t emlegetett, amely markánsan különbözik a konkurencia autóitól.
Farley szerint bizonyos területeken a villanyautó-piac vészes sebességgel halad a túltelÃtettség felé: azt mondja, 2025-re két üléssoros, ötszemélyes elektromos SUV-ból legalább 45 tÃpus versenyzik majd a piacon, ezért döntöttek úgy, hogy valami mással próbálkoznak.
A Ford villanyautókat fejlesztÅ‘ fele, a Model E, amely egyelÅ‘re az F150 Lightning és a Mach-E tÃpusokat kÃnálja, 2023 elsÅ‘ negyedévében mintegy 700 millió dolláros veszteséget hozott, ami elsÅ‘sorban a Mach-E magas gyártási költségének, és a viszonylag gyenge keresletnek köszönhetÅ‘. A tÃpusból az elsÅ‘ három hónapban csupán 12 ezer példányt adtak el.
Farley szerint a gyártást a közeljövÅ‘ben olcsóbbá tudják tenni – autóként mintegy 5000 dolláros költségcsökkentést irányoztak elÅ‘ az év végéig – ami várhatóan az eladások növelésében is segÃthet. Az elektromos hajtású Fordoktól azonban 2024 elÅ‘tt Ãgy sem várnak nyereséget. A Ford szerencséje, hogy a hagyományos autókat gyártó Ford Blue részleg vastagon nyereséges, Ãgy a teljes cégcsoport az elsÅ‘ negyedévben 1,8 milliárd dollár nyereséget hozott össze.