Budakeszin készülnek a Peugeot új raliautói
208 lóerős 1,2-es turbómotort kapnak az Rally4-es Peugeot 208-ak Budakeszin
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A világ két pontján készülnek az új Rally4-es Peugeot versenyautók: Portugáliában és Magyarországon. Az autókba új motor is kerül, mely csak háromhengeres, de erősebb, mint az előző 1,6-os.
Átalakult kissé a rali versenyág, az FIA a korábbi R2-es mezőnyt Rally4-re keresztelte, így most is hasonló kaliberű autók készülnek a TRT műhelyében Budakeszin. Korábban is épültek itt 208-as versenyautók, most viszont teljes egészében átálltak az új autók felkészítésére. Az eredeti recept szerint a Rally4-es versenyautók is csak elsőkerékhajtásúak, az alapjaikat pedig az új 208-as adja. A friss CMP padlólemezre már akkor elkezdték fejleszteni az acél csővázas merevítésű versenyautót, amikor még az utcai autó is fejlesztés alatt állt, 2018 óta készülnek az új versenyautó fejlesztései.
Az új 208-as versenyautó homologizációját július 1-jén fogadták el, két autó már el is készült Budakeszin.
A világon csak két helyen készül hivatalos Peugeot 208 versenyautó, Portugáliában és Magyarországon, a TRT műhelyében. Az új autó debütálása a Castelo Branco Rallye aszfaltos szakaszán várható július 24-26 között, és várhatóan Magyarországon is láthatjuk majd élesben. Ugyanakkor a koronavírus-járvány számos területen halasztásokhoz vezetett, így jelenleg a raliversenyek világában sem lehet tudni semmi biztosat.