T-Prime néven jön a VW nagyméretű SUV-ja
Bemutatkozott a Volkswagen T-Prime Concept
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A német autógyártó a Pekingi Autószalonon leplezte le legnagyobb újdonságát, a T-Prime Concept GTE-t, amely a nagyméretű SUV-okkal száll majd harcba a piacon.
Néhány nappal ezelőtt még csak látványterven láthattuk a VW hibrid újdonságát, amelyről főként csak részletfotókat publikáltak. A sajtó számára a mai napon megnyitott Pekingi Autószalonon lehullt a lepel, hivatalosan is bemutatkozott a VW T-Prime Concept GTE. Az újdonságot a Volkswagen a "világ egyik legfejlettebb autója" címmel illette. A koncepció látható módon már nem áll messze a sorozatgyártású modelltől.
5,06 méteres hosszával csupán 1 centivel hosszabb, mint a cég korábbi zászlóshajója a Phaeton. Elsődleges ismertetőjele a lökhárító két oldalán lévő C-alakú LED-es nappali menetfény, továbbá a 22 colos könnyűfém felnik, melyeken 285/40 méretű abroncsok feszülnek. Meglepő módon méretéhez képest csupán négyüléses a T-Prime, amely ennek megfelelően fejedelmi kényelmet kínál a hátul ülőknek. A vezető előtt 12 colos digitális kijelző, mellette pedig egy óriási, 15 colos ívelt érintőképernyős infotainment rendszer kapott helyet. A kormánykeréken immáron nem nyomó-, hanem érintésérzékeny gombok helyezkednek el.
A nagyméretű SUV nem meglepő módon ugyanarra az MLB platformra épül, mint az Audi Q7 vagy a Bentley Bentayga. A meghajtásról egy 2,0 literes turbós benzines és egy elektromotor gondoskodik. Előbbi 252 lóerőt és 370 Nm forgatónyomatékot ad, utóbbi 134 lóerőt. A rendszerteljesítmény 376 lóerő, míg a nyomaték kereken 700 Nm. Az erő nyolcfokozatú automata váltón keresztül jut el a négy kerékhez, melyekhez önzáró differenciálmű is tartozik. A 0-100 km/órás sprintet 6 másodperc alatt teljesíti a méretes SUV, végsebessége pedig 223 km/h.
Fogyasztás szempontjából igen kedvezően alakulnak az értékek. 2,7 l/100 km-es átlagot ígér a gyártó, a 14,1 kWh-s akkumulátorral pedig akár 50 km-t is autózhatunk tisztán elektromos üzemben. A lemerült akkumulátort nyolc óra alatt lehet feltölteni, gyorstöltővel pedig csupán 2,5 órát vesz igénybe a művelet. A Pekingi Autószalonon a T-Prime mellett a Phaeton utódja, a már korábban megmutatott Phideon is kiállításra kerül.
Kíváncsi vagyok, milyenek lesznek a kormányon lévő érintésérzékeny gombok. Gondolom – ha beválik – hamarosan el fog terjedni más márkáknál és olcsóbb kategóriákban is. Én azért kicsit tartanék tőle, hogy akkor is megnyomok valamit, ha nem is akarom 🙂