Csupán 40 darab készül az Essenza SVC12-ből
Belegondolni is durva, hogy a Lamborghini Essenza némelyik paramétere arról árulkodik, hogy a GT3-as versenyautójuknál is ütősebb szerkezet. Pedig ez a helyzet. Az autó 6,3 literes, V12-es a legerősebb szívómotor, amit a Lamborghini valaha épített. Összesen 830 paci szabadul el, amikor odalépnek neki, persze ez csak egy zárt pályán fordulhat elő, mert a közúti közlekedésre nincs „felhatalmazása”. Minden egyes lóerőre 1,66 kilogramm tömeg jut, ami fergetegesen jó érték. Az erőt pedig hatfokozatú szekvenciális váltó továbbítja a hátsó kerekek felé.
250 km/h-nál 1,2 tonna leszorítóerőt termel. ez nagyobb érték, mint a Lamborghini GT3-as versenyautójánál
Csupán 40 darabot szándékoznak gyártani belőle, amelyeket valójában haza sem kell vinni. A Lamborghini vállalja a megvásárolt autó tárolását egy bekamerázott garázsban, ahol webkamerán keresztül bármikor rápillanthat a tulajdonos. Amikor pedig szeretné vezetni is, akkor a gyár versenyrészleg, a Squadra Corse szállítják a kívánt helyszínre. Sőt, az első három évben, évente öt alkalommal versenyt is rendeznek az Essenza SCV12 tulajok számára, akiknek még oktatást is kapnak, hogyan vezessék ezt a szörnyeteget. Arról, hogy milyen pályákra szervez versenyeket a Lamborghini, majd jövő év elején érkezik pontos információ, de a világ legnagyszerűbb aszfaltcsíkjait ígérgetik. Az autó árát sem árulták el, de a Lamborghini hasonló, limitált szériás modelljei 2 millió dollár környékén mozognak, ami körülbelül 580 millió forint.
Szénszálas műanyagból készül az utascella, az autó megfelel az FIA biztonsági szabályainak is
Nehéz elsiklani afelett hogy ez a Ferrari FXX-K koncepciójának lemásolása, csak az egy picit kiforrottabb elképzelésnek tűnik…
Már amennyire másolásnak minősül, hogy a Ferrari akkori és a Lamborghini jelenlegi vezérigazgatója ugyanaz a személy, egy bizonyos Luca di Montezemolo. A saját akkori termékét tökéletesíti egy másik cégben.
Montezemolo Enzo jobb keze és de facto utóda, ő biztos nem paktál le az ellenséggel.
Akire te gondolsz az Stefano Domenicali, aki a Scuderia csapafőnöke volt Todt után.
Ami vicces, a tavalyi Retromobile-on láttam egy gyönyörűen restaurált Miurát a Polo Storico standon (a gyári reasturátorok), amit nagy sajtófelhajtással adtak át egy “egykori francia ralinavigátornak”, majd az előestén derült ki hogy ez a navigátor Jean Todt, aki pedig átadta neki az Domenicali, aki a közvetlen utódja volt a Scuderiánál.
Rengeteg agy szivárgott el az olaszoktól, nagy része a VW csoporthoz (De Meo épp a Renault elnöki székébe ült át)…
De visszatérve, bár a módszer emlékeztet a Ferrarira, a Lambónak nincs igazi (Leferrarihoz fogható ) hipersportkocsija ami. A Leferrari egy utcai versenyautó volt (ténylegesen, ez nem csak egy szólás), erről vették le a rendszámot és a felesleges utcai kiegészítéket. És az FXX-K példányait ugyanúgy a gyárban tartják és viszik kérésre felkészítve, csapattal együtt.
Az megvolt, hogy ex-Ferraris meg olasz, csak nem az öregebb róka, hanem a fiatalabb. Mindenesetre a formátum ugyanaz, a járgány egy meglévő típus kicsinosítása, ami csak része a teljes csomagnak aminek keretében pályanapokon próbálják meg lenyűgözni a leghűségesebb vásárlókat. Már a 2000-es évek elejétől volt a Lambónak Ferrari Challenge másolata, de igazán csak az elmúlt években kezdtek el ráfeküdni arra, hogy őket is “versenymárkaként” azonosítsák, mert a gettórapper imidzs már kezdett nagyon ciki lenni.