Japánban már helyben tud segÃteni a sárga angyal, ha lemerül a Nissan Leaf akkumulátora
Szabványos csatlakozón keresztül tölt a dÃzelmotoros aggregátor is
Noha már a
Citroën, a
Mitsubishi és a
Peugeot is kÃnál elektromos autót, elsÅ‘ként a Nissan talált megfelelÅ‘ megoldást arra a sokak által feltett kérdésre, hogy mit lehet tenni, ha út közben lemerül a villanyautó akkumulátora. MÃg ugyanis egy hagyományos belsÅ‘ égésű motorosnál nem kell komoly apparátus ahhoz, hogy a legközelebbi benzinkútról egy kannában üzemanyagot vigyenek, az elektromobil akkumulátorába áramot szállÃtani nemigen lehet. Ezért is tűnik jó megoldásnak a Renault, percek alatt cserélhetÅ‘ és egyébként pénztárcabarátnak is ÃgérkezÅ‘ lÃzingelhetÅ‘ akkumulátora, de a Nissan vészmegoldásként a helyben történÅ‘ áramtermelésre, mondhatni a Chevrolet Volt megoldására szavazott. Somolyoghatnak a GM-nél, hiszen mÃg a Voltban az akkumulátorok lemerülésével bármikor beindulhat az E85 üzemanyaggal is itatható benzines aggregát, addig a Nissanosok, ha lemerül a
Leaf akksija, segÃtséget kell hÃvjanak – ez Európában egyelÅ‘re tréleres szállÃtást jelent, Japánban pedig a Nissan bázisa környékén, a legnagyobb japán autósklubbal együttműködésben egy dÃzelmotoros áramfejlesztÅ‘t visznek a helyszÃnre, mellyel 20 perc alatt 25 kilométernyi töltést tudnak a Leaf-be táplálni, hogy az eljusson a legközelebbi töltőállomáshoz.