Japánban már helyben tud segíteni a sárga angyal, ha lemerül a Nissan Leaf akkumulátora
Szabványos csatlakozón keresztül tölt a dízelmotoros aggregátor is
Noha már a
Citroën, a
Mitsubishi és a
Peugeot is kínál elektromos autót, elsőként a Nissan talált megfelelő megoldást arra a sokak által feltett kérdésre, hogy mit lehet tenni, ha út közben lemerül a villanyautó akkumulátora. Míg ugyanis egy hagyományos belső égésű motorosnál nem kell komoly apparátus ahhoz, hogy a legközelebbi benzinkútról egy kannában üzemanyagot vigyenek, az elektromobil akkumulátorába áramot szállítani nemigen lehet. Ezért is tűnik jó megoldásnak a Renault, percek alatt cserélhető és egyébként pénztárcabarátnak is ígérkező lízingelhető akkumulátora, de a Nissan vészmegoldásként a helyben történő áramtermelésre, mondhatni a Chevrolet Volt megoldására szavazott. Somolyoghatnak a GM-nél, hiszen míg a Voltban az akkumulátorok lemerülésével bármikor beindulhat az E85 üzemanyaggal is itatható benzines aggregát, addig a Nissanosok, ha lemerül a
Leaf akksija, segítséget kell hívjanak – ez Európában egyelőre tréleres szállítást jelent, Japánban pedig a Nissan bázisa környékén, a legnagyobb japán autósklubbal együttműködésben egy dízelmotoros áramfejlesztőt visznek a helyszínre, mellyel 20 perc alatt 25 kilométernyi töltést tudnak a Leaf-be táplálni, hogy az eljusson a legközelebbi töltőállomáshoz.