Miként menthető meg a lemerült elektromos autó?

Dízelmotorral segítenek a Nissan Leaf lemerült akkuján

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az elektromos autók terjedésével új helyzetekre kell felkészülniük az autómentőknek is. Aki nem tölt időben, annak már nem lehet egyszerűen, néhány liter pótnaftával segíteni.


Noha már a Citroën, a Mitsubishi és a Peugeot is kínál elektromos autót, elsőként a Nissan talált megfelelő megoldást arra a sokak által feltett kérdésre, hogy mit lehet tenni, ha út közben lemerül a villanyautó akkumulátora. Míg ugyanis egy hagyományos belső égésű motorosnál nem kell komoly apparátus ahhoz, hogy a legközelebbi benzinkútról egy kannában üzemanyagot vigyenek, az elektromobil akkumulátorába áramot szállítani nemigen lehet. Ezért is tűnik jó megoldásnak a Renault, percek alatt cserélhető és egyébként pénztárcabarátnak is ígérkező lízingelhető akkumulátora, de a Nissan vészmegoldásként a helyben történő áramtermelésre, mondhatni a Chevrolet Volt megoldására szavazott. Somolyoghatnak a GM-nél, hiszen míg a Voltban az akkumulátorok lemerülésével bármikor beindulhat az E85 üzemanyaggal is itatható benzines aggregát, addig a Nissanosok, ha lemerül a Leaf akksija, segítséget kell hívjanak – ez Európában egyelőre tréleres szállítást jelent, Japánban pedig a Nissan bázisa környékén, a legnagyobb japán autósklubbal együttműködésben egy dízelmotoros áramfejlesztőt visznek a helyszínre, mellyel 20 perc alatt 25 kilométernyi töltést tudnak a Leaf-be táplálni, hogy az eljusson a legközelebbi töltőállomáshoz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?