Győzelemmel debütált az Audi a Túraautó-világkupában

Három futamból egyet az Audi nyert a WTCR-ben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Marokkóban kezdődött a Túraautó-világkupa szezonja, ahol hat Audi RS3 LMS állt rajthoz. A szűk utcai pályán nem volt könnyű dolga a versenyzőknek az előrejutással, ám az Audinak sikerült egy győzelmet szerezni.


Utoljára 1995-ben aratott diadalt az Audi az akkori FIA túraautó-világkupán. Abban az esztendőben Frank Biela, az Audi Sport pilótalegendája egy Audi A4 quattro versenyautóval, a franciaországi Le Castellet pályáján biztosította be a pilóta- és a konstruktőri bajnoki címet. Azóta persze sok víz lefolyt a Dunán és a túraautó versenyek világa jelentősen megváltozott. Például felemelkedett, majd leáldozott a világbajnokság csillaga, így született újjá a világkupa, amely jóval színesebb mezőnnyel ajándékozta meg a nézőket.
Hirdetés

Az Audi hat RS 3 LMS versenyautóval szerepel a sorozatban, amelyeken két csapat osztozik. Az egyik az Audi Sport Leopard Lukoil Team ahol a nemzetközi TCR bajnokság tavalyi bajnoka, a francia Jean-Karl Vernay, illetve a BTCC-sztár (háromszoros bajnok), skót Gordon Shedden vezet. A másik alakulat a Team Comtoyou, ahol a harmadik Audi protezsált, Frédéric Vervisch az egyik pilóta. A további három négykarikás autóban a belga Denis Dupont, valamint két francia, Nathanaël Berthon és Aurélien Panis tekeri a kormányt. Panis már a Zengő Motorsportnál is megfordult, és sokáig tartotta magát a pletyka, hogy a magyar csapat is a Audikkal áll majd rajthoz, ám ez sajnos nem valósult meg.

Az R3 LMS egyébként az Audi Sport customer racing belépőmodellje, amelyből 2016 vége óta az Audi több, mint 130 példányt szállított ki világszerte ügyfeleinek, s amely már az első szezont követően 55 futamgyőzelmet és öt bajnoki címet jegyezhetett. Az FIA WTCR sorozatban 350 lóerős motorral és hatfokozatú, szekvenciális sebességváltóval szállnak harcba a hat nagynevű, német, francia, olasz, japán, dél-koreai és spanyol versenyautók ellen.

A WTCR nyitó hétvégéje jóval izgalmasabban alakult, mint az elődjének számító WTCC szenvedése a marokkói helyszínen. Persze ehhez hozzájárult, hogy idén már három futamot rendeztek egy hétvégén. Annak ellenére, hogy a Marokkó fővárosában kijelölt utcai pálya nem kedvez a szoros csatáknak, a mezőny látványos versenyeket produkált. Főleg a második futam bővelkedett izgalmakban, amelynek elején Vernay óriásit küzdött Pepe Oriola ellen. A kockás zászló alatt végül az Audi versenyzője haladt át elsőként, ezzel begyűjtve a győzelmet az első futamon szerzett negyedik helye mellé. A harmadik futam már nem sikerült ennyire jól, Vernay csak a kilencedik helyen végzett a többi Audit pedig balesetek és műszaki hibák hátráltatták. Összességében azonban eredményes hétvégét tudhatnak maguk mögött a négykarikás márkát választó csapatok. A sorozat érdekessége egyébként, hogy hivatalosan nem indulhatnak gyári csapatok, ám Vernay alakulata például viselheti a márka nevét. Az Audi Sport Leopard Lukoil Team az első hétvége után a negyedik helyen áll a csapatbajnokságban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.04.10. at 23:24
    Permalink

    Ki a sz.rt érdekel az Audi, amikor semmilyen magyar vonatkozása nincs?
    Ugyan ezen a versenyen 3 futamból kettőt meg a Hyundai nyert, amelyik csapatban szerepel Michelisz Norbert. Ez talán nagyobb hírértékkel rendelkezik, nem?

  • 2018.04.10. at 23:29
    Permalink

    Mondjuk szegény Norbinak nem volt szerencséje az autóval (kigyulladt a motorja, kiesett a kereke, mint egy tragacsnak. :)), de a másik kettő nagyon jól szerepelt.

Vélemény, hozzászólás?