Kéthengeres BMW? A sokkoló válasz: igen!

Hibrid technológia helyett kevesebb BMW-henger

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél, márpedig egy nyilatkozó fejlesztési vezető nem szokott a levegőbe beszélni.

Aki azt gondolja, ez is egy szokványos, a BMW-re jellemző sajtóhír M-csomagról, több száz lóerős motorról, netán milliós extrákkal kitömött új modellekről, az alaposan téved. Éppen ellenkezőleg, most arról van szó, hogy Münchenben tényleg napirenden vannak olyan tervek, amelyek drasztikusnak tűnnek a BMW hagyományainak ismeretében, de áll az alapigazság, miszerint az új helyzetek mindig új megoldásokat is jelentenek. Már kering a sajtóban egy ideje a rémhír, hogy készülőben van az első fronthajtásos BMW, ami a MINI mellett voltaképpen ezüsttálcán kínálkozó lehetőség. A témával kapcsolatos, hogy ez ügyben a németek folytathatják a francia PSA-val való együttműködést, amely korábban 1, 4 és 1,6 literes benzinmotorok fejlesztésére terjedt ki. A BMW-rajongók sokkolásának azonban még nincs vége, mert a cég fejlesztési vezetője, Dr. Klaus Draeger az Auto Motor und Sport című lapnak elárulta, a közeljövőben van realitása egy kéthengeres erőforrásnak, amely motor BMW-ben is felbukkanhat. A mérnök meg is indokolta kijelentését. Draeger szerint a hibridüzemű típusok fejlesztése, illetve gyártása csak nagyobb modelleknél éri meg anyagilag, így az 1-es sorozatnál kisebb BMW-ben éppen ideális lenne a kéthengeres motor, hengerenként 500 köbcentivel, 80 és 100 lóerő körüli teljesítménnyel. A fejlesztési vezető arra nem tért ki, hogy feltöltést alkalmaznának-e, arra viszont köntörfalazás nélkül utalt, hogy fronthajtásos MINI és BMW modellekben egyaránt gondolkodnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?