Hondák a Sanghaji Autószalonon

Kína számra egyedi autókat fejleszt és gyárt a Honda

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

New Yorkban porszívóval felszerelt egyterűvel jelentkezett a Honda, Sanghaj ismét kapott egyterűt, az azonban még koncepció, mellette pedig két alsó-középkategóriás, ez évtől kapható Honda is látható.

Mind fontosabb a kínai autópiac, hiszen a tavalyi évben már a teljes európai keresletnél nagyobb adódott ott (!), s egyedül az amerikai eladások előzték meg a kínaiakat. Így aztán messze nem meglepő, hogy egyre nagyobb figyelmet fordítanak a márkák a helyi igényekre. A sajtónapjával ma megnyitott Sanghaji Autószalonon is számos - leginkább belpiacos modellnek ígérkező - modell ünnepli debütálást, ugyanakkor temérdek, az egész világ számára érdekes sorozat is érkezett Sanghajba.
A Honda például bemutatta a Concept M nevű MPV, azaz egyterű tanulmányát, melyről egyelőre sokat nem tudunk, a márka többi kínai újdonságához hasonlóan csakis kívülről láthatjuk, ám róla elmondható, hogy zömében Japánban tervezték annak érdekében, hogy a ma még leginkább haszonjárművek által uralt kínai egyterűpiacon tágas, kényelmes és élvezetesen vezethető modellt adjon. Na persze, mi mást lehetne elmondani a futurisztikus buszlimuzinról. Az pedig egyelőre csak terv, hogy jövőre a Concept M sorozatgyártásba kerüljön és piacra is lépjen.
Vannak azonban olyan modelljei is a Hondának a sanghaji seregszemlén, melyek már idén megérkeznek a helyi kereskedőkhöz. Ezek közös ismertetőjele, hogy a latin betűs modellnevek mellett már kínai írásmódú jelölésüket is megismerhetjük. Nekünk ez csak érdekesség, a holnaptól már a nagyközönség számára is nyitott szalon látogatóinál azonban fontos lehet ez. Az új alsó-középkategóriás szedánt jelentő Crider "凌派" feliratról lesz megismerhető a kereskedőknél és a forgalomban. Egyébként a tavaly Pekingben megismert Concept C alapjaira épül és tavaly fejlesztett modellként a sárkány képére próbálták formálni a Honda kínai fejlesztői. Gyártása is Kínában lesz, a piacon pedig várhatóan júniustól lesz majd elérhető.
Hirdetés
Szintén kompakt méretű, s a szintén Pekingben debütált Concept S alapú a sportos, formára Civic kombinak tűnő Jade, kínai nevén "傑徳", mely nem kizárólag, hanem csak elsősorban a kínai piac számár készült - így bízhatunk benne, hogy majd Európába is érkezik. Ezen modell - nem meglepő módon - a Jade kő szépségét ígéri minőségi kialakítással és kombihoz hűen a mindennapi használhatóság, valamint a kirándulásokhoz való bevethetőség hangsúlyozásával. Ezen - helyi gyártásból - a kínai piacon szeptemberben megjelenő modelljével leginkább a nyolcvanas években született kínai vevőket szeretné megnyerni a Honda, ők állítólag energikusak és megvalósítják álmaikat. Bár a Jade méretében hasonló, mint a Crider, nem egyező gyártósoron készülnek majd, előbbi a Honda Dongfeng, utóbbi pedig a Honda Guangqi üzemében fog készülni, a Honda pedig a jövőben is azon fog dolgozni, hogy a mind nagyobb kínai piac számára helyben gyártson és fejlesszen, természetesen a helyi igényeknek megfelelő autókat. Az ugyanis nem titok, hogy ha mennyiségével le is hagyta már az európait a kínai autópiac, nívója még nem tart ugyanott.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?