1000 km-nél is többet ment egy NIO ET7, mégsem merült le

Maga a NIO vezérigazgatója vezette az új, 150 kWh-s aksival szerelt ET7-est az 1044 km-es úton

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mérföldkőhöz érkeznek a kínai villanyautók: egyik modell akkumulátora sem rendelkezett még akkora energiasűrűséggel, mint a NIO új telepe, ennek megfelelően a hatótáv is elképesztően nagy.

Bár a kínai villanyautókról szóló hazai híreket főleg a BYD dominálja, érdemes odafigyelni a NIO-ra is. Utóbbi modelljei ugyan egyelőre még nem kaphatók nálunk (bár több európai országban már igen), de szinte egyedüliként képviselik a cserélhető akkumulátoros technológiát az elektromos autók között, ezért kíváncsian várjuk, más gyártó is elindul-e ezen az úton. A NIO sikere tehát utat nyithat a hosszú töltési időket mellőző villanyautózás felé, pláne úgy, ha akkora hatótávot is tud produkálni egyik akkumulátoruk, mint amit egy ET7-esbe ültettek nemrég.
Hirdetés
William Li, a NIO alapítója és vezérigazgatója egy kollégájával és egy újságíróval Sanghajtól egészen a tengerparti Hsziamen városáig autóztak egy ET7-essel, az utat pedig töltés vagy akkucsere nélkül hajtották végre. Ez egy 1044 km-es kirándulást jelent, az pedig már csak hab a tortán, hogy a célállomásnál még mindig volt 3%-nyi energiája az autónak. Az említett ET7-esbe a NIO új, 150 kWh-s aksiját helyezték, ami a kínai villanyautók között elsőként kínál 360 Wh/kg-os energiasűrűséget. Nem szilárdtest-akkumulátorról van szó, de hagyományosnak sem mondható, mert új kialakítással és hőmérsékletszabályozással készül a telep, bár ennek részleteiről inkább fizikusok tudnának többet mesélni. Az utat az autó aksija jobban bírta, mint maguk a bent ülők, hiszen egyszer meg kellett állni egy pihenőre, illetve sofőrt is cseréltek. Gondolhatnánk, hogy ez csak egy nyilvánosságnak szánt mutatvány volt egy speciálisan felkészített ET7-essel és egy prototípus akkumulátorral, de tévednénk. Az említett energiatároló Kínában már elérhető, ráadásul a NIO összes modelljével kompatibilis. Ez egyébként rávilágít az akkumulátorcserés technológia egy további előnyére: kedvünk szerint választhatjuk meg, mikor mekkora kapacitásra van szükségünk, az előfizetésben rugalmasan választhatók a különböző telepek. Így nyaraláskor például "kibérelhetjük" a legnagyobb aksit, míg év közben elég lehet az olcsóbbakra is előfizetni. Európában 33 akkucsere-pontot épített már ki a NIO, de várhatóan jóval több lesz a következő években, Kínában ugyanis már 2289 darab van belőlük. Ha ez itt is elterjed, az komoly konkurencia lesz a többi villanyautó-gyártónak.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.12.26. at 17:04
    Permalink

    Fontos, hogy a kínaiak megismertessék az autógyártóik technológiáit az európaiakkal – mi itt gyakran hajlamosak vagyunk egy kalap alá venni az összes autójukat “kínai márka” címszóval – közben a BYD blade szerkezeti elemként viselkedő blade akkuja homlokegyenest más tervezési filozófiát képvisel a NIO cserélhető felfogásához képest.

Vélemény, hozzászólás?