Legalább 100 traffipaxot akarnak Budapestre telepíteni!

Nyilvánossá váltak a közlekedésbiztonsági stratégia javaslatai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alacsonyabb sebességhatárok a budapesti belvárosban, éjjel-nappal működő traffipaxok elhelyezése legalább száz helyszínen, zebramegújítási program - egyebek mellett ezeket a javaslatokat tartalmazza az új fővárosi közlekedésbiztonsági stratégia.

Főpolgármesteri Hivatal szombaton tájékoztatta az MTI-t arról, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. a honlapján nyilvánosságra hozta a közlekedésbiztonsági stratégia társadalmi egyeztetési változatát. Ennek célja az Európai Unió vonatkozó irányelveivel összhangban, hogy 2030-ig megfelezzék, 2050-re pedig nullára csökkentsék a halálos közúti balesetek számát a fővárosban. A stratégia nemcsak a főváros következő évekre való feladatait határozza meg, hanem javaslatot tesz országos jogszabályok módosítására is.
Hirdetés
Emlékeztettek arra, hogy a Budapesti Rendőr-főkapitányság a héten újabb mérőkészülékek telepítését jelentette be, de a közlekedésbiztonsági stratégia szerint Budapesten legalább 100 helyszínen kell sebességmérő kamerákat kihelyezni és ezek telepítéséhez a rendőrség partnerségére van szükség. Úgy vélik, hogy ahol szükséges, csökkenteni kell a sebességhatárokat Budapesten, ezért kétszeresére növelnék a védett lakóterületek - a 30-as és a lakó-pihenő övezetek - kiterjedését, és alacsonyabb sebességhatárokat vezetnének be a belvárosban: a Hungária-gyűrűn belül maximum óránkénti 50 kilométeres, a Nagykörúton és azon belül maximum óránkénti 40 kilométeres sebességhatár bevezetését javasolják.
Hirdetés
Jelezték még, hogy Budapesten 5240 gyalogátkelőhely található, ezeknek több mint a felét az elmúlt három évben felújították. Ezt a programot azonban folytatni kell, így néhány éven belül elérhető, hogy Budapesten minden gyalogátkelőhely kifogástalan állapotban legyen. A legfontosabbnak a közlekedők tudatosságát nevezték, közlekedési módtól függetlenül, ezért tájékoztató kampányt indítanak a fővárosi felületeken, hogy ezzel ösztönözzék a budapestieket a biztonságosabb és egymásra odafigyelő közlekedésre. A Főpolgármesteri Hivatal közleménye szerint a BKK a közlekedésbiztonsági stratégia szövegét a kerületi önkormányzatokkal történt egyeztetés és szakmai fórumok alapján készítette el. Az elmúlt hetekben megkezdődött már a stratégia megvitatása releváns civil és szakmai szervezetekkel is. A következő lépés a stratégia nyilvános vitája, azt követően a végleges javaslatról a Fővárosi Közgyűlés dönthet.
Hirdetés
A közlekedésbiztonsági stratégia szövegét a BKK weboldalán bárki véleményezheti.
Forrás: MTI
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.02.26. at 18:45
    Permalink

    Javasolnám inkább az alkalmatlan autósüldöző idiótát leváltatni, aki egyébként jórészt az autósokból él, állítólag egy toleráns politikai oldal képviselője, mégis mindenkit üldöz aki nincs az ínyére… Butapest egyébként sajnos megérdemelte, hogy megválasztotta ezt, ahogy a saját lakóvárosom is… Itt is a helyi libsi szennyportálon állandóan arról visítanak a kommentelőik, ha bármi történik a környéken, hogy a rohadt száguldozó autósok és a többi és a többi… A valóság ezzel szemben inkább az, hogy 50-es szakaszon jó esetben 40-43Km/h ami elérhető, 70-esen (már ahol létezik ilyen a megyében…) 50-55Km/h. Az is 1 Km-rel azután ha kifordultál egy kereszteződésből. BP nyilván más lépték, de nem ez az idiotizmus fogja megoldani az ottani problémákat sem! Talán nem kellettek volna a kihasználatlan kerékpársávok… Persze éjjel 2-kor van esély arra, hogy valami baromarcú 240-nel GTA-sat játszon, de ennek megelőzésére a megfelelő eljárás a halálbüntetés lehetőségének visszaállítása, nem a normális társadalom kollektív büntetése…

      • 2023.02.27. at 10:42
        Permalink

        Észpárti, ésszerűségpárti, objektivitáspárti vagyok, de neked, másokkal karöltve ezt a szintet nyilván nem sikerült megugrani…

        Mondjuk egy autós portálon nem értem, hogy mit kerestek itt, akkor amikor egy ilyen autó(s)üldöző a prófétátok, aki kerékpárt prédikál, miközben szabálytalanul közlekedik a Te, a Ti és általam finanszírozott szolgálati autóban, szintén általunk finanszírozott szolgálati sofőrrel, beleavatkozik abba amihez semmilyen tudása és képessége nincsen… Ez (felnagyítva) olyan, mintha én belepofáznék abba, hogy a Marsra embert szállító űrhajót hogyan építsék meg és hogyan bonyolítsák le a küldetést…

        • 2023.02.28. at 09:41
          Permalink

          “Észpárti, ésszerűségpárti, objektivitáspárti vagyok,”
          Ha a kormányt támogatod, akkor ebből semmi sem igaz.
          Nem magyarázom mert úgysem értenéd és nem itt a helye.
          Karácsonyt ebből a szempontból én sem támogatom, de vannak az országban ennél sokkal fontosabb dolgok és azt kell szem előtt tartani.
          Itt sokkal komolyabb dolgokba avatkoznak bele olyan alakok, akiknek semmi keresnivalójuk nem lenne azokon a posztokon, de sajnos túl sok a birka ebben az országban, így sok mindent megtehetnek, hiszen állítólag felhatalmazást kaptak rá.

  • 2023.02.26. at 22:02
    Permalink

    Ezt a kérdést nem szabadna politikai irányba vinni, hanem szakmai alapokon kellene kezelni. Ha telepítenek trafikat, azokat majd előre jelzi a navigációs rendszer, és akkor az autósok többsége lassítani fog, mert nem akar fizetni. Vagy ha egyszer – kétszer fizetett 30 ezret vagy többet, akkor legközelebb lassabban fog menni. Ha a többség emiatt betartja a sebességet, akkor kevesebb lesz a baleset. Budapesten azért bőven vannak olyan utak, ahol könnyen túllépi az ember a sebességet.
    A másik oldal a gazdaságosság. Mennyibe kerül 100 db trafi telepítése? És ezt ki finanszírozza. Az a szomorú helyzet, hogy csak akkor éri meg telepíteni, ha belátható időn belül visszahozza az árát.
    Néhány hülye autóversenyző és/vagy részegen vezető meg mindig lesz.

Vélemény, hozzászólás?