0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Napi 700 feletti gyorshajtás, évi közel 9 milliárd bírság

Tarolnak a szupertraffipaxok, rekord bírságot osztott tavaly a rendőrség

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tavaly még nem is egész évben üzemeltek a VÉDA-rendszer intelligens szupertraffipaxjai, ám napi 700 feletti gyorshajtást regisztrálva csaknem egymilliárd forinttal nőtt a kiszabott bírságok összege.

%KA%A rendőrség tájékoztatása szerint napi 700 gyorshajtást regisztrálnak a VÉDA-rendszer szupertraffipaxjai%KA%

A rendőrség tájékoztatása szerint napi 700 gyorshajtást regisztrálnak a VÉDA-rendszer szupertraffipaxjai

Bár a tavalyi évben sem a személysérüléses, sem a halálos közúti balesetek száma nem csökkent, a rendőrség számára biztosan sikeres volt az áprilisban elindított országos VÉDA-rendszer, ami az ország 132 pontján elhelyezett 365 fix telepítésű kamerával az év 365 napján, éjjel-nappal ellenőrzi a közlekedést. Ehhez kapcsolódik még 160 mobil kamera is. Az új szupertraffipaxok nem csupán a gyorshajtást regisztrálják, kiszúrják a lejárt műszaki vizsgával közlekedőket, valamint persze a kőrözés alatt álló autókat is. Figyelik továbbá a behajtási tilalmak megszegését, a kötelező haladási irány betartását, illetve a záróvonal átlépését vagy jelzőlámpák előírásainak betartását, a leállósáv vagy a buszsáv használatát is. Amennyiben szabályszegést észlelnek, automatikusan küldik a feljelentést, azaz áttételesen a bírságról szóló csekket is.

%KA%Gyorshajtáson túl többek közt sávváltási szabályokat, lámpán áthajtást is figyelnek%KA%

Gyorshajtáson túl többek közt sávváltási szabályokat, lámpán áthajtást is figyelnek

A fentiek alapján nem meglepő, hogy tavaly minden eddiginél több, összesen közel kilencmilliárd forint bírságot szabott ki a rendőrség a gyorshajtókra Magyarországon – derült ki az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) Magyar Idők megkeresésére adott tájékoztatásából. A gyorshajtásokért kiosztott bírságok már 2015-ben is növekedtek, akkor félmilliárd forinttal. Az ORFK tájékoztatása szerint az év valamennyi napján több mint 700 gyorshajtást regisztrálnak és szankcionálnak a rendőrök.

%KA%A térképen is látható 365 fix telepítésű mellett 160 mobil szupertraffipax is dolgozik%KA%

A térképen is látható 365 fix telepítésű mellett 160 mobil szupertraffipax is dolgozik

Annak kapcsán, hogy a bírságnövelésen túl hatékonynak nevezhető-e a VÉDA-rendszer, a rendőrség válasza a következő: csak két-három év elteltével lehet majd levonni a következtetést, hogy ezek az eszközök mennyire hatékonyan segítik a közlekedők biztonságát. E kapcsán persze rontja a helyzetet, hogy a kamerák nem kifejezetten baleseti gócpontokhoz kerültek, helyük az alábbi tényezők összességeként került meghatározásra:

  • az adott megye úthálózatának hossza, összetétele
  • a forgalomszámlálási adatok, a forgalom összetétele
  • a személyi sérüléses közúti közlekedési balesetek száma, súlyossága
  • a balesetek jellemző okai
  • a fix telepítésű eszközök lehetséges helyszíneinek felmérése, prioritási sorrend felállítása
  • a megvalósíthatóság szempontjai (finanszírozhatóság, áramellátás, adatátviteli lehetőségek)

Így kerülhettek kamerák olyan helyekre is, ahol pont semmi szükség nincs a forgalom ellenőrzésére, csak épp oda volt egyszerű elhelyezni, az adott megyében pedig amúgy sok a baleset.

Ez is érdekes lehet:
 

Kéne egy kabrió nyárra, gyorsan, olcsón - használtautó-körkép

Már javában itt a hőség, nem csoda, ha rákívánunk a kabriózásra. Megnéztük, mi a kínálat, melyik...

Íme, a Lada Vesta SW és a Vesta Cross

A Vesta már négyajtósként is mérföldkőnek számított a Lada palettáján, most pedig bemutatkozott...

Két világbajnok is távozhat a Forma-1-ből

A Libery Media több versenyt szeretne a száguldó cirkuszban, Alonso és Hamilton viszont máris...

Láttuk az új Volkswagen Polót, sokat nőtt, hangja is nagyobb lett

Berlinben láthattuk élőben először a Volkswagen új kisautóját. A Polo hatodik generációja az...

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon...

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban...

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

Minden, amit a motorolajokról tudni érdemes

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb „alkatrész” a motorolaj, spórolni...

Vajon hány autót sikerül összetörni egyetlen kikerülendő miatt?

Temérdek kellemes percet köszönhetünk az Oroszországban kötelező tartozékként alkalmazott fedélzeti...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

Albert László írta: 3 hónapja

A sok külföldi rendszámos autót is meg kellene bírságolni, vagy a határon nem átengedni addig, amíg ki nem fizették a bírságot. Így ők sem száguldoznának útjainkon

A válaszoláshoz belépés szükséges
lapar írta: 3 hónapja

Nekem ezzel az egésszel az a bajom, hogy (önmagában) a gyorshajtás ritkán okoz balesetet, ahhoz kell még más szabály(oka)t is megszegni. A statisztikák nem javulásából is ez látszik.
Az persze igaz, ha megtörténik a a baj, akkor annak nagyobb sebességnél súlyosabbak a következményei.

A válaszoláshoz belépés szükséges
olomana írta: 3 hónapja

Kollégámat lefényképezték gyorshajtás miatt. a fotón tisztán látszik, hogy a kezében levő telefonját buzerálja, nem is előre néz, ennek ellenére csak a gyorshajtásért büntették. Szerintem ezt nem tudják gépesíteni, és emberi erőt meg nem áldoznak rá, hogy megnézze valaki, így aztán marad az automatikus bünti a gyorshajtásért. Ami szerintem nagy baj, mert a telefonnyomkodás ezerszer veszélyesebb, mint a gyorshajtás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ppbgtszk írta: 3 hónapja

Szerintem a telefonálást és a bizt. öv hiányát csak akkor látja (regisztrálja), ha sebességtúllépés miatt amúgy is fotó készül.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vipo írta: 3 hónapja
Madzagos írta: 3 hónapja

A napi 700 gyorshajtás a fix és a mobil kamerákra együtt értendő? Mármint a 132 fix hely és a 160 mobil mérőegység ??? Gondolom a mobillal lehet lesből mérni, hatékonyabb, tegyük fel, hogy a mobil kamerára négy gyorshajtás jut naponta és 300 napon át használják, a fixre napi egy "marad". Megérte?


Előzmények megtekintése

Mivel az alapvető cél mindig is a gyorshajtás visszaszorítása, nyilván megérte, ha kevesebb gyorshajtót fotóz.
Amúgy az összes mobil egység szerintem ritkán van kint minden nap egy időben az utakon, ez inkább csak a hagyományos időközönkénti közlekedési razziákkor szokott lenni.
Egyébként lehet, hogy elkerülte a figyelmedet, de a fix eszközök nem csak gyorshajtást figyelnek, mehet a csekk, ha nem indexelsz, szabálytalanul előzöl, záróvonalra mész, nem kötöd be magad, telefonálsz, lejárt a műszaki, stb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
pepo írta: 3 hónapja

Lehet vizsgálni több szempontból,lehet fricskázni,de egy biztos ,a közlekedési morál változott és pedig pozitív irányba.Persze vannak még és lesznek is az utakon olyanok, akik mások és saját biztonságát veszélyeztetik.

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 3 hónapja
Madzagos írta: 3 hónapja

A napi 700 gyorshajtás a fix és a mobil kamerákra együtt értendő? Mármint a 132 fix hely és a 160 mobil mérőegység ??? Gondolom a mobillal lehet lesből mérni, hatékonyabb, tegyük fel, hogy a mobil kamerára négy gyorshajtás jut naponta és 300 napon át használják, a fixre napi egy "marad". Megérte?


Előzmények megtekintése

Annak a cégnek biztos, aki telepítette, meg annak is aki elbírálta az ajánlattévőket.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Madzagos írta: 3 hónapja

A napi 700 gyorshajtás a fix és a mobil kamerákra együtt értendő? Mármint a 132 fix hely és a 160 mobil mérőegység ??? Gondolom a mobillal lehet lesből mérni, hatékonyabb, tegyük fel, hogy a mobil kamerára négy gyorshajtás jut naponta és 300 napon át használják, a fixre napi egy "marad". Megérte?

A válaszoláshoz belépés szükséges
integrale írta: 3 hónapja

"évi közel 9 milliárd bírság"
Kimaradt a Ft, igy inkabb azt jelenti, hogy 9 milliard alkalommal buntettek.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Nissan X-Trail 2.0 dCi Xtronic Tekna 4x4-i

Átvert, de nem térített meg – Nissan X-Trail 2.0

Sokan örülhetnek annak, hogy az X-Trail végre rendes motort is kapott. A kétliteres dízel már papíron is kellően jól mutat a Nissan nagy SUV-jához, hát még a valóságban, viszont a váltó egy nagy kérdés.


Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

3 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

3 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

4 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Használtautó.hu

SUZUKI SWIFT 1.3 GC

SUZUKI SWIFT 1.3 GC

Ár: 619.990 Ft

Évjárat: 2005 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

DAEWOO KALOS 1.2 S

DAEWOO KALOS 1.2 S

Ár: 610.000 Ft

Évjárat: 2004 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW X6 xDrive50i (Automata) 1 év garancia. Magyar. szerviz

BMW X6 xDrive50i (Auto...

Ár: 6.490.000 Ft

Évjárat: 2009 / 5

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!