0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Napi 700 feletti gyorshajtás, évi közel 9 milliárd bírság

Tarolnak a szupertraffipaxok, rekord bírságot osztott tavaly a rendőrség

·

Tavaly még nem is egész évben üzemeltek a VÉDA-rendszer intelligens szupertraffipaxjai, ám napi 700 feletti gyorshajtást regisztrálva csaknem egymilliárd forinttal nőtt a kiszabott bírságok összege.

%KA%A rendőrség tájékoztatása szerint napi 700 gyorshajtást regisztrálnak a VÉDA-rendszer szupertraffipaxjai%KA%

A rendőrség tájékoztatása szerint napi 700 gyorshajtást regisztrálnak a VÉDA-rendszer szupertraffipaxjai

Bár a tavalyi évben sem a személysérüléses, sem a halálos közúti balesetek száma nem csökkent, a rendőrség számára biztosan sikeres volt az áprilisban elindított országos VÉDA-rendszer, ami az ország 132 pontján elhelyezett 365 fix telepítésű kamerával az év 365 napján, éjjel-nappal ellenőrzi a közlekedést. Ehhez kapcsolódik még 160 mobil kamera is. Az új szupertraffipaxok nem csupán a gyorshajtást regisztrálják, kiszúrják a lejárt műszaki vizsgával közlekedőket, valamint persze a kőrözés alatt álló autókat is. Figyelik továbbá a behajtási tilalmak megszegését, a kötelező haladási irány betartását, illetve a záróvonal átlépését vagy jelzőlámpák előírásainak betartását, a leállósáv vagy a buszsáv használatát is. Amennyiben szabályszegést észlelnek, automatikusan küldik a feljelentést, azaz áttételesen a bírságról szóló csekket is.

%KA%Gyorshajtáson túl többek közt sávváltási szabályokat, lámpán áthajtást is figyelnek%KA%

Gyorshajtáson túl többek közt sávváltási szabályokat, lámpán áthajtást is figyelnek

A fentiek alapján nem meglepő, hogy tavaly minden eddiginél több, összesen közel kilencmilliárd forint bírságot szabott ki a rendőrség a gyorshajtókra Magyarországon – derült ki az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) Magyar Idők megkeresésére adott tájékoztatásából. A gyorshajtásokért kiosztott bírságok már 2015-ben is növekedtek, akkor félmilliárd forinttal. Az ORFK tájékoztatása szerint az év valamennyi napján több mint 700 gyorshajtást regisztrálnak és szankcionálnak a rendőrök.

%KA%A térképen is látható 365 fix telepítésű mellett 160 mobil szupertraffipax is dolgozik%KA%

A térképen is látható 365 fix telepítésű mellett 160 mobil szupertraffipax is dolgozik

Annak kapcsán, hogy a bírságnövelésen túl hatékonynak nevezhető-e a VÉDA-rendszer, a rendőrség válasza a következő: csak két-három év elteltével lehet majd levonni a következtetést, hogy ezek az eszközök mennyire hatékonyan segítik a közlekedők biztonságát. E kapcsán persze rontja a helyzetet, hogy a kamerák nem kifejezetten baleseti gócpontokhoz kerültek, helyük az alábbi tényezők összességeként került meghatározásra:

  • az adott megye úthálózatának hossza, összetétele
  • a forgalomszámlálási adatok, a forgalom összetétele
  • a személyi sérüléses közúti közlekedési balesetek száma, súlyossága
  • a balesetek jellemző okai
  • a fix telepítésű eszközök lehetséges helyszíneinek felmérése, prioritási sorrend felállítása
  • a megvalósíthatóság szempontjai (finanszírozhatóság, áramellátás, adatátviteli lehetőségek)

Így kerülhettek kamerák olyan helyekre is, ahol pont semmi szükség nincs a forgalom ellenőrzésére, csak épp oda volt egyszerű elhelyezni, az adott megyében pedig amúgy sok a baleset.

Ez is érdekes lehet:
 

13 évad után lép ki Edd China a híres műsorból

135 felújított autó után Mike és Edd külön utakon folytatják. Míg készül az Autókereskedők új...

Cégautós árharc: Ford Mondeo vs. Opel Insignia Grand Sport

Hiába érkezett kapásból 1,2 millió forint kedvezménnyel az Opel Insignia Grand Sport, Ford Mondeóra...

Nyárigumiteszt 2017: rekordszámú abroncsot vetettünk össze

Itt a tavasz, azaz a nyári gumira váltás ideje. Minden idők legkomolyabb hazai gumitesztjével...

Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio teszt

Luxusszedánok és sportautók után SUV kellett a Jaguarnak. De miért?! Nem mondanám jobbnak a többieknél...

A PSA állítólag egyre közelebb kerül a világ meghódításához

Jean-Philippe Peugeot nyilatkozott világmegváltó terveiről, amihez szerinte az Opel felvásárlásával...

Minden, amit a futómű javításáról tudni érdemes

A tél vége egyben a kátyúkárok, a futóműhibák főszezonját is jelenti. Ajánlott az ellenőrzés...

Opel Insignia Grand Sport nemzetközi bemutató és menetpróba

Nőtt és lefogyott, elődjénél akár 200 kilogrammal könnyebb az új Opel Insignia. Gyártóhelye...

A modern dízelek rákfenéje, a részecskeszűrő is hűtést igényel

Akár nem teljesen meleg motornál is elindulhat egyes TDI motorok hűtése. Az ok nem más, mint...

Talán előtte szebb volt, most viszont okosabb az Octavia; itthon próbáltuk

Szép vagy sem, nagy kérdés, de az nem, hogy a frissített Skoda Octavia okosabb elődjénél. Ugyanitt...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

Albert László írta: 3 napja

A sok külföldi rendszámos autót is meg kellene bírságolni, vagy a határon nem átengedni addig, amíg ki nem fizették a bírságot. Így ők sem száguldoznának útjainkon

A válaszoláshoz belépés szükséges
lapar írta: 6 napja

Nekem ezzel az egésszel az a bajom, hogy (önmagában) a gyorshajtás ritkán okoz balesetet, ahhoz kell még más szabály(oka)t is megszegni. A statisztikák nem javulásából is ez látszik.
Az persze igaz, ha megtörténik a a baj, akkor annak nagyobb sebességnél súlyosabbak a következményei.

A válaszoláshoz belépés szükséges
olomana írta: múlt héten

Kollégámat lefényképezték gyorshajtás miatt. a fotón tisztán látszik, hogy a kezében levő telefonját buzerálja, nem is előre néz, ennek ellenére csak a gyorshajtásért büntették. Szerintem ezt nem tudják gépesíteni, és emberi erőt meg nem áldoznak rá, hogy megnézze valaki, így aztán marad az automatikus bünti a gyorshajtásért. Ami szerintem nagy baj, mert a telefonnyomkodás ezerszer veszélyesebb, mint a gyorshajtás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ppbgtszk írta: múlt héten

Szerintem a telefonálást és a bizt. öv hiányát csak akkor látja (regisztrálja), ha sebességtúllépés miatt amúgy is fotó készül.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vipo írta: múlt héten
Madzagos írta: múlt héten

A napi 700 gyorshajtás a fix és a mobil kamerákra együtt értendő? Mármint a 132 fix hely és a 160 mobil mérőegység ??? Gondolom a mobillal lehet lesből mérni, hatékonyabb, tegyük fel, hogy a mobil kamerára négy gyorshajtás jut naponta és 300 napon át használják, a fixre napi egy "marad". Megérte?


Előzmények megtekintése

Mivel az alapvető cél mindig is a gyorshajtás visszaszorítása, nyilván megérte, ha kevesebb gyorshajtót fotóz.
Amúgy az összes mobil egység szerintem ritkán van kint minden nap egy időben az utakon, ez inkább csak a hagyományos időközönkénti közlekedési razziákkor szokott lenni.
Egyébként lehet, hogy elkerülte a figyelmedet, de a fix eszközök nem csak gyorshajtást figyelnek, mehet a csekk, ha nem indexelsz, szabálytalanul előzöl, záróvonalra mész, nem kötöd be magad, telefonálsz, lejárt a műszaki, stb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
pepo írta: múlt héten

Lehet vizsgálni több szempontból,lehet fricskázni,de egy biztos ,a közlekedési morál változott és pedig pozitív irányba.Persze vannak még és lesznek is az utakon olyanok, akik mások és saját biztonságát veszélyeztetik.

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: múlt héten
Madzagos írta: múlt héten

A napi 700 gyorshajtás a fix és a mobil kamerákra együtt értendő? Mármint a 132 fix hely és a 160 mobil mérőegység ??? Gondolom a mobillal lehet lesből mérni, hatékonyabb, tegyük fel, hogy a mobil kamerára négy gyorshajtás jut naponta és 300 napon át használják, a fixre napi egy "marad". Megérte?


Előzmények megtekintése

Annak a cégnek biztos, aki telepítette, meg annak is aki elbírálta az ajánlattévőket.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Madzagos írta: múlt héten

A napi 700 gyorshajtás a fix és a mobil kamerákra együtt értendő? Mármint a 132 fix hely és a 160 mobil mérőegység ??? Gondolom a mobillal lehet lesből mérni, hatékonyabb, tegyük fel, hogy a mobil kamerára négy gyorshajtás jut naponta és 300 napon át használják, a fixre napi egy "marad". Megérte?

A válaszoláshoz belépés szükséges
integrale írta: múlt héten

"évi közel 9 milliárd bírság"
Kimaradt a Ft, igy inkabb azt jelenti, hogy 9 milliard alkalommal buntettek.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Ford Kuga 2.0 TDCi Powershift AWD Vignale teszt

Megnéztük, hogy rinyál-e a Vignale - Ford Kuga Vignale teszt

Vignale prémium felszereltségben is vallott a frissített második generációs Ford Kuga. Erőteljes dízellel, összkerékkel és automatával.


Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio teszt

Messze a legkívánatosabb SUV - Jaguar F-Pace teszt

Luxusszedánok és sportautók után SUV kellett a Jaguarnak. De miért?! Nem mondanám jobbnak a többieknél, erre mégis emlékezni fogok.


BMW M240i Coupé  xDrive  teszt

Kétszínű 2-es - BMW M240i Coupé xDrive teszt

Durrog, szipog, hátba ver, a sorhat üvölt, gyorsulásával letépi a fejed, majd átnyomod Ecóba és 7 liter alatt jársz vele. Mi van?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Schumacher fia vezetni tanul, nem is akárhogyan

Új sorozat indult: Schumacher vezetni tanul Videó

2 napja – Sztori

A Mercedes-Benz új, egy-két perces videókból álló sorozatot indított, amelyben Schumacher 18 éves fia egy Mercedes-AMG A 45-tel tanul vezetni. Lássuk, ki oktat kit?


Cégautós árharc: Ford Mondeo vs. Opel Insignia Grand Sport

Milliós kedvezményekkel akad Mondeo és Insignia

2 napja – Sztori

Hiába érkezett kapásból 1,2 millió forint kedvezménnyel az Opel Insignia Grand Sport, Ford Mondeóra még komolyabb ármérséklést kaphatunk.


Talán előtte szebb volt, most viszont okosabb az Octavia; itthon próbáltuk

Osztva már megosztó, de ugyanolyan jó az Octavia

3 napja – Újdonság

Szép vagy sem, nagy kérdés, de az nem, hogy a frissített Skoda Octavia okosabb elődjénél. Ugyanitt: hajtani való Ferrari-piros Superb.


Használtautó.hu

FORD FOCUS 1.6 TDCi Ambiente Kombi

FORD FOCUS 1.6 TDCi Am...

Ár: 1.090.000 Ft

Évjárat: 2006 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

RENAULT MEGANE 1.4 TCe Expression sz.könyv. 1 év garancia!

RENAULT MEGANE 1.4 TCe...

Ár: 1.999.000 Ft

Évjárat: 2009 / 9

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

ROVER 400 420 SDi Leder

ROVER 400 420 SDi Leder

Ár: 250.000 Ft

Évjárat: 1997

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!