Kevéssé meglepő módon egy kompakt SUV-val érkezik a Geely is, egészen pontosan a Geometry márkájukkal
Ma Ãrta alá megállapodását a Nissan és a Piaggio haszonjárművek kapcsán már hazánkban is ismert, nemzetközi szinten még jelentÅ‘sebb, az 1948-ben alapÃtott Taaura csoporthoz tartozó Grand Automotive Central Europe és a Geely kÃnai autógyártó, ezzel a Dongfeng és a SAIC-csoporthoz tartozó MG után egy újabb kÃnai autómárka, a Geometry érkezik a magyar piacra is. A Geely mint gyártó eddig is jelen volt Európában, leányvállalataival ismerÅ‘s lehet, hiszen a Lync&Co, a Lotus, a Polestar, a Proton és a Volvo is ugyanúgy hozzájuk tartozik, ahogyan a Geometry is.
Divatos vonalakat Ãgér a Geometry C
Az idei villanyautó eladásokat vezető és
már Európában is terjeszkedÅ‘ BYD-hez hasonlóan a Geometry is tisztán elektromos modellekkel érkezik, a C nevű kompakt SUV-val. Bár a megállapodás értelmében a prémium kategóriásnak mondott villany SUV-t Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon is kÃnálni fogják a Grand Automotive hálózatába tartozó kereskedÅ‘k, azt mondják, az EU-ban elsÅ‘ként a magyar piacon lesz elérhetÅ‘.
A 2,7 méteres tengelytáv, a méretek és a motorteljesÃtmény is a már piacon lévÅ‘ konkurensekre lÅ‘. A garancia 4 év/150 ezer km lesz, szállÃtási idÅ‘bÅ‘l 4-6 hónapot, azaz a piaci átlagnál jobbat Ãgérnek, ha majd végre tényleg elindul a forgalmazás és a végleges ár is kiderül
A Geometry C 4,43 méteres hosszúságával, 1,83 méteres szélességével és 1,56 méteres magasságával, valamint 2,7 méteres tengelytávjával, valamint 204 lóerős, 310 Nm nyomatékú villanymotorjával a
Volkswagen ID.4 és a
Kia Niro konkurensének Ãgérkezik, ahogyan a már szintén megismert és a pletykák szerint jövÅ‘re szintén a magyar piacra érkezÅ‘
BYD Atto 3 is. Ugyanakkor a Geometry C alapáras, 53 kWh-s akkumulátora és az általa az NEDC ciklus szerint Ãgért 400 kilométeres hatótáv, valamint a 70 kWh-s akkuval adott 550 kilométeres sem annyira ütÅ‘s, mint a BYD Atto 3 alapáron 60,5 kWh-s telepe által adott WLTP szerinti 420 kilométer, pláne úgy, hogy annak alapára pont ugyanúgy 40 ezer euró környéki, ahogyan a Geometry C-é is oda várható. Egy viszont biztos: a kÃnai autók nagyon úgy néz ki, hogy már a spájzban vannak.