Újra oroszlán üvölt Le Mans-ban – Visszatér a Peugeot!

Újra harcba száll a Le Mans-i 24 órás versenyen a Peugeot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Peugeot hivatalos bejelentése, miszerint újra elindulnak Le Mans-ben, azt is jelenti, hogy hamarosan előrukkolnak egy hipersportautóval.

A merészebb gyártók közé tartozik a Peugeot a Le Mans-i versenyek történetében, hiszen az elsők között küldtek pályára dízel versenyautót, de elkészítették a hibrid 908-as versenygépet is, amely sajnos a 24 órás versenyen már nem indulhatott. Ugyanis 2012-ben az utolsó pillanatban dobta a márka a versenyprogramjából a hosszútávú versenyeket. Néhány év múlva viszont törlesztheti a tartozását a Peugeot.
Hirdetés
A hivatalos bejelentés szerint az oroszlános márka a 2022/23-as szezonban lép be a WEC-be, ahol az LMP1 kategóriát a Hypercar géposztály váltja le. Ez azt jelenti, hogy a nevezőknek minimum 20 darab szériaautót kell legyártani abból a járműből, amelynek alapjaira a versenygép épül. A szabályokat ráadásul úgy alakították ki, hogy a versenyautók esztétikumát nem szoríthatja háttérbe az sok aerodinamikai trükk. További pozitív hozadéka a szabályváltozásoknak, hogy sokkal szorosabbá teszi a kapcsolatot a márkák hétköznapi és versenyautói között. A Hypercar kategória autói szélesebbek és hosszabbak lesznek a jelenlegi LMP1-es autóknál, így várhatóan közlekedési eszközként sem lesznek kényelmetlenül szűkek. Ami a hajtásláncokat illeti, a szervezők elvileg nem kötik meg a csapatok kezét, mégis esélytelen lesz az, aki nem hibrid modellel áll rajthoz. Annyit szabtak meg, hogy a belső égésű motor maximum 750 lóerős lehet, amit az első tengelyre szerelt, legfeljebb 270 LE teljesítményű villanymotorral egészíthetnek ki. Az erőforrások, illetve a teljes autó minimális tömegét éppúgy megszabják, mint a rendszer maximális energiafogyasztását, így megpróbálva kordában tartani a költségeket. Azonban a Peugeot még nem árult el részleteket a versenyprogramjáról, sem a hiperautóról, ami a nevezéshez szükséges. Ígéreteik szerint a 2022-es szezonhoz közeledve egyre több információt megosztanak majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?