A 2017-es L750 R Hybrid tanulmányautó akár még az előfutára is lehet a Peugeot hiperautójának
A merészebb gyártók közé tartozik a Peugeot a Le Mans-i versenyek történetében, hiszen az elsők között küldtek pályára dízel versenyautót, de elkészítették a hibrid 908-as versenygépet is, amely sajnos a 24 órás versenyen már nem indulhatott. Ugyanis 2012-ben az utolsó pillanatban dobta a márka a versenyprogramjából a hosszútávú versenyeket. Néhány év múlva viszont törlesztheti a tartozását a Peugeot.
A Peugeot 1990 és 1993, illetve 2007 és 2011 között versenyzett a La Sarthe versenypályán, ahol összesen három alkalommal (1992, 1993; 2009) diadalmaskodtak a versenyzőik
A hivatalos bejelentés szerint az oroszlános márka a 2022/23-as szezonban lép be a WEC-be, ahol az LMP1 kategóriát a Hypercar géposztály váltja le. Ez azt jelenti, hogy a nevezőknek minimum 20 darab szériaautót kell legyártani abból a járműből, amelynek alapjaira a versenygép épül. A szabályokat ráadásul úgy alakították ki, hogy a versenyautók esztétikumát nem szoríthatja háttérbe az sok aerodinamikai trükk. További pozitív hozadéka a szabályváltozásoknak, hogy sokkal szorosabbá teszi a kapcsolatot a márkák hétköznapi és versenyautói között.
Minimum 20 utcai járművet is le kell gyártani a nevezéshez
A Hypercar kategória autói szélesebbek és hosszabbak lesznek a jelenlegi LMP1-es autóknál, így várhatóan közlekedési eszközként sem lesznek kényelmetlenül szűkek. Ami a hajtásláncokat illeti, a szervezők elvileg nem kötik meg a csapatok kezét, mégis esélytelen lesz az, aki nem hibrid modellel áll rajthoz. Annyit szabtak meg, hogy a belső égésű motor maximum 750 lóerős lehet, amit az első tengelyre szerelt, legfeljebb 270 LE teljesítményű villanymotorral egészíthetnek ki. Az erőforrások, illetve a teljes autó minimális tömegét éppúgy megszabják, mint a rendszer maximális energiafogyasztását, így megpróbálva kordában tartani a költségeket. Azonban a Peugeot még nem árult el részleteket a versenyprogramjáról, sem a hiperautóról, ami a nevezéshez szükséges. Ígéreteik szerint a 2022-es szezonhoz közeledve egyre több információt megosztanak majd.
A 905-ös versenyautóval kezdődtek a Peugeot sikerei Le Mans-ban