1600 km-t tett meg 24 óra alatt az Audi e-tron
10 országon vágott át az Audi e-tron 24 óra alatt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kilenc újságÃró tette próbára az Audi e-tron hatótávját: ehhez 10 országon vágtak át, mindössze 24 óra alatt.
10 ország, 9 újságÃró, 24 óra és 1600 km. Ez egyetlen nap mérlege!
A változatos földrajzi viszonyok ellenére sem fogott ki a terep az e-tronon, legalábbis Hans-Joachim Rothenpieler, a márka igazgatótanácsának műszaki fejlesztésekért felelÅ‘s tagja szerint: "Elektromos SUV modellünk kifogástalan autó a hosszútávú utak megtételére, hiszen tökéletesen egyesÃti az utazási kényelem legmagasabb szintjét a teljesÃtménnyel és a hatékonysággal. Az újságÃrók túráján láthattuk, hogy a hatótávolság mellett az akár 150 kW töltési teljesÃtményt garantáló gyorstöltési lehetÅ‘ség is kulcsfontosságú jellemzÅ‘."
Utóbbival egyébként már 30 perc alatt 80%-os töltöttségi szint varázsolható az Audi lÃtium-ion akkumulátorába, ami azért egy-egy hosszabb táv esetén nem kevés idÅ‘t takarÃt meg az utazóknak. Egyébként ebbÅ‘l a szemszögbÅ‘l nézve, nemcsak az e-tron vizsgázott, hanem az Audi e-tron Töltési Szolgáltatás is, hiszen a különbözÅ‘ országokban használt gyorstöltÅ‘k e rendszer tagjai voltak. És nagyon úgy tűnik, hogy átmentek a vizsgán.
A 150 kW-os gyorstöltÅ‘kkel már 30 perc alatt elérhetÅ‘ a 80%-os töltöttségi szint - ez egy hosszabb túránál több órás megtakarÃtást jelenthet
De az Audi még az Alpok jelentette kihÃvást is megugrotta: szükség is volt a meredek emelkedÅ‘kön a 300 kW-os teljesÃtményre és a 664 Nm nyomatékra is. A lejtÅ‘sebb részeken ezzel szemben a fékenergia-visszanyerés koncepciója is bizonyÃtást nyert: fékezés során akár 220 kW és 330 Nm nyomaték visszanyerésére és elektromos árammá alakÃtására is volt példa.
A domborzati viszonyok sem fogtak ki az Audi e-tronon, sőt! Ekkor váltak igazán nyilvánvaló az erősségei
Összességében elmondható, hogy remekül vizsgázott a hosszú út során az Audi e-tron 55 quattro: nemcsak hasznosnak bizonyult hosszú távon, de kényelmesnek is, hiszen a masszázsfunkcióval felszerelt bőrülések, az extra méretű hátsó lábtér és a levegő minőségére ügyelő ionizátor csomag sem vallott szégyent. Sőt.