Hirdetés

190 km/órával csapódott falnak a Focus

Focus törésteszt 190 km/h-val

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár mindenki a Top Geart isteníti, időnként a konkurens Fifth Gear készítői is előállnak érdekes anyagokkal, most például egy egy Focust csaptak falnak

Az autót berántó csörlő 16 darab Bugatti Veyron erejével húzott. Becsapódáskor a Focus 68 ezredmásodperc alatt lassult 190-ről nullára, így a benne ülő bábukat 400 G-s terhelés érte.

Nagy-Britannia leghíresebb autós műsora egyértelműen a Top Gear, de nem ők az egyetlenek. Ott van például a szintén remekbe szabott Fifth Gear, amelyben rendszeresen végeznek extrém törésteszteket valódi autókkal, zúztak már meglepően jól ellenálló Smartot, törtek buszlimuzint, borogattak kabriót, most pedig arra voltak kíváncsiak, hogy mi történik, ha két, jóval az autópályán megengedett sebesség felett közlekedő alsó-közép kategóriás autó ütközik egymással frontálisan. Mivel ezt nehéz lett volna technikailag megvalósítani, azt az utat választották, hogy a pár éves Ford Focust mozdíthatatlan akadálynak ütköztették körülbelül 190 km/h-s sebességgel, így ugyanaz történt, mintha a szemből azonos sebességgel érkező önmagának ütközött volna.

Hirdetés

Mindenki kitalálhatja, mi lett a kísérlet vége, hatalmas csattanás, a Focus karosszériájának körülbelül a kétharmada porrá omlott, az utasokat helyettesítő kirakatbábukat pedig reménytelenül összepréselte a hátsó ülésre felszívódó műszerfal. Remélhetőleg a tanulságos videót most olyanok is megnézik, akik valóban szoktak ekkora sebességgel közlekedni. Legközelebb talán jobban meggondolják…

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 09:22
    Permalink

    Nem is tud egy Focus 190-nel menni. Főleg nem egy 1.4-es.

    Haverom mindig autópályán kötötte be magát, és a városban meg sosem.
    Mondtam, hogy pont fordítva volna érdemes, mert autópályán ígyis-úgyis meghalsz, városban viszont pont az öv véd meg.
    Azt mondta, hogy 50-nél az autó megvédi az életét.
    Mondtam neki, hogy életedet még megvédi, de kórházba kerüléstől nem. Erre csak az öv képes.
    Itt megálltunk az érvek ütköztetésénél… És inkább berúgtunk…
    Egyszer karambolozott és mindkét hüvelyujját és lábát eltörte, és ráharapott a kormányra. Azóta beköti az övet. De elég sokat járt fogorvoshoz, mire mosolyogni mert.

  • 2017.10.31. at 09:22
    Permalink

    Kedves Opelfan!
    Rettentően sajnálom ha magadra vetted így jártál. Elárulom én a Te eredeti írásodban láttam az idézőjelet.
    Nem véletlenül többes számot használtam és nem neked címeztem, ja és persze az említett fizika tanárnő már nem taníthat ezért van fizikatanárokból hiány 🙂
    Ha iróniát használsz az írásodban fogadd el mástól is. Okostojás!

  • 2017.10.31. at 09:22
    Permalink

    Hát bizony így születnek a kiemelkedő tudású emberek. Azaz ha a fizika órán elhangzottaknak csak a felére emlékeznek.
    A tanárnő mondata eredetileg úgy hangzott, hogy az egymáshoz közeledő járművek egymáshoz viszonyított sebessége a két jármű sebességének az összege! Ez tény és nem vita tárgya.

    Az ütköztetésnek ehhez semmi köze. Ott pont az a lényeg, hogy a falnak ütközéssel azt szimulálják, hogy mi lenne, ha egy azonos tömegű ellentétes irányban de ugyan akkora sebességgel közlekedő autóval ütköznénk, és nem pördülnénk ki közben.

    Ez kérem impulzustétel! nem csak “v” hanem “m*V”

    És ha azt szimulálnánk, hogy jön szembe egy 35t-ás kamion? Ott biza bátran hozzá lehet számolni annak a sebességét is a haladási sebességhez és máris lehet növelni az ütköztetési sebességet.

  • 2017.10.31. at 09:22
    Permalink

    “a pár éves Ford Focust mozdíthatatlan akadálynak ütköztették körülbelül 190 km/h-s sebességgel, így ugyanaz történt, mintha a szemből azonos sebességgel érkező önmagának ütközött volna.”

    ez nem azt jelenti, amit te írtál

    ” két autót ha egymásnak küldünk összeadódik a sebesség és olyan mintha betonfalnak menne dupla akkora sebességgel”

    Amit írtak, az azt jelenti, hogyha 45-tel ütköztetnek valamit egy betonfallal, az olyan, mintha két 45-tel haladó (azonos tömegű)autó ütközne.

  • 2017.10.31. at 09:22
    Permalink

    megjegyezném, hogy a videóban “four hundred Gs” hangzik el, ami négyszázat jelent, nem 4000-et. Amúgy tényleg nincs értelme ilyen tempóval közlekedni. Néha én is kiszámolom, hogy mennyivel hamarabb érnék oda ha X sebességgel megyek az Y-hoz képest és maximum fél óra volt mondjuk egy Budapest-Bécs távon. Rohadtul nem éri meg. Egyébként nem értem, hogy legalább a folyadékokat miért nem engedték le az autóból. Azt minden törésteszt előtt meg szokták tenni. Persze, így realisztikusabb, de nem hiszem, hogy azt utána feltakarították.

  • 2017.10.31. at 09:22
    Permalink

    Mindenképpen szükségesek az ilyen videók,mert mindenki csak az NCAP eredményeket ismeri,amit tudomásom szerint 64km/h sebességgel végeznek.Már szó volt arról is,ha ez a szám 80km/h sebességre nőne a teszteken,bizony a legtöbb mai 5 csillagos autó elvérezne.Véleményem szerint 100 km/h sebesség felett bármilyen autóban halálos lehet egy hasonló baleset,ekkora tempónál meg pláne.Bár én is szoktam ekkora és ennél magasabb sebességgel autózni,amikor Németországban dolgoztam,igaz,sokan mások is(bár ez nem mentség,tudom).Néha én is komolyan elgondolkodtam azon 200km/h környékén,ha most egy defekt vagy bármi más jön,nekem annyi.

Vélemény, hozzászólás?