25 éves a világ legkedveltebb roadstere, a Mazda MX-5
25 éves a Mazda MX-5
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mire elég 25 év? A Mazdának a tengerentúlon Miata néven ismert MX-5 típussal kevesebb is elég volt, hogy óriási rajongótábort szerezzen.
Három generáció MX-5. Az első 1989-ben mutatkozott be a Chicagói Autószalonon. 25 év alatt eddig több mint 920 ezer készült belőle, ezzel bekerült a Guinness Rekordok könyvébe is
Te jó ég, megint eltelt 5 év. Még emlékszem a 20. évfordulós piros tesztautóra, most meg már 25. évfordulóját ünnepli a típus. A Mazda MX-5 negyed évszázadát nagyon könnyen körül lehet írni. A japánok kitalálták, hogy az egykoron sikeres brit roadsterek mintájára csinálnak egy modern autót, kombinálva azzal a bizonyos híres japán megbízhatósággal, aminek a modellt álló angol eredetiek igen csak híján voltak. A recept egyszerű: orrmotor-hátsókerékhjatás plusz egy vászontető és némi mazdaság.[BANNER type="1"]
Az NA-ért rajong akinek van, volt, vagy vezette. Talán még az is, aki csak hallott róla
Az autó rögtön siker lett, a bukólámpás, NA névre hallgató első generációt 1998-ban követte a második, NB. 2005-óta fut az aktuális, a harmadik, amit többszöri modellfrissítés után hamarosan le fog váltani az Alfával közösen fejlesztett utód.
A második generációra kevesebb fény jut az ünnepléskor is, pedig ár-érték arányban ma ez a legjobb. Nekem a személyes kedvencem ez a verzió
1989-ben a Chicagói Autószalonon mutatkozott be, 2009-ben ott ünnepelte a típus a 20., most a 25. évfordulóját és jövő ilyenkor ott fog bemutatkozni az utód, a negyedik generációs a kis hátsókerékhajtásos autóból. Az MX-5 eddig kiállta az idők és a szigorodó környezetvédelmi előírások próbáját és reméljük, hogy a soron következőben is meg lesz a jinba ittai, a ló és a lovas egysége. Erről, vagyis az átlagoson felüli vezetési élményről szól már 25 éve a Mazda sportkocsija, aminek tiszteletére a gyáriak jubileumi weboldalt hoztak létre[/url].
2005-óta készül az NC, a képen a 2009-es modellfrissítés előtti változat. Számtalan tesztben dicsértük, kollégánk tavaly egy ugyanilyet vett





Ő már tudja miért a: „világ legkedveltebb roadstere” :))))