260 km/órával megy a savazott Mazda MX-5
Könnyített és erősített Mazda MX-5 – az új szupergép
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legkomolyabb gépeket is lepipálhatja a 100 km/órás tempóra 3 másodperc alatt gyorsuló Mazda MX-5.
Elképesztő, 260 km/órás végsebességéhez passzolóan jelentős leszorítóerőt termelő első spoilert kapott az MX-5
Hátul nincs légterelő, de a lökhárító természetesen diffúzoros
Igen kiváló, 3,09 kilogramm/lóerő aránnyal büszkélkedhet a Jota Sport versenyistálló által a brit távolsági bajnokságra épített Mazda MX-5, mely igazi szupersportkocsik, Aston Martinok, Porschék és BMW-k ellen száll harcba. Az összességében 230 (!) kilogrammal apasztott tömegű karosszériából minden fölösleges elemet eltávolítottak, ajtóit szénszálmerevítéses műanyagkora, ablakait plexire cserélték, karosszériavázát pedig savba mártották, így csupán annak tömeges 15 kilóval csökkent. A FIA-előírásainak megfelelően bukókeret is került a roadsterbe, melynek merevsége egyébként a kötelezőnél tizenhétszer komolyabb.
Az előírt merevség tizenhétszeresét tudja a savazással könnyített karosszéria bukókerete. A vágott aljú versenykormányt a Momom-szállította
Nem csak az MX-5 tömege, hanem futóművének átgyúrásával hasmagassága is csökkent, sőt az alacsonyabb tömegközéppont érdekében motorját is lejjebb ültették. Az utcai MX-5-ösökben 160 lóerős 2,0 literes négyhengeres benzinesből 275 (!) facsartak ki, váltóját pedig 6 fokozatú, kormányról kapcsolható szekvenciális versenyváltóra cserélték. A komoly tuning összességeként az MX-5 gyakorlatilag bárkit legyorsul, álló helyzetből 100 km/órás tempóra 3 másodperc alatt ér, végsebessége pedig 260 km/óra lehet. A pusztító MX-5-ös már e hét végén, konkrétan március 26-án, szombaton délután 3 órakor elstartol Silverstone-ban egy 3 óra hosszat tartó, embert és gépet vagy az MX-5-filozófia szavaival, lót és lovasát egyaránt próbára tevő megmérettetésen.