30 év után visszatér a Volkswagen a Pikes Peakre
Elektromos versenyautót visz a VW a legendás Pikes Peakre
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyre több autógyár használja kÃsérleti terepnek az amerikai hegyi felfutó versenyt. Most épp a Volkswagen épÃt elektromos versenyautót a hegy meghódÃtására.
Jól érezhetÅ‘en a villanyautók felé fordult a dÃzelbotrány után a Volkswagen, szinte nem telik el úgy hét, hogy ne érkezzen egy hÃr az I. D. sorozatáról, amelyben egyelÅ‘re csak tanulmányautóként léteznek a környezettudatos járművek. Ezeknek a gépeknek a népszerűsÃtése bújhat meg az I. D. R Pikes Peak versenyautó megalkotásának hátterében. Persze egyelÅ‘re még senki nem látta élÅ‘ben a masinát, ám az USA-ban még Ãgy is gyorsan felkapják a fejüket az emberek a Pikes Peak név emlÃtése hallatán. SÅ‘t, Európában is egyre többen kedvelik meg a hegyi felfutó versenyek egyik királyát. Annak ellenére, hogy az útvonal teljes leaszfaltozásával sikerült kiherélni a korábban félig murvás pályavonalat, még mindig nagy kihÃvás a kis hÃján 20 kilométer teljesÃtése. Korábban a Toyota, a Suzuki és a Peugeot épÃtett versenygépet, amelyekkel megcélozták a 4300 méter magas hegycsúcsot.
Arról egyelÅ‘re semmit nem árult el a Volkswagen, hogy milyen erÅ‘s villanymotor hajtja majd az autót. A Crozz és a Vizzion koncepcióautókat két elektromos egység hajtja. Az egyik elöl a másik hátul helyezkedik el bennük, összesen 302 lóerÅ‘t termelve. A Buzz már 369 lóerÅ‘t nyújt egy harmadik motorral felvértezve. A versenyautó ennél valószÃnűleg jóval erÅ‘sebb lesz, fÅ‘leg ha szeretnék megdönteni Rhys Millen 8 perc és 57 másodperces rekordját, amelyet az 1596 lóerÅ‘s, villanymotoros Drive eO PP100 versenyautóval ért el.