Hirdetés

300 autóval indul a MOL Limo autómegosztó

Újabb információk a MOL autómegosztó rendszeréről

A Budapesten elérhető MOL Bubi közbringa-rendszer mellé hamarosan csatlakozik a MOL Limo autómegosztó, állítólag 300 autóval, januárban indulnak.

Míg szeptemberig havi 10-20 Volkswagen up! került forgalomba hazánkban, októberben és novemberben 304 – utóbbi gyakorlatilag a MOL Limo flottája, melynek tagjai már tesztüzemben szolgálnak, persze matricázás nélkül

Tavaly indult, idén autókkal és elérhetőségi területével is bővült hazánk első autómegosztója, a csakis Volkswagen e-up! villanyautókat kínáló GreenGo, hamarosan pedig indul az “állami MOL Limo. Az Index.hu cikke szerint nem szerény 300 autóval, amiből 100 lesz elektromos. A villanyautókat saját, az üzemenyagtöltő-állomásaihoz telepítendő és részint már telepített villámtöltőin fogja tölteni a szolgáltató, a tervek és az ígéretek szerint éjszaka, hogy a többi villanyautóst ne zavarják. Nyilván az egyelőre többségben lévő belső égésű motorosakat is saját kútjainál fogja tankolni a MOL, így alighanem a töltőállomások környékén lehet majd a legkönnyebben közautót találni.

Hirdetés

A tervek szerint a távfelügyelt autókat 20%-os töltöttség esetén már lekapcsolják az elérhetőek közül, s töltőre viszik, 30-35 fős személyzet fogja szolgálni az autók kezelését. Míg a belső égésű motoros autókat évente, az árukat jobban tartó elektromosokat csak háromévente fogják cserélni, a használt példányokat nem feltétlenül itthon, hanem a teljes európai piacon kínálják majd. Évente 100 autós bővülést is ígérnek, méghozzá úgy, hogy 2021-re a teljes flotta elektromossá váljon. Az autómegosztó szolgáltatással a MOL állítólag már az önvezető autók idejére kíván felkészülni, arra az időre, amikor nem lesz elég csak üzemanyagot kínálnia, hanem mobilitást kell adjon, hogy a vevők őket válasszák. Utóbbi nyilván nagyobb profittal is kecsegtet.

A MOL Limo az autómegosztóktól megosztott rend szerint okostelefonos alkalmazással lesznek elérhető, a regisztráció teljesen online végezhető lesz. Költségek tekintetében havi 990 forintos díj mellett percenkénti 66 forintos díjjal kalkulálhatunk majd, ami hajszálnyit magasabb, mint a GreenGo ugyanilyen alapdíj esetén 65 forintos percdíja. Az azonban biztos, hogy a MOL autói nagyobb területen lesznek elérhetőek. Esetükben az ingyenes parkolás csak a flotta harmadánál működhet Budapest egész területén, a belső égésű motorosok a cég székhelye szerint jelenleg a XI. kerületben jogosultak kedvezményes parkolásra, ezt ugyanakkor akár egy szabályzási módosítás kiterjesztheti más területekre is. A cég bevásárlóközpontokkal is meg kíván állapodni autói ingyenes parkoltathatósága kapcsán. Az elkövetkezendő hetekben alighanem további részletek is kiderülnek az új közösségi autókról, melyeknek egy-egy példánya 5 privát tulajdonú autót válthat ki a nyugat-európai kalkulációk szerint. Nálunk ez persze jelentősen más lehet, hiszen autóink átlagéletkora 14 év, így nekünk megosztottból is drága az új.

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?