5,0 litert fogyaszt az új A6 Avant

Dízelmotor hajtja az Audi A6 Avant csúcsverzióját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Fotón már láthattuk, most pedig már mozgásban, filmen is megismerhető az Audi új csúcskombija, az A6 Avant. Legtakarékosabb és legerősebb változata is TDI.


Múlt hét végén már mutatott néhány fotót az Audi az új A6 kombi, azaz Avant változatáról, e héten pedig minden részletével bemutatkozott az új csúcskombi. A meredekhátú A6 méreteivel alig különbözik a négyajtóstól, 4,93 méteres hossza 1,5 cm-rel nagyobb ugyan, de 1,87 m-es szélessége és 1,46 méteres magassága pontosan a limuzinéval egyező.
A korábbinál 7 cm-rel nagyobb, 2,91 m-es tengelytáv az elődhöz mérten minimálisan, 7 mm-rel szerényebb hossz ellenére érezhetően tágasabb utasteret eredményez az Audi gyári anyagai és fotói szerint. A csomagtér 565 literes alapmérete a korábbról ismert, az immár elektromosan ledönthető hátsó ülésekkel elérhető 1680 literes teljes kapacitás azonban 20 liter többletet mutat.

Az új A6 Avant két V6-os benzines (2,8 V6 FSI, 204 LE és 3,0 TFSI, 300 LE) motorja nyilván kevesebbeket fog megragadni, mint a négyféle turbódízel. Utóbbiak (és egyben a teljes sorozat) belépője a 2,0 l-es, 177 lóerős TDI, mely az A6 Avant méreteihez képest különlegesen alacsony, 5,0 l/100 km vegyes fogyasztást ígér. A soros négyhengeresen túl a többi gázolajos a benzinesekhez hasonlóan V6-os és 3,0 l-es. Utóbbiak azonos méretük ellenére széles, 204, 245 és idővel 313 lóerős teljesítményválasztékkal is kérhetők lesznek. A legizmosabb dupla turbós és 3,2 (!) bar befecskendezési csúcsnyomású. Az A6 paletta csúcsának ígérkező TDI 5,4 másodperces 100 km/órára gyorsítást és (elektromos leszabályzással) 250 km/órás végsebességet ígér. A márka legfrissebb quattro hajtáslánca a tervek szerint a 2,0 literes dízelhez nem lesz elérhető, a V6-osok egy részéhez azonban nem is felárért, hanem alapból jár majd, az opciók között pedig önzáró hátsó differenciálmű is szerepel. Váltóból a csúcs TDI az A7-ből, A8-ból ismert nyolcfokozatú automatát kapja, a többi motorhoz 6 fokozatú manuális, fokozatmentes multitronic, vagy dupla kuplungos, 7 fokozatú S tronic automata váltókat kínál az Audi. A Németországban nyár végén, 40 850 eurótól, azaz mintegy 11 millió forinttól rendelhető A6 Avant olcsóbb aligha lesz elődjénél, ám jellemzőivel, főként opciós, változó áttételű kormányművével, adaptív felfüggesztésével, 0-250 km/óra alatt működő, araszoló funkciós távolságtartó tempomatjával egyszerre lesz a korábbinál élvezetesebb és biztonságosabb is. Hazai színre lépése ősszel várható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?