575 lóerővel érkezik a Jaguar F-Type SVR
Összkerékhajtású sportkupé a britektől - Jaguar F-Type SVR
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lassacskán minden infó ismert az új Jaguar F-Type SVR-ről. V8, 575 lóerő, összkerékhajtás. Mi kelhet még egy játékos sportautóhoz?
Sokat morcosodott az F-Type SVR változata. Nagyobb légbeömlÅ‘k a lökhárÃtón és a motorházfedélen is helyet kaptak
Az F-Type sorozat 2013-as indulása a kabrió változattal kezdÅ‘dött, majd késÅ‘bb csatlakoztak a komolyabb teljesÃtményű kupé változatok. A legendás E-Type utódjának szánt és az XK sorozat leváltójaként érkezÅ‘ F-Type sorozatból, most megérkezett gyár jelenlegi legkomolyabb sportautója, az F-Type SVR. Már a külsÅ‘ is elég vad lett, hiszen kapott egy új lököst - nagyobb hűtÅ‘maszkkal, elsÅ‘ köténnyel, új légbeömlÅ‘kkel a motorháztetÅ‘n és egyedi hátsó szárnnyal , amely automatikusan az autó sebességétÅ‘l függÅ‘en nyÃlik vagy záródik. Ezek mellett titán kipufogórendszer és Pirelli P Zero gumikkal körülvett 20 colos felnik is dukálnak a kétüléses sportautóhoz. A beltér nagyjából ugyanaz, ám ez esetben sportkormány, alumÃnium toldatok és argyle-mintázatú bÅ‘r kagylóülések is helyet kaptak.
Bár az adatok szerint a szárny nagy sebességre nyÃlik, a képek szerint a kasztnihoz van rögzÃtve. Mindenesetre a diffúzor elég agresszÃvra sikerült és a 4 kipufogóvég sem mutat rosszul
Erejét nem kisebb erÅ‘forrásból nyeri, mint egy 5,0 literes V8-asból, ami egészen figyelemreméltó 575 lóerÅ‘t és közel 700 Nm nyomatékot ad le. Mindez egy 8 sebességes automataváltóhoz csatlakozik és összkerékhajtással tették játékosabbá, aminek segÃtségével 3,7 másodpercbe telik a 0-100-as futás mielÅ‘tt elérné a 322 km/órás végsebességet. A kabrió változat ugyanezen teljesÃtményadatokkal már csak 312 km/óráás csúcsra képes.
A beltér talán kicsit élettelen lett, de hozza a brit luxust és komolyságot, egy kis sportossággal megvadÃtva
A kabrió XK rövidÃtett kasztnijára épülÅ‘ F-Type egyébként nagyteljesÃtményű fékrendszert, elektronikus hátsó differenciálművet és feszesebb sport felfüggesztést kapott adaptÃv lengéscsillapÃtókkal. A F-Type SVR már májusban megkezdi karrierjét Nyugat-Európában, úgyhogy egy hivatalos bejelentés is várható hamarosan. Nem könnyű piacra lép a brit gyártó, hiszen sokan lehetnek úgy vele, hogy inkább a német technikát választják és bizony ebbe a kategóriába sorolható az Mercedes-AMG SL 63 is, vagy a japánautó fanoknak a Nissan GT-R, ami talán még nagyobb élményautó.