7 komoly újdonságot már biztosan hoz a Toyota 2022-ig

Íme a Toyota 2022-ig várható újdonságai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vadonatúj modellek és váratlan GR sportverziók: itt van minden új globális modell, amelyre a világ legnagyobb autómárkájától a következő másfél évben számíthatunk.

Az autógyártók időről időre közzéteszik rövid- és középtávú modell-bevezetési terveiket, amelyeket rendszerint megbízhatóan követnek is. Ezekbe persze ritkán adnak egyértelmű bepillantást, sokszor csak infókból rakható össze, de a gyárhoz közeli emberek számára mutatott prezentációk sokszor "kicsúsznak" a nyilvánosság elé. Változások mindig lehetnek, idén a kelleténél több is volt. A globális koronavírus járvány az autóipart is kritikusan érintette: a munkavégzést és az áruszállítást nehezítő korlátozások a nyersanyagok forrásaitól kezdve a beszállítókon át a gyártókig mindenkire súlyos hatással voltak, fejlesztési programokat kellett elhalasztani, bemutatókat későbbre rakosgatni, autószalonokat törölni.
Hirdetés
Az első sokkot követően azonban az autógyártók újrarendezték soraikat, és a megváltozott körülményekhez igazodva új ütemterveket dolgoztak ki. A Toyota és Lexus hírekkel kapcsolatban rendkívül megbízhatónak bizonyuló japán BestCarWeb oldal már ezen módosított naptár alapján, hivatalos értesülések és iparági pletykák ötvözéséből állította össze azt a terjedelmes listát, amelyen a Toyota bevezetés előtt álló újdonságai szerepelnek. Ezek egy része a globális piacra, így Európára is vonatkozik, az elkövetkezendő másfél évben 7 ütős modellt mindenképp várhatunk a Toyotától. A sort az év elején már általunk is látott második generációs Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedán kezdi, amely már idén decemberben a nemzetközi piacra kerül. Az értékesítést eredetileg a nyár derekán, a tokiói olimpiai játékokkal egy időben kezdte volna meg a Toyota – kiváló apropó lett volna, hiszen a Mirai szedánoknak fontos szerepet szántak a jelentős sportesemény hivatalos flottáján belül. Az elődjéhez képest megnövelt hatótávolságú, jóval igényesebb kidolgozású, első helyett immár hátsókerék-hajtású limuzin bemutatásával nem várnak a jövő nyárra átütemezett olimpiáig. Az év végi premierig hátra lévő időt kihasználva a Toyota tovább tökéletesíti a modell önvezető képességeit, fejlett biztonsági és sofőrsegéd technológiáit.
Hirdetés
A Toyota Land Cruiser tradicionális terepjáróként jelenleg a Mirai ellenpólusának tűnhet a gyártó palettáján: a jövőbe mutató Mirai mellett a terepes sokkal inkább klasszikus modell, komoly múlttal. Ez egy kicsit meg fog változni a jövő évi modellváltás során: az új generációs Land Cruiser kényelmesebb és biztonságosabb lesz, ráadásul fennállása óta először hibrid hajtásláncot kap – várhatóan a Lexus LS-ben is alkalmazott, 3,5 literes V6-os benzinmotor köré épülő konfigurációt. Felesleges azonban attól félni, hogy elpuhulna az autó, a hírek szerint megőrzi létravázát (pontosabban az önhordó TNGA padlólemez előnyeit is hasznosító hibrid platformra épül majd), terepalkalmasságát pedig továbbfejlesztett mechanikus és elektronikus rendszerek emelik új szintre. A bevezetés pontos dátumáról még nincs információ. Jövő év áprilisára várjuk a Toyota Prius GR Sport modellt, amely várhatóan csak plug-in hibrid kivitelben lesz elérhető, öntöltő hibridként nem. A sportos ökomodell egyike a Covid-19 áldozatainak, fejlesztésével már régen végzett a Toyota, bevezetését azonban elkaszálta a pandémia. Az autó érkezését már 2017-ben előrevetítette a gyár, így tudjuk, hogy változatlan motorteljesítmény mellett látványos optikai változások, áthangolt futómű és merevített karosszéria teszi majd izgalmasabbá az alapvetően racionális járművet.
Hirdetés
Az említett változások (azaz áthangolt, megerősített futómű és látványos részletek) várhatók a 2021 decemberére ütemezett Toyota RAV4 GR Sport modellnél. Az azonban nem egyértelmű, hogy itt is csak a frissen színre lépett, 306 lóerős rendszerteljesítményű plug-in hibrid változatból építenek-e sportváltozatot, vagy a teljes modellpalettához elérhető lesz a tuning. A fentiek sportos családi modellek lesznek, a következő két típus viszont zabolátlan utcai sportautónak ígérkezik. Pontosan egy év múlva, 2021 szeptemberében érkezik a Toyota Corolla GRMN, majd egy hónapra rá a Toyota C-HR GRMN – logikus társítás, hiszen a két modell ugyanarra a padlólemezre (GA-C) épül, hajtáslánc-kínálatuk is zömében egyező. A GRMN esetén persze nem az 1,8-as, de még csak nem is a 2,0 literes benzinesen alapuló hibridre kell gondolni. A motort egyenesen a GR Yarisból veszik át, a háromhengeres, 1,6 literes turbómotor nyomatéka összkerékhajtáson keresztül jut az aszfaltra – kérdés, hogy a WRC-homológ GR Yaris kifinomult, variálható nyomatékelosztású rendszerét szerelik-e be, vagy egy egyszerűbb megoldást honosítanak. A hírek szerint nem módosítják érdemben az erőforrást, amely így 272 lóerővel, 390 Nm forgatónyomatékkal száll versenybe. A sort mi más zárhatná, mint a Toyota GR Super Sports, a márka Le Mans-i Hypercar versenyautójának utcai verziója. A félelmetesnek ígérkező szuper-sportautóról egymás után jelennek meg az információk, néhány napja pedig már a Toyota által nyert Le Mans-i 24 órás verseny előtt megcsodálhattuk az autó prototípusát. Ennek ellenére nincs még végleges információ a modell bevezetésének időpontjáról. Eredetileg 2021 januárjában rántották volna le róla a leplet, ez a lehetőség azonban egyre esélytelenebbnek tűnik. A hátsó kerekeit V6-os középmotorral, az elsőket villanymotorral hajtó szuperhibriddel kapcsolatban ezer lóerőt meghaladó csúcsteljesítményről és 800 millió forint körüli vételárról szóló híresztelések keringenek a világhálón. Gyártása ennek ellenére nem a fizetőképes kereslettől függ, hanem attól, hogy a Toyota mikor nevezi be a modellt a hosszú távú világbajnokság (WEC) új királykategóriájába. Onnantól számítva ugyanis két éve van arra, hogy legalább 25 homologizációs példányt legyártson a versenyautóból.
Hirdetés

Várható
Modell Bevezetés várható dátuma
Toyota Mirai (második generáció) 2020. december
Toyota Prius GR Sport 2021. április
Toyota Land Crusier 2021.
Toyota Corolla és C-HR GRMN 2021. szeptember/október
Toyota RAV4 GR Sport 2021. december
Toyota GR Super Sports 2022.
Forrás: Smarter Media
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?