800 ezer egy vászontetőért? Ezt ajánlja a Citroën DS3 Cabrio

Itthon is bemutatkozott, 5,24 millió forinttól kapható a Citroën DS3 Cabrio

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az év legnagyobb hazai autós eseményén, az Autó, Motor és Tuning Show-n debütált a Citroën prémium csöppségének nyitható tetejű változata.

Utoljára 2005-ben nyitott ki a Budapesti Autószalon a Hungexpo területén, s azóta folyamatosan lebegett, hogy egyszer talán majd lesz ismét, most azonban már végre van. Az Autó, Motor és Tuning Show, azaz a Carstyling.hu Tuning Show-ból kinőtt kiállítás végre a márkák vezérképviseleteit is ki tudta csábítani. A Citroën olyannyira komolyan vette a megjelenést, hogy a ma már a DS4-est és a DS5-öst is kínáló prémiumvonalát elindító DS3-as Cabrio változatát ott, azaz a Hungexpo A pavilonjának 52-es standján mutatta be a magyar sajtónak, s ott vasárnap végéig a vevők, illetve az érdeklődők is szemügyre vehetik.

Méreteivel a Cabrio nem más, mint az általunk is többször próbált háromajtós. Olyannyira nem más, hogy nem csak külső, 3,95x1,71x1,46 méteres dimenziói változatlanok, hanem utastere is a lemeztetőssel egyező helykínálatú, 5 teljes értékű üléses. Különösen fontos, hogy az elektromos mozgatású, 16 másodperc alatt 120 km/órás tempóig nyitható vagy éppen zárható vászontető egy literrel sem rövidíti meg a 245 literes értékével a kategória legnagyobbjának számító csomagteret, az a tető helyzetétől független méretű. A tető ugyanis csupán egy harmonikaszerűen nyitható vászon, az ajtók, de még a tetőváz kerete is megmarad - talán ennek is köszönhető a zárt karosszériással egyezőnek mondott karosszériamerevség, s az is, hogy a Cabrio mindössze 25 kilogrammal nehezebb az alapverziónál.
Hirdetés

Motorból a Cabrio ugyanazokat adja, mint a hagyományos DS3, a palettára nemrégiben felkerült 1,2 literes, háromhengeres, 82 lóerős VTi az alap, szerepel a régebbről ismert 1,6 literes (már négyhengeres), 120 lóerős VTi, az utóbbira épülő turbós (155 LE) THP és az 1.6 HDi (90 LE) turbódízel is. Hagyományos automata váltó egyelőre nincs a vászontetőshöz, 6 fokozatú kézit a THP, robotizáltat a HDi kap, a másik két egységhez 5 sebességes jár. A menetdinamikai értékek legfeljebb egy-egy tizedmásodpercnyi, illetve kilométer/órás eltéréseket mutatnak 100 km/órára gyorsulás, illetve végsebesség tekintetében a zárt DS3-asokhoz képest. A számok persze nem mindenhol összevethetők, robotváltós dízel egyelőre ugyanis csakis a Cabrio DS3-ból érhető el.
A Citroën DS3 Cabrio adatai[/b]


1.2 VTi1.6 VTi1.6 THP1.6 e-HDi
Hengerűrtartalom [cm3]1199159815981560
Hengerszám/szelepszám3/124/164/164/8
Teljesítmény [LE(1/min)]82(5750)120(6000)156(6000)92(4000)
Nyomaték [Nm(1/min)]118(2750)160(4250)240(1400-4000)230(1750)
Fogyasztás (város/országút/vegyes) [l/100 km]5,8/4,3/4,97,9/4,8/5,98,0/4,8/5,94,3/3,5/3,8
CO2 [g/km]11213613799
Saját tömeg [kg]1032108811561090
Megengedett össztömeg [kg]1532157516191639
Gyorsulás (0-100 km/h) 14,49,98,212,9
Végsebesség [km/h]172190212178

Lényeg a lényeg, a DS3 Cabrio már itt van, kapható, s vászontetején túl ugyanazt adhatja, mint az eddigi, személyre szabhatóságáról híres alapverzió - még utasterének zajkomfortja is egyező a lemeztetősökével, legalábbis felhúzott kalappal. Komoly orkánra nyitott tetővel sem kell számítani, a napfénytetős autókból ismert légterelő itt is előbújik ugyanis a ponyva hátrahúzásakor. Miként az a DS3 sajátossága, a tető itt is választható színű. Olyan sokféle variáció mondjuk nincs, mint amennyit a lemez fényezésével, mintázatával kínál a Citroën a DS3-hoz, de háromféle szín - fekete, Infini kék és monogramme mintás - itt is elérhető, s ehhez párosítható temérdek egyéb opció, például a karosszériaszínhez passzoló műszerfaldíszítés, vagy a szellőzők pereme és a sebességváltógomb betétje is.
A Citroën DS3 Cabrio árai
  1. 1.2 VTi Design: 5 240 000 Ft
  2. 1.6 VTi Style: 5 987 000 Ft
  3. 1.6 e-HDi Style: 6 361 000 Ft
  4. 1.6 THP Sport: 6 669 000 Ft

És akkor következzen a feketeleves, a DS3 Cabrio ára, ami alapesetben 5 240 000 forint, 800 ezer forinttal több, mint az elektromos mozgatású vászontető helyett hagyományos lemezetetőt hordó DS3-é. A felárért persze nem csupán a tető, hanem egy-két felszereltségbeli eltérés is jár, a Cabrio például mindenképp kap tolatóradart, s kárpitja is más. Olcsónak nyilván így sem mondható. Konkurensei közül a kisebb, csupán négyüléses Fiat 500 C még a turbós TwinAir motorral is közel 1 millió forinttal alacsonyabb, a Mini One Cabrio pedig nem egész negyedmillió forinttal magasabb ártól érhető el. Bár a 2009-es megjelenése óta több mint 200 ezer példányban elkelt, s a Citroënhez 70 százalékban új vevőket csábító DS3-ast egyértelműen sikerszériaként könyveli el a gyártó, ezen az áron kétséges, hogy a Cabrio kapós lesz. Vitathatatlan persze, hogy a Fiat 500C-hez nem érhetőek el olyan erős motorok, mint a DS3-hoz, illetve utóbbi futóműben is sokkal jobb, izmos és jól felszerelt verziót elvárva pedig a Minihez viszonyított árelőnye is növekszik. Sikeréről persze majd a vevők döntenek, néhány év múlva látjuk majd, hogy miként.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 05:31
    Permalink

    “Csomagtere a tető helyzetétől függetlenül 245 literes − kategóriája legnagyobbja.” Biztos nem ez a legfontosabb dolog ennél az autónál! Sőt, teljesen felesleges említeni is.

    Nekem bajom van ezzel a csomagtér-liter meghatározással. Jelen autónál akkor 245 liter kólával tölthetem tele? Vagy mi? Szerintem okosabb lenne úgy mérni, hogy mekkora a hasznos térfogat. pl 50x50x50cm A zegzugokkal mire megy az ember?

Vélemény, hozzászólás?