A Daciák és Suzukik világán túl: Íme a világ legdrágább autói!

Terítéken a 40 legértékesebb autó, ami valaha készült

Luxusautóknál a legtöbb esetben könnyedén dobálózunk milliókkal, azonban szinte sosem helyezzük kontextusba, hogy mégis mennyire számít drágának az adott autó a saját szegmensében.

Létezik az autóiparnak egy szűk szegmense, mely sosem arra törekedett, hogy a hétköznapi igényeket kielégítse. Néhány gyártó megszületésétől arra esküdött fel, hogy álmokat valósítson meg, a fizika törvényeit feszegesse, vagy éppen műalkotásokat megszégyenítő kasztnikat tegyen le az asztalra. Általában ezek az autók alig néhány példányszámban készülnek és dollármilliókért kelnek el azelőtt, hogy egyáltalán legyártanák őket. Aztán a vásárlás után évekig egy magángyűjteményben állnak, majd hirtelen valamelyik licitoldalon ismét a nyilvánosság elé merészkednek és az eredeti áruk többszöröséért cserélnek gazdát. Egyértelmű, hogy az összes ilyen autót képtelenség felsorolni - annak ellenére, hogy egy viszonylag szűk körről van szó - így az alábbi összeállításban kizárólag olyan autók szerepelnek, melyek újkori ára meghaladja az 1 millió dollárt (nagyjából 344 millió forint). Fontos azonban, hogy itt kizárólag a gyártó által megszabott árak szerepelnek, a később liciteken eladott autók nem szerepelnek a listán.
Hirdetés
40. Drako GTE - 1,2 millió dollár Rögtön egy különleges darab a Drako GTE a lista elején, no nem azért mert teljesen elektromos, hanem mert 4 üléses, és ezzel majdnem egyedülálló a jelenlegi felsorolásban. Ennek ellenére nincs miért szégyenkeznie a luxusszedánnak, ugyanis a mérnökök 1200 lóerőt pakoltak a kasztniba, melyet a 225 kW-os négy elektromotorból álló hajtáslánc mindössze 2 másodperc alatt repít 100-ra, a végsebessége pedig 332 km/h. Ebben a ligában talán kevésbé mérvadó adat, de a gyártó szerint 402 kilométert képes megtenni egy töltéssel az autó. 2020-ban mutatták be a GTE-t, és mindössze 25 darab készül belőle. Az ára 1,2 millió dollár (kb. 413 millió forint).
39. Mazzanti Evantra Millecavalli - 1,2 millió dollár A 2013-ban bemutatott olasz sportautóra talán mi, magyarok is büszkék lehetünk egy kicsit, ugyanis a karosszériát Tárnok Zsolt tervezte. Az autó teljesítménye kerek 1000 lóerőre rúg, melyre nevében is utal az autó (mille=ezer, cavalli=lovak), a 7,2 literes V8-as motor pedig 2,7 másodperc alatt gyorsítja a kasztnit 100 km/h-ra, a vége pedig 402-nél állapodik meg. Elméletileg ebből is csupán 25 darab készült, az ára pedig nem publikus, de hiteles források szerint 1,2 millió dollárra rúg az olasz autó árcédulája.
38. Ferrari LaFerrari - 1,4 millió dollár A LaFerrari a Evantrahoz vagy a Drako GTE-hez képest tömeggyártásban készült, ugyanis mindkét kivitelből több száz darabot gyártottak. 2013 és 2016 között a kupé változatból 500 példány gurult ki a maranellói gyárból, míg a nyitott tetős Apertából 210-et készített a Ferrari 2016 és 2018 között. Ez volt az olasz márkának az első igazi hibrid autója, ugyanis a V12-es benzines, nagyjából 800 lóerős motor mellé az autóba került egy elektromos hajtás is (a Forma-1-ből ismert KERS rendszer), mely további 200 lóval dobja meg az autó teljesítményét, így megközelítőleg 1000 lóerős teljesítmény a matek vége. Az autó végsebessége 352 km/h, álló helyzetből mindössze 2,6 másodperc alatt van 100-on, míg a 200 km/h-hoz sem kell neki 6,9 másodpercnél több. Az újkori ára 1,4 millió dollár volt (forintosítva 490 millió forint), de maga a Ferrari is adott el ennél drágábban LaFerrarit, mégpedig az 500. kupéért egy jótékonysági árverésen valaki 7,5 millió dollárt fizetett, ez mai árfolyamon több mint 2,5 milliárd forint. A befolyt összeget a 2016-os olaszországi földrengések károsultjainak ajánlotta fel az olasz márka. Manapság már csak használtan lehet beszerezni, de aki ilyet szeretne, legalább milliárdosnak kell lennie.
Hirdetés
37. Pagani Huayra - 1,4 millió dollár Számos kiadás készült a Huayrából, itt azonban csak a "legolcsóbb" változatról emlékezünk meg. A furcsa név az ősi kultúrákból eredeztethető, az Andokban élő népek ugyanis Huayra Tatát tartották a szél istenének. Találó az elnevezés, ugyanis 383 km/h-ig gyorsítható az autó, a Mercedes-AMG által kifejezetten a Paganinak gyártott V12-es motor pedig 2,8 másodperc alatt repíti az autót 0-100-ra. Az alapváltozatból mindössze 100 darab készült, de a Pagani készített roadstert is a Huayra-ból, illetve kifejezetten pályára akklimatizált verziót is gyártottak. A legélesebb változat, mely még rendszámot kaphat, az Imola nevet viseli a versenypálya után - ugyanis itt tökéletesítették az autót több tízezer kilométert tesztelve - melyből mindössze 5 darab készült. A szalonból "már" 1,4 millió dollárért hazavihette bárki az alapváltozatot, manapság a használtpiacon 900 és 950 millió forint között lehet pár száz kilométeres példányokat találni.
36. McLaren Elva - 1,7 millió dollár A McLaren első nyitott tetős, közútra szánt autója, mely nem is olyan régen mutatkozott be a nagyközönség előtt. 2019-ben adott először életjelet magáról az Elva, 2020-ban kezdődött meg a gyártása. Eredetileg 399 darabot terveztek belőle, ám vélhetően a koronavírus miatt 2020 áprilisában a McLaren vezérigazgatója Mike Flewitt ezt 249-re csökkentette, de végül csak 149-et gyártottak le. Az autó teljes egészében karbonból készült, hogy a lehető legkönnyebb legyen, talán ezzel magyarázható az is, hogy a szélvédő csupán opcionális az Elva esetében. A név egyébként francia eredetű, az "elle va" szóból ered, mely magyarul csupán annyit tesz, hogy "megy". Ezzel nehéz lenne vitatkozni, ugyanis a 200-as tempót 6,7, míg a 100-at kevesebb mint 3 másodperc alatt tudja hozni a 4 literes, ikerturbós V8-as motor, melynek teljesítménye valamivel 800 lóerő felett állapodik meg. Eredetileg 1,7 millió dollárért (592 millió forintért) lehetett hozzájutni, jelenleg a használtpiacon 2,2-2,5 millió dollár (766-870 millió forint) körül mozog az ára.
35. Czinger 21C - 1,7 millió dollár A Czinger 21C minden kétséget kizáróan a lista egyik legritkább autója, ugyanis még egyetlen példány sem készült el belőle. Már a bemutatása sem volt egyszerű menet, ugyanis a 2020-as Genfi Autószalonon rántották volna le a leplet a 21C-ről, azonban a koronavírus itt is közbeszólt. A jelenlegi hírek szerint 2023 első negyedévében érkezhetnek az első kész autók, összesen 80 darab, két variációban; egy utcai és egy pályára szánt kivitel. A hajtásláncot tekintve egy hibrid rendszer dolgozik majd az autóban: egy 2,8 literes V8-as motor és két elektromotor felel a kasztni mozgatásáért. A számítások szerint az 1250 lóerős hajtás mindössze 1,9 másodperc alatt lőhet ki az autó 100 km/h-ra, míg a végsebesség körülbelül 452 km/h. Állítólag 1,7 millió dollárt (592 millió forintot) kérnek érte.
34. Ferrari Monza - 1,7 millió dollár
Hirdetés
A Monza esetében fölösleges részletezni, vajon mit is jelenthet a név, sokkal izgalmasabb, hogy az Elvához hasonlóan ez is szélvédő nélkül érkezik, ám ehhez nem is kínál ilyen opciót a Ferrari. További érdekesség, hogy a Monzának két változata is létezik. Az SP1 és SP2 egyformán 6,5 literes, V12-es motort kapott, azonban előbbiben csupán egyetlen ülés kapott helyet, míg utóbbiban azért egy utasnak is szorítottak helyet az olasz mérnökök. Mindkét kiadást összesítve mindössze 499 darab készült a Monzából, az ára pedig 1,7 millió dollárról (592 millió forintról) indult. Manapság is fellelhető néhány darab a piacon - akad köztük nulla kilométeres is - azonban a legtöbbnek nem publikus az ára. Információink szerint az Elvához hasonlóan 2,5 millió dollár körül lehet hozzájutni a Monzához is.
33. Gordon Murray T.33 - 1,7 millió dollár A lista talán legfiatalabb tagja, ugyanis idén márciusban mutatkozott be hivatalosan a nagyközönség előtt. Igazi kuriózum a mai villanyosodó világban, hiszen mellőz mindenféle elektromos hajtást, de még a műszerfalon sem találni semmiféle érintőkijelzőt. A T.33-at egy 3,9 literes V12-es motor hajtja, mely 607 lóerős teljesítményre képes. A becslések alapján 446 km/h lehet a vége és valamivel kevesebb mint 3 másodperc alatt éri el a százas tempót. Összesen 100 darab készül az alapváltozatból, ezek elvileg már el is keltek a bejelentés utáni 48 órán belül. Ha minden igaz, egy T.33-ast 1,7 millió dollárért (592 millió forintért) lehet beállítani a garázsba.
32. Koenigsegg Gemera - 1,7 millió dollár A Koenigsegg első négyüléses autója, ezt pedig az autó neve is büszkén hirdeti. A Gemera ugyanis két svéd szó kombinációja: a "ge" és a "mera" szócska együttes jelentése "többet adni". Talán mondani sem kell, hogy ezt sem szánták népautónak, mindössze 300 darabot gyártanak belőle. A Gemera hajtáslánca plug-in hibrid rendszer, összesen 3 villanymotor dolgozik a kétliteres belsőégésű mellett, együttes teljesítményük 1700 lóerő. A végsebessége kerek 400 km/h, ha a benzinmotort kivesszük az egyenletből, az elektromos hajtás is tudja a 300-at, míg 0-ról 1,9 másodperc alatt van százon. A Koenigsegg ígérete szerint minden vásárló személyre szabhatja az autóját, így az általuk megszabott 1,7 millió dollár (592 millió forint) csupán az autó alapára. Az első példányokat 2023-ban kaphatják meg a szerencsés tulajok.
31. Zenvo TSR-S - 1,7 millió dollár Első hallásra hihetetlen, de a TSR-S már egy finomított, kifejezetten utcára szánt autó. Így sincs mit szégyellnie ebben a mezőnyben, hiszen 1177 lóerős, 5,8 literes ikerturbós motorja 2,8 másodperc alatt tudja a százat, de a kétszázhoz sem kell több neki 6,8 másodpercnél, végsebessége 325 km/h. A gyártását 10 példányban korlátozták, a kettes számú modellért jelenleg valamivel több mint 1,8 millió dollárt (637 millió forint) kérnek.
Hirdetés

30. Hennessey Venom F5 - 1,8 millió dollár A 2014-ben bemutatott autó neve több szempontból is találó. Egyfelől legalább annyira agresszív a megjelenése, mint a vele névrokonságban álló filmes karakternek, az F5 pedig a tornádók skálázására használt Fujita-skálára utal, azon belül ugyanis az F5 jelöli a legerősebb szélmozgásokat, melyek akár 420-512 km/h széllökésekkel is járhatnak. Mindez azért releváns, mert az autó hivatalos végsebessége 484 km/h, ezzel (nem hivatalosan) ez minden idők leggyorsabb sorozatgyártású autója. Nem érdemes azonban túlgondolni, mindössze 24 darab készül belőle, ezek pedig már el is keltek a Hennessey szerint. A hajtásról egy 6,6 literes V8-as motor gondoskodik, a gyártó szerint kevesebb mint 10 másodpercre van szüksége a 0-300-as vágtához, de a 400 km/h-át is alig 20 másodperc alatt tudja az 1817 lóerős motor. Eredetileg 1,6 millió dollárért kínálták az első 12 darabot, a második szériáért azonban már 2,1 milliót (753 millió forintot) kellett fizetnie a vásárlóknak. A JamesEdition luxuscikkeket forgalmazó oldalon ma is megtalálható két 2022-es példány, szintén 2,1 milliót kérnek érte.
29. Bentley Bacalar - 1,9 millió dollár A Bentley-nél egy ideje bevett szokás tereptárgyakról elnevezni az autókat, ez a modell a mexikói Yucatan-félszigeten fekvő Bacalari-tóról kapta a nevét. Kissé kilóg a mezőnyből, ugyanis "mindössze" 650 lóerőt kínál a 6 literes W12-es motor, ellenben annál exkluzívabb a Bacalar, mindössze 12 darab készült belőle, és a gyártó állítása szerint már az összes példányt leszállították. Újkorában 1,9 millió dollárt (682 millió forintot) kértek érte.
28. SSC Tuatara - 2 millió dollár Egy Új-Zélandon őshonos hüllőről, a Hidasgyíkról kapta a nevét, hivatalosan 2011-ben mutatták be a koncepciót, de csak 2018-ban érkezett meg az első prototípus. A hivatalos adatok szerint a Tuatara jelenleg a legkisebb légellenállással rendelkező autó, ami valaha készült. 1350 és 1750 lóerős kivitelben is létezik, illetve nagyon korlátozott példányszámban készült egy még élesebb, Tuatara Agressor néven kínált változat is. Utóbbi 2200 lóerővel büszkélkedhet, rendszámmal azonban csak az alapváltozat, az Agressor kifejezetten pályára szánt verzió. 2,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-át, valamint kevesebb mint 5 másodperc alatt van 200-on az 5,9 literes ikerturbós V8-as motorral hajtott Tuatara. Összesen 100 darab készül belőle, darabjáért állítólag 2 millió dollárt (718 millió forintot) kérnek.
Hirdetés
27. Lotus Evija - 2,1 millió dollár Az éppen tetszhalálból visszatérő Lotus első, tisztán villanyhajtású autója, mely rögtön négy elektromotort is kapott. Ezek egyenként 493 lóerősek, így az autó összteljesítménye közel 2000 lóerőre rúg. A hivatalos adatok szerint kevesebb mint 3 másodperc alatt van 100-on, a 300 km/h-ás tempót is nem egészen 9 másodperc alatt éri el, a végsebessége pedig 320 km/h-nál állapodik meg. Összesen 130 darab készül belőle, 2,1 millió dollárért (753 millió forintért) bárki hazavihet egyet.
26. Ferrari LaFerrari Aperta- 2,2 millió dollár Korábban már volt szó a LaFerrariról, azonban a nyitott tetős Aperta még exkluzívabb, még drágább, mint az eredeti konstrukció. Mindössze 210 darab készült belőle, ebből 10 külön a Ferrari 70. évfordulójára. Az Aperta ugyan nem tudja hozni azokat az adatokat, mint a kupé változat, de aki nyitott tetős Ferrarit szeretne, azt biztosan nem zavarja, hogy 3-4 tized másodperccel később éri el a 100 km/h-át. Az Aperta bizonyos szempontból rekorder; a 2000 után készült autók közül ugyanis egy ilyenért fizettek a legtöbbet. Egy Imolában tartott aukción, az egyik 70. évfordulóra készült Apertáért közel 10 millió dollárt (3,5 milliárd forintot) fizettek. Az olaszok természetesen nem tartották meg maguknak ezt az összeget, teljes egészében egy nemzetközi gyermekeket segítő alapítványnak ajánlották fel. Viszonyításképpen az autó eredeti ára 2,2 millió dollár (790 millió forint) volt, de így is szinte azonnal elkapkodták előrendelésben. A szűk darabszámhoz képest meglepően sokat találni manapság a különböző kereskedésekben, néhánynak az ára is publikus, forintosítva másfél milliárd forintot kérnek értük.
25. Aston Martin Vulcan - 2,3 millió dollár Összesen 24 darab készült belőle, az egyik legélesebb Aston Martin, ami valaha készült. Olyannyira, hogy közúton nem is közlekedhet, egyetlen egy kivételt leszámítva, melyet 18 hónap alatt faragtak rendszám-kompatibilissé. A pályanapokon is csak nagy ritkán látni Vulcant, hiszen az Aston Martin külön engedélye kell az autó meghajtásához. A kétajtós kupé mozgatásáért egy 7 literes V12-es motor felel, mely 820 lóerős teljesítmény leadására képes. Sajnos a végsebességet illetően nincsenek hivatalos adatok, de becslések szerint valahol 362 körül állhat meg az óra, a 100-as tempót pedig állítólag kevesebb mint 3 másodperc alatt tudja. 2,3 millió dollárért (826 millió forintért) lehetett anno hozzájutni a szerencsésebbeknek, a 15-ös sorszámú éppen új gazdáját keresi 1,1 milliárd forintért cserébe.
24. McLaren Speedtail - 2,3 millió dollár
Hirdetés
A 2018-ban bemutatott autó a 720S motorját kapta, egy 4 literes V8-as erőforrást némi hibrid rásegítéssel, így 1036 lóerőre rúg a teljesítménye. Kerek 3 másodperc alatt van 100-on, a 300 km/h-t is 13 másodperc alatt tudja. A hivatalos végsebessége 403 km/h. Az F1-hez hasonlóan a Speedtailben is három ülést találunk, középen ül a sofőr és mögötte a két utas, további érdekesség, hogy visszapillantót sem találunk az autón a jobb légellenállás miatt, helyette HD kamerák segítségével látja a sofőr, hogy éppen kit hagyott le, ugyanis a Vulcannal ellentétben ez az autó gyári állapotában is kaphat rendszámot. A wokingiak összesen 106-ot készítenek belőle, egyenként 2,3 millió dollárért (826 millió forintért), mára mind elkelt. A kereskedőknél azonban néhány példány fellelhető manapság, 1 milliárd forint körül mozognak az árak.
23. Rimac Nevera - 2,4 millió dollár Negyedmérföldön ez a valaha volt leggyorsabb sorozatgyártásban készített autó, ahogyan minden bizonnyal ez a legjobb 0-100-as értékkel bíró sorozatgyártott jármű is, hiszen mindössze 1,85 másodperc alatt tudja ezt, a végsebessége pedig 412 km/h. A Nevera az első elektromos hiperautó, amely Európában és az Egyesült Államokban is rendelkezik a szükséges tanúsítványokkal. A Lotus üdvöskéjéhez hasonlóan a Rimac is négy villanymotorral dolgozik közel 2000 lóerős összteljesítményt produkálva. 150 darab készül belőle a tervek szerint, egyenként 2,4 millió dolláros (861 millió forintos) árcédulával.
22. Pininfarina Battista - 2,5 millió dollár Egy kaptafára készül a Neverával, hiszen közel ugyanazon az áron kínálják nagyjából ugyanazt. Pontosabban, csak majdnem, ugyanis a Battista valamivel szolidabb teljesítményt tud felmutatni. Álló helyzetből itt is megvan 2 másodperc alatt a 100-as tempó, a végsebesség viszont "csak" 350 km/h. Hasonlóan a Neverához itt is négy villanymotor dolgozik, összteljesítményük 1900 lóerő. A gyártást itt is 150 példányban maximalizálják, és 2,5 millió dollárt (898 millió forintot) kérnek egy autóért.
21. Ferrari FXX-K Evo - 2,6 millió dollár A már többször emlegetett LaFerrari alapjaira épül, ellenben ezzel nem találkozni az utakon, mert nincs közútra optimalizálva. Ugyanaz az erőforrás hajtja, mint az alapmodellt, de az olasz mérnökök az FXX-K esetében további 100 lóerővel növelték a teljesítményt. Bő 40 darab készült, a 2,6 millió dolláros (934 millió forintos) vételár pedig ebben az esetben mondhatni szimbolikus, ugyanis a tulajdonosok a pályanapok után nem vihetik haza az autóikat, azok karbantartásáért és tárolásáért kizárólagosan a Ferrari által működtetett csapat felel, illetve az is a vásárlás feltétele, hogy a tulajdonosa nem versenyeztetheti az autót semmilyen sorozatban.
Hirdetés

20. Gordon Murray T.50 - 2,6 millió dollár Kerek 100 darab készül belőle, leginkább a McLaren F1-re emlékeztet küllemében, nem véletlenül. A márka névadójaként is ismert Gordon Murray álmodta meg a T.50-est, mely az egyik legkiemelkedőbb súly/lóerő mutatóval rendelkezik: viszonyításképpen egy Formula-1-es autónál ez 850 LE/t, a T.50-nél 672 LE/t. A gyártó ígérete szerint 349 km/h lehet a végsebessége, 2,8 alatt érheti el álló helyzetből a 100 km/h-t. A bejelentés utáni 48 órában az összes elérhető példány elkelt, darabonként 2,6 millió dollárért (934 millió forintért).
19. Lamborghini Countach - 2,6 millió dollár A Countach esetében képtelenség elmenni szó nélkül az eredeti, 1974 és 1990 között gyártott névrokontól, mely a Lamborghini egyik legikonikusabb modellje. Az eredeti autó bemutatásának 50. évfordulója kapcsán született meg az új Countach, azonban ez már inkább az Aventadorral mutat több hasonlóságot. A hivatalosan Countach LPI 800-4 néven futó Lamborghini egy 6,5 literes V12-es motort kapott lágy hibrid rendszerrel megtámogatva, a két rendszer együtt 804 lóerős teljesítményt kínál. Hasonlóan a T.50-hez 2,8 s alatt van 100-on, a végsebessége 355 km/h. Az eredeti Countachból közel 2000 készült, ebből csupán 112 gurul le a szalagról, ezek pedig a bejelentés után egy héten belül el is keltek, egyenként 2,6 millió dollárért (934 millió forintért).
18. Mercedes-AMG Project One - 2,7 millió dollár Röviden: Forma-1 közúton. A Mercedes elsősorban azért építette meg a Project One-t, mert az F1 technikát szerette volna átültetni az utakra. Az autóban a 2016-os bajnokságban használt W07-es hibrid hajtásrendszere dolgozik, összesen több mint 1000 lóerős teljesítményt kínálva. Eredetileg 2017-ben mutatták be, de csak idén kezdődhet meg a gyártása, mert nem várt nehézségek adódtak a fejlesztés során, amiben egyébként maga Lewis Hamilton is részt vett. Az autó végsebességét 350 km/h-ra becsülik, és kevesebb mint 2,2 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t. Eredetileg 275 darabot gyártottak volna belőle, a Mercedes viszont időközben meggondolta magát, így még kevesebb készül belőle, hogy még exkluzívabb legyen az autó. Az első példányokat hamarosan már meg is kapják a tulajok, autónként 2,7 millió dollárért (965 millió forintért).
17. Aston Martin Victor - 3 millió dollár Az első olyan autó a listán, amiből csupán egyetlen egy darab készült. Az Aston Martin kifejezetten egy belga gyűjtőnek építette a One-77 alapjaira, a Victor eredetileg ennek a konstrukciónak volt a prototípusa. Végül a kizárólag pályára épített Vulcan és a már említett One-77 közös gyermeke lett a Victor, de a nemrég gyártásba küldött Valkyrie-től is kölcsönzött néhány elemet. A motorháztető alatt a Cosworth által átalakított One-77-es motorja lapul, egy 7,3 literes V12-es erőforrás, melyet 760-ról 848 lóerősre tornáztak fel. A végsebessége 323 km/h, a 100 km/h-s tempót pedig 2,8 másodperc alatt éri el álló helyzetből, azonban ezek csak becslések. Állítólag a belga gyűjtőnek 3 millió dollárjába (1 milliárd forintjába) került a kifejezetten neki készített autó.
16. Koenigsegg Jesko - 3 millió dollár Az alapító édesapjáról, Jesko von Koenigseggről elnevezett autó a svéd márka legdrágább autója, ami valaha készült. 1600 lóerős teljesítményéért egy 5 literes, ikerturbós V8-as motor felel, elméleti végsebessége 531 km/h, a 100 km/h-t 2,8 másodperc alatt éri el álló helyzetből. Két kivitelben is készül: A Jesko Attack a magas leszorítóerővel bíró konstrukció, míg a Jesko Absolutról mindent száműzött a Koenigsegg, ami befolyásolhatja az autó végsebességét negatív irányba, így elvileg ez a variáns a megfelelő körülmények között az 563 km/h-t is tudhatja. 125-öt készítenek belőle, elméletileg idén tavasszal kapják meg az első vásárlók, 3 millió dollárért (1 milliárd forintért) cserébe.
Hirdetés

15. Aston Martin Valkyrie - 3,2 millió dollár Anno még a Red Bull F1-es csapata és az akkor a Forma-1-ben még csak névadó szponzorként szereplő Aston Martin közös kooperációjaként született meg a Valkyrie, tavaly novemberben pedig el is készült az első vásárlóknak szánt példány is. A részben Adrian Newey által tervezett modell megalkotásakor a fő szempont az volt, hogy megalkossák a világ leggyorsabb autóját, mindenféle megkötés nélkül. Azok a pilóták, akik vezethették az autót, rendre elismerően nyilatkoztak, mondván: ez sikerült. Egy 6,5 literes, V12-es motor dolgozik a kasztni alatt, ami akár 11 ezerig is bírja a strapát, és az elektromos rendszerrel együtt 1160 lóerőre képes. 2.6 másodperc alatt éri el a 100-as tempót nulláról, a vége 400 felett van. Az utcai változatból 150 készül, míg a kifejezett pályára akklimatizált verzióból 25 darab. Sajnos az Aston Martin nem közölte hivatalosan az autó árát, csupán annyit, hogy minden példány elkelt előrendelésben, de megbízható források szerint 3,2 millió dollárt (1,1 milliárd forintot) kértek egy utcaiért, míg az AMR Pro versenypályára készített változatért 3,5 millió dollárt (1,2 milliárd forintot).
14. W Motors Lykan HyperSport - 3,4 millió dollár Az első hiperautó, amit hivatalosan is a Közel-Keleten fejlesztettek, ennek megfelelően a mérhetetlen fényűzés teszi különlegessé az autót. Az első fényszórókba 440, egyenként 15 karátos gyémántot integráltak, melyek színét az autó fényezése határoz meg, az üléseket pedig arannyal díszítik. Így már nem is annyira meglepő, hogy a gyártás idején a Lykan HyperSport volt a harmadik legdrágább autó, amit valaha készítettek. Mindössze 7 darab készült belőle - ebből az egyik az Abu-Dzabi rendőrség állományába tartozik -, de számos replika készült belőle. Ebből talán a leghíresebb az az utánzat, mely a Halálos iramban hetedik epizódjában szerepelt és kifejezetten a film kedvéért készítették el. Állítólagos végsebessége 395 km/h, a 100-as vágta pedig 2,8 másodperc alatt van meg a 3,7 literes, 6 hengeres motor 780 lóerős teljesítményével. A kis ékszerdobozért 3,4 millió dollárt (1,2 millió forintot) kértek újkorában.
13. Pagani Huayra Roadster BC - 3,5 millió dollár A Huayráról már volt szó korábban, a Roadster BC azonban az alapváltozatnál jóval ritkább, mindössze 40 darab készült belőle, ennek megfelelően pedig jóval drágább, ennél talán egy fokkal meglepőbb, hogy erősebb is. Az eredeti koncepciónál ugyanis 50 lóerővel pakoltak többet a roadsterbe, így már 800 lóerőssé hizlalva a 6 literes V12-es AMG motort. A nagyobb össztömeg miatt kicsit "lomhább", mint az alapváltozat, de még így sem kell sajnálni a tulajdonosokat, ugyanis nem mindenki száguldhat 370 km/h-val egy nyitott tetős roadsterben. Ezért az élményért a Pagani 3,5 millió dollárt (1,2 milliárd forintot) kért a vásárlóktól.
12. Bugatti Chiron Pur Sport - 3,6 millió dollár Ahogyan közeledünk a lista végéhez, úgy szaporodnak el a Bugattik, de ebben talán nincs túl nagy meglepetés. A Chironból számtalan változatot készített a Bugatti az évek alatt, a Pur Sport tervezésénél elsősorban a súlycsökkentésre fókuszáltak a mérnökök. Az alapváltozathoz hasonlóan egy 8 literes W16-os motor hajtja, mely 1500 lóerős teljesítményt kínál. Az Pur Sport vezethetősége ugyan jobb lett az alapváltozathoz képest, ellenben a nagyobb hátsó szárnynak és egyéb aerodinamikai módosításoknak hála az autó végsebessége mindössze 351 km/h, míg a Chiron esetében 420 km/h. Ha valaki nem csak nézegetni szereti a millió dolláros autóit, a Pur Sport inkább alkalmasabb pályanapozásra, mint az alap Chiron, de nehezebben is juthat hozzá, mert csupán 60 darab készült ebből a változatból, amire 3,6 millió dollárért (1,3 milliárd forintért) lehet szert tenni.
11. Lamborghini Sián - 3,6 millió dollár A Lamborghini eddigi legerősebb, egyben első hibrid hajtáslánccal szerelt autója a Sián. Az Aventador alapjaira épülő autóban egy 6,5 literes V12-es motor dolgozik, amire egy 25 kW-os villanymotor segít rá, így az összteljesítmény 808 lóerő. 2,8 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t, a végsebesség pedig nem ismert, ugyanis az elektronika 350 km/h-nál leszabályoz. 63 darabot készítenek az alapváltozatból, és 2020-ban a Lamborghini bejelentette, hogy roadster is készül a Siánból, összesen 19 darab. Bár az utóbbi ára nem ismert, a 63 Siánért viszont egyenként 3,6 millió dollárt (1,3 milliárd forintot) kértek.
Hirdetés
10. Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 3,9 millió dollár A Super Sport 300+ beszédes elnevezése mellett az autó kialakítása is elárulja, hogy mi volt a Bugatti elsődleges célja az átalakított Chironnal. A gyártó ugyanis megszabadult minden fölösleges elemtől és kizárólagosan a végsebesség növelésére törekedett. Megnövelték a W16-os motor teljesítményét, így elméletileg a 483 km/h-s végsebességre is képes az autó, de a vásárlók hiába is próbálkoznak, az alap Chironhoz hasonlóan ez is leszabályoz idő előtt. A Bugatti azért kikötötte, hogy aki szeretné teljes egészében kihasználni az autójában rejlő potenciált, annak szívesen rendelkezésére bocsátják a Ehra-Lessien tesztpályát és erre a kis időre az autóból is kiszedik a speed limitert. A fényezésében a világrekorder Veyronra emlékeztető Chironból mindössze 30 darabot készít a Bugatti, amiknek idén kezdődhet a gyártása, 3,9 millió dollárt (1,4 milliárd forintot) kell letenni egyért az asztalra.
9. Lamborghini Veneno - 4,5 millió dollár Minden idők legdrágább Lamborghinije a márka születésének 50. évfordulójára készült el. 4 kupé és 9 roadster került gyártásra belőle. Hasonlóan a Siánhoz, a Veneno is az Aventador V12-es 6,5 literes motorját kapta, mely jelen esetben 740 lóerős teljesítményre képes. 2,9 másodperc alatt tud 0-ról 100-ra gyorsulni, a végsebessége pedig 356 km/h. Újkori ára 4,5 millió dollár (1,6 milliárd forint), de három éve 2,5 milliárd forintért is cserélt már gazdát egy Veneno Roadster. 2020 elején is hirdettek meg egy roadstert, az azonban nem kelt el, ugyanis nem érte el a 4,5 millió eurós (1,7 milliárd forintos) licitküszöböt.
8. Bugatti Bolide - 4,7 millió dollár Már az autó neve is sokatmondó, hiszen a francia nyelvből eredeztethető Bolide kifejezés magyarul csupán annyit tesz: versenyautó. Biztosan mérföldkő lesz a márka életében a Bolide, ugyanis ez az utolsó autó, amit W16-os motor fog hajtani. Papíron erősebb, mint a 300+, elméletileg 1824 lóerőre rúg a teljesítménye. A Bugatti szerint mindössze 2,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, de az 500 km/h-s sebességet is alig 30 másodperc alatt eléri, ha álló helyzetből indul. A pontos végsebessége nem ismert, annyi biztos, hogy 501 km/h felett van a számítógépes szimulációk alapján. 2024-ben érkezhetnek meg az első autók a vásárlókhoz, mindössze 40 darab készül belőle, a Bugatti pedig 4,7 millió dollárt (1,7 milliárd forintot) kér a Bolide-ért.
7. Bugatti Divo - 5,8 millió dollár A Bugatti nem igazán szeret faceliftekkel bajlódni. Ha egy autóhoz hozzányúlnak, akkor biztosan kiadnak egy limitált szériát belőle, néhány tíz darabot legyártva. Ez a helyzet az Albert Divoról elnevezett modell esetében is. Gyakorlatilag egy átfaragott Chiron, amit megszabadítottak 35 kilogramm fölös súlytól. A teljesítménye tökéletesen megegyezik az alap Chironnal, csupán több leszorítóerőt tud termelni, így akár másodpercekkel gyorsabb lehet a pályanapokon. Erre úgy tűnik, van is igény, hiszen még az autó bejelentése előtt elkelt mind a 40 elérhető példány 5,8 millió dolláros (2,1 milliárd forintos) vételáron. Érdekesség a Divo esetében, hogy az amerikai szabályozás szerint ez a valaha volt legrosszabb üzemanyagfogyasztási mutatókkal rendelkező autó. Viszonyításképpen adott távon ötször annyi üzemanyagot fogyaszt, mint egy Toyota Prius. (A jenkik talán nem ismerik az UAZ modelljeit...) Kétségtelen, bicskanyitogató összehasonlítás és szinte biztosra vehetjük, hogy ez a mutató nem érdekli a Divo tulajdonosokat.
6. Spyros Panopoulos Automotive Chaos - 6,4 millió dollár Az SP Automotive az egyik legfiatalabb márka a hiperautók világában, ellenben rögtön rengeteget ígér. Összesen 100 darab készül a Chaosból, két kivitelben, Earth és Zero gravity fantázianévvel ellátva. Utóbbi 3000 lóerővel érkezik, és állítólag a világ leggyorsabb autóinak babérjaira tör. Talán az egyik legvadabb megjelenésű autó a listán, amihez sokat hozzádob a 3D nyomtatással készülő, kígyókat idéző felni is. Az élesebb verzió 1,5 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót, a végsebességet pedig 500 km/h fölé ígérik. Mindkét kivitelben egy 4 literes V10 motor dolgozik majd, előbbiért 6,4 millió dollárt (2,3 milliárd forintot), míg utóbbiért 14,4 millió dollárt (5,1 milliárd forintot) kérnek.
5. Mercedes-Maybach Exelero - 8 millió dollár Hasonlóan az Aston Martin Victorhoz, az Exeleróból is mindössze egyetlen egy létezik. A jelenlegi összeállításban az egyik legrégebben készült autó, ugyanis 2005-ben gyártották. Kissé kilóg a sorból, hiszen inkább hatalmas méreteivel hívja fel magára a figyelmet, mintsem földöntúli teljesítményével. Közel 6 méter hosszú, tömege több mint 2,5 tonna. Éppen ezért erős motort szántak neki; egy S600-as V12-es motorját kapta meg 700 lóerős teljesítménnyel. Végsebessége 350 km/h. Az Exelero a német gyártású Cobra 11-ben is tiszteletét tette egy rész erejéig, de szerepelt videóklipben is. Anno 8 millió dollárt (2,9 milliárd forintot) fizettek érte, de prototípus lévén, az ár nincs kőbe vésve.
4. Bugatti Centodieci - 9 millió dollár A 110. évforduló tiszteletére készülő Centodieci a Bugattihoz hűen egy elképesztően ritka, gyors sportautó. 10 darab készül belőle, ezeket szinte azonnal lefoglalták a bejelentés után. A Chiron alapjaira épül, az erőforrás is ugyanaz, a megjelenése viszont sokkal extrémebb, ízlés kérdése, kinek melyik jön be jobban. Álló helyzetből 2,4 másodperc alatt van 100-on, végsebessége 380 km/h, a 300+-hoz hasonlóan szintén az elektronikus szabályozás miatt. A Centodiecit 9 millió dollárért (3,2 milliárd forintért) tudhatják majd a szerencsések a garázsukban.
3. Rolls-Royce Sweptail - 12,8 millió dollár Egészen 2019-ig a Sweptail tartotta a világ legdrágább autója rekordot a maga 12,8 millió dolláros (4,6 milliárd forintos) vételárával. Egyetlen egy darab készült belőle, a tulajdonosa sajnos nem ismert. Az autó mozgatásáról egy 6,75 literes, V12-es motor gondoskodik, mely 453 lóerőt kínál. A Sweptail esetében fölösleges is részletezni, mennyi a végsebessége, vagy éppen hány másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, hiszen ezt az autót nem a versenypályára tervezte a Rolls-Royce, hanem arra, hogy minden idők legdrágább autója lehessen, ezt azonban viszonylag hamar elvették tőlük.
2. Bugatti La Voiture Noire - 13.4 millió dollár A Bugatti nem bajlódott sokat akkor, amikor is a valaha készült legdrágább autójukat kellett elnevezniük, ugyanis a La Voiture Noire francia kifejezés magyarul csupán fekete autót jelent. Természetesen ebből is egyetlen egy darab készült, annak viszont minden eleme kézzel. A Bugatti az 1936 és 1938 között gyártott Type 57 SC Atlanticnak kíván emléket állítani a La Voiture Noire elkészítésével. A szintén nagy hírű elődre utal az autó színe mellett a középen végigfutó díszcsík, illetve a 6 kipufogó is. A motorháztető alatt viszont már annál kevesebb érdekesség van; egy az egyben megegyezik az erőforrás az alap Chironban látott W16-os motorral. A Bugatti 13,4 millió dollárért, azaz 4.8 milliárd forintért adta el az autót, mai napig nem tudni, hogy kinek.
1. Rolls-Royce Boat Tail - 28 millió dollár Nem sokáig bírta elviselni a Rolls-Royce, hogy nem az övék a világ legdrágább autója. Nemrégiben mutatta be a brit márka a Boat Tailt, egy luxuskabriót, melyből a Sweptailhez hasonlóan mindössze egy készül. A Phantom alapjaira épült, a motor pedig ugyanaz, mint a szélesebb körben is elérhető modellben. Az autó hátulja amellett, hogy ülésként is szolgál, beépített pezsgőhűtővel rendelkezik, és napvédő ernyő is jár az autóhoz, illetve egy mérhetetlenül magas árcédula. A gyártó természetesen nem közöl egyedi gyártású autók esetében árat, de megbízható források szerint 28 millió dollárt, forintosítva 10 milliárd forintot kértek a nem mindennapi kabrióért. Ezzel egy ideig biztosan ők lesznek a lista elején.
Forrás: Motor1
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?