Masszív, tartós és megfizethető, így lett hosszú ideig Amerika bestsellerje a Ford F-sorozat (fotó: Automedia)
a
Az amerikai teherautó osztályzási rendszer harmadik csoportjába sorolják a Ford Super Duty-t, viszonyításképpen a Ford Ranger az első osztályba “jár”. Európában ismeretlenek az ekkora platósok, ezek átmenetet képeznek a hagyományos pickupok és a teherautók között. Itt már elfelejthetjük a B-kategóriás jogosítványt, cserébe több tonnás teherbírást és hat-hét méter közötti hosszt kapunk.
Kisautók simán beparkolhatnak a két tengely közé, bizonyos változatok tengelytávja négy méter feletti (fotó: Automedia)
A 2023-as modellévre szánt Ford Super Duty King Ranch szintén óriási, a részletek viszont rejtve maradnak, jelenleg még erősen álcázzák az ősszel érkező típust. A friss modell is megtartotta a platós Fordokra jellemző szögletességet, a tengelytáv óriási, a nagy súlyok cipelésében a hátsó dupla kerekek segítenek. Itt a nagy test. nagy
élvezet motor elv érvényesül, ezres háromhengeres egységtől nem kell tartani, minden motor hat liter feletti. A kisebb 6,2-es V8-as, a nagyobb benzines pedig 7,3 literes, szintén nyolc hengerrel. Aki bevállalná a dízelt, annak is lesz mit ikszelnie a megrendelőlapon, a 6,7 literes V8-as örömmel fogyasztja a gázolajat. A jelenleg kapható Super Duty ára átszámítva 15 millió forint, ami egészen baráti, itthon ezért a két mérettel kisebb Rangert kínálják.
Ez nem az a zöldrendszámos kategória, itt inkább a köbcentire voksoltak