A középmezőnyben erősíti a Huracán kínálatát a Lamborghini

Az új Lamborghini Huracán Tecnica a pályaszörny STO és az utcaszörny EVO "alapverzió" közé kerül

A Gallardo után a Huracán is kap Tecnica változatot, de most egyrészt a vizuális elemek is egyedibbek, másrészt a lemezek alatt is vannak újdonságok.

Idén még nem kapott különkiadást a Lamborghini Huracán, márpedig a dühöngő bikát ismerve alig telhet el úgy egy év, hogy mindkét sportkocsijukból ne érkezzen legalább egy-egy új verzió - így megy ez, ha a komplett modellpaletta mindössze kettő, avagy az Urus óta három autóból áll. Persze ez még mindig következetesebb hozzáállás, mint a McLaren esete, akik több mint 10 évig ugyanazt a V8-as motorjukat rakták tucatnyi, papíron különböző nevű modelljükbe. A Huracán esetében pedig, mint a mai autópiacon talán egyedüli V10-es motorral szerelt modell, értékelhetjük is az újdonságot, pláne akkor, ha például vizuálisan is élesen elkülöníthető a Tecnica a többi változattól.
Hirdetés
A legjelentősebb változás elöl látható, a Siánról ismerős Y-alakú sötét betét a fényszóróknál még agresszívabb megjelenést ad az egzotikumnak. Ráadásul középen sem töri meg a fekete részleteket színre fújt karosszériaelem, így vizuálisan még szélesebbnek hat az autó. Persze nem csak a látvány kedvéért alkalmazzák az új első lökhárítót, nagyobb légbeömlők jutnak így a hűtőrendszernek, és az első kerekek légfüggönye is megújult. A csomagtér-fedél egyébként szénszálas műanyagból készül, ami akár színre festés nélkül is kérhető, a szélvédő alatt pedig egy kontrasztos fekete részlet láttatja laposabbnak a kupét. A 20 colos felnikre utcai vagy pályagumikat is lehet húzatni, mögöttük karbon-kerámia féktárcsák húzódnak meg új hűtéssel. Az oldalablakok mögötti, a hátsó kerékjárati ívek feletti oldalsó légbeömlők is megújultak: nem csak nagyobbak, de hosszanti irányban egy fekete karaktervonal húzódik rajtuk keresztül, amitől hosszabbnak tűnik a kocsi. Ez utóbbi egyébként nem csak optikai trükk, a Tecnica egy picit tényleg hosszabb az EVO-nál, főleg a hátsó résznek köszönhetően, így javult a légellenállás. Hátra egy fix szárny is került, ami nem olyan brutális, mint az STO-é, ezzel is jelképezve, hogy pályanapokra vagy utcai használatra is alkalmas a Tecnica. A motorháztető festés nélküli szénszálas, ami még látványosabbá teszi a hátsó traktust. Újak a kipufogók: nem csak hatszögletűre változtak, de a hangzásuk is durvább. Az új diffúzorral és az egyéb aerodinamikai elemekkel a leszorítóerő 35%-kal nőtt az EVO-hoz képest, de a tömeg lecsökkent 1379 kg-ra. A motor 640 lóerejével az STO szintjét hozza, álló helyzetből 100 km/h-ra 3,2 másodperc alatt szökken fel. Mindehhez puritán utastér jár piros, szövet ajtóbehúzóval és szénszálas ajtópanellel, de a fejlett infotainment-rendszerrel egyrészt a pályahasználat során fontos beállítások is könnyedén konfigurálhatók, másrészt a hétköznapi használat is lehetséges - valamennyire.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?